Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی با اشاره به آشفتگی اوضاع داخلی صهیونیست‌ها تاکید کرد که پیروزی امروز حماس نتیجه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی «معاریو» درباره آخرین تحولات و التهابات در قدس اشغالی و جنگ با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و واکنش مقامات صهیونیست در این زمینه با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو قبل از اینکه منصب نخست وزیری اسرائیل را به دست بگیرد قول داد که قدرت حماس را در غزه تضعیف می‌کند، اما اکنون در حالی که مدت کوتاهی تا پایان نخست‌وزیری او مانده می‌بینیم که همین حماس با شلیک موشکهای خود به سمت قدس موجب تخلیه شدن ساختمان کنست و توقف راهپیمایی پرچم‌های اسرائیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه صهیونیستی در ادامه نوشت، تصویر پیروزی حماس نتیجه مستقیم سیاست‌های نتانیاهو است. نتانیاهو به جای اینکه به قول خودش پایبند باشد و حماس را در غزه از بین ببرد با سیاست‌های خود در واقع با یک دست از حماس دفاع کرده و با دست دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین را تحقیر کرد و ما اکنون در حال درو کردن یک طوفان هستیم. حماس دیروز مانع تشکیل کابینه در اسرائیل شد و در حالی که این جنبش در حال جنگ با اسرائیل است فهرست مشترک احزاب عرب در کنسرت قادر به انجام هیچ گونه تحرک سیاسی نیست و نتانیاهو این را به خوبی می‌داند.

در ادامه مقاله روزنامه اسرائیلی معاریو آمده است، اگر اکنون ماموریت تشکیل دولت در دست نتانیاهو بود او برای خود دولت اضطراری تشکیل می‌داد اما این گونه نیست و بنابراین در معرض یک خطر واقعی قرار داریم و در حال سقوط هستیم که این وضعیت تا پایان ممنوعیت «یائیر لاپید» برای تشکیل کابینه ادامه خواهد داشت.

این روزنامه صهیونیستی افزود در هفته‌های اخیر این هشدار بارها شنیده شده است. دستگاه امنیتی تاکید کرده که تنش در قدس و انفجار اوضاع این شهر، غزه را نیز تهدید خواهد کرد اما مقامات این هشدار را نادیده گرفتند و «امیر اوحانا» وزیر امنیت داخلی بعد از این که شمار کشته شدگان فاجعه «مرون» (سقوط پل) مشخص شد قول دارد که در برابر دوربین‌ها صحبت کند و این کار را هم کرد و خواستار برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها شد. «میکی زوهر» رئیس ائتلاف در کنست هستیم نیز بارها در سخنان خود تاکید کرده که برای خروج از این بحران موفق می‌شود و دیروز نیز در گفتگو با رادیو اسرائیل گفت، اسرائیل در بهترین دوره امنیتی در تاریخ اسرائیل است!

انفجار اوضاع در فلسطین اشغالی/ سران صهیونیست: در میان دو جنگ داخلی و خارجی قرار داریماعلام حالت فوق‌العاده در شهر اشغالی «اللد»/ به آتش کشیده شدن چند مرکز پلیس در شهرهای اشغالی «ام الفحم» و «رهط»

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد، همه اینها در حالی است که آنها فقط صحبت می‌کنند، اما واقعیت آن است که دروازه‌های جهنم باز شده است. این همان چیزی است که پلیس را وادار کرد تا بیش از حد معمول تدابیر امنیتی در مسجدالاقصی اتخاذ و ایست بازرسی‌های غیرضروری را در منطقه باب‌العامود ایجاد کند. همچنین اقدامات خشونت آمیز زیادی علیه معترضان در محله شیخ جراح قدس اتفاق افتاد.

در ادامه این گزارش آمده است، همانگونه که در سال 2014 نیز این اتفاق افتاد ارتش اسرائیل در تشخیص انگیزه حماس برای شعله ور کردن اوضاع کمی تاخیر داشت. اکنون تنها چیزی که برای اسرائیل باقی مانده تلاش برای بازگرداندن بازدارندگی از دست رفته است بدون اینکه اوضاع را به جنگ بکشاند. در اینجا برخی به دنبال جنگ هستند و برخی آن را نمی‌خواهند.

این رسانه صهیونیستی در پایان تاکید کرد که بنی گانتس علاقه مند به آرام کردن اوضاع است تا سرانجام بتواند جانشین نتانیاهو شود، اما نمی‌دانیم که در سر نتانیاهو چه می‌گذرد. در هر صورت این روزها اصلا عادی نیست و روزهای وحشتناکی را می‌گذرانیم که نتانیاهو حاضر است هر کاری برای نجات خود انجام دهد؛ حتی اگر به خون و آتش متوسل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت

به گزارش جام جم آنلاین، رویترز گزارش کرده است که رهبران حماس دومین روز از مذاکرات آتش‌ بس را با میانجیگران طرف مصری و قطری روز یکشنبه بدون پیشرفت آشکاری به پایان رساند، زیرا حماس همچنان بر روی خواسته خود مبنی بر اینکه هرگونه توافقی باید به جنگ غزه پایان دهد، ایستادگی کرد.

یکی از مقام‌های فلسطینی آگاه از مذاکرات قاهره، گفته است که هیأت حماس با عزم دستیابی به توافق «اما نه به هر قیمتی» وارد قاهره شده‌اند.

این مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت «توافق باید به جنگ پایان دهد و نیرو‌های اسرائیلی را از غزه بیرون کند و اسرائیل هنوز متعهد نشده که تمایل به پذیرش چنین چیزی دارد».

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی خواهان آزادسازی دستکم ۱۳۰ نفر از اسرای خود است، اما یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت که موضع اصلی تل‌آویو تغییر نکرده است و اسرائیل «تحت هیچ شرایطی» با توافق برای پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

یکی دیگر از مقام‌های فلسطینی به رویترز گفت که مذاکرات «با چالش‌های مواجه شده است، زیرا اشغالگر (اسرائیل) متعهد به آتش‌ بس جامع نیست»، اما افزود هیأت حماس همچنان در قاهره است به امید آن‌که میانجیگران بتوانند به رژیم صهیونیستی فشار آورند تا مواضعش را تغییر دهد. در حالیکه جدیدترین دور مذاکرات آتش‌بس در قاهره در جریان بود، ساکنان و مقام‌های بهداشتی غزه تصریح کردند که جنگنده‌ها و تانک‌های اسرائیلی نیمه‌شب گذشته همچنان مناطقی در سراسر قلمرو فلسطینیان را هدف قرار دادند و چندین نفر را به شهادت رساندند و زخمی کردند.

منابع مصری گزارش کردند که رئیس سیا ویلیام برنز که در مذاکرات پیشین آتش بس حضور داشت، روز جمعه هفته گذشته وارد قاهره شد. هزاران اسرائیلی روز شنبه با برگزاری تظاهرات در اراضی اشغالی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو درخواست کردند که با توافق آتش‌بس با حماس به منظور آزادی اسرای اسرائیلی موافقت کند.

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ هیچ تصویری از پیروزی در شهر رفح نیست
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم
  • تاتنهام در جهنم آنفیلد سوخت / امید شاگردان کلوپ برای قهرمانی زنده ماند +فیلم
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • نتانیاهو: جنگ را تمام نمی‌کنم
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • شکست بایرن‌مونیخ مقابل رقیب مستقیم/ پیروزی پرگل دورتموند