Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تسلیت جنایت رخ داده در افغانستان، درباره درگیری‌های بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی گفت: وظیفه ما حمایت است و برای مردم فلسطین راهی جز مقاومت وجود ندارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به دو حادثه غم بار فلسطین و افغانستان  اتفاق افتاده است، گفت: واقعا اینها که هستند چرا با آدم افراط می‌کنند و چطور مسیر حق عقل و فهم انسان را زیرپا می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخر یک دختر بچه که از مدرسه بیرون می آید چرا باید کشته شود؟  آیا می شود اسمشان را مسلمان گذاشت؟ البته مداخله انها زندگی مردم را یک روز راحت نگذاشته است و مردم افغانستان از روزهای اول انقلاب ایران یک شب راحت نداشته اند. 

وی ادامه داد: مگر آنها چه کردند چرا این همه ظلم؟ امروز آمریکا اسرائیل و غرب گروه های نیابتی درست کردند و با آنها جنایتهایشان را انجام می دهند. کشتارهایی که در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، یمن، بحرین و افریقا رخ می دهد و خون ریزی هایی که هست چرا این چنین است؟ افرادی که نسبتی با اسلام ندارند خودشان را دنبال اجرای احکام خدا می دانند و خدا لعنت کند کسانی که تندروی را راه انداختند. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم تاکید کرد: اگر راست می گوییم که امت اسلامی هستیم باید راه میانه را پیش بگیریم در این مصاحبه ها افراط و تفریط ها می بینیم. افراط آخرش دامن خود ما را می گیرد و آتش دامن خود افراط کنندگان را هم می گیرد؛ باید به ملت افغانستان به خاطر این حادثه دردناک و غیرقابل باور تسلیت گفت و از طرفی دیگر به مردم فلسطین مبارز و مقاوم که از 73 سال پیش از خانه هایشان بیرون کردند و آواره شدند گفت چرا این همه کشتار و جنایت مگر مردم قدس چه کردند؟ آنهابحث اسلام و یهودیت را پیش می گیرند و می گویند ما یهودی هستیم، بعید بدانم که شمایی که کشتار می کنید از دین موسی هم پیروی کنید شما صهیونیست های جانی. هستید. 

روحانی تصریح کرد: همه پیامبران همه را به عدل تشویق کرده اند اما چرا دور و بری های فلسطین مثل مصر و اردن ساکت هستند چرا کشورهای عربی ایستادگی نمی کنند انصافا ایران در زمینه حمایت از فلسطین همیشه در صحنه بوده و دارد تقریبا بین دولتها تنها می شود اما هنوز ملتها در صحنه هستند چرا مردم و بچه ها را می کشید؟ چرا قبه السخره و قدس مردم را می کشید شما غاصب هستید مردم اینجا صاحب خانه هستند البته وظیفه ما حمایت است و برای مردم فلسطین راهی جز مقاومت وجود ندارد. 

ادامه دارد...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم فلسطین راهی جز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم