Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@07:54:17 GMT

جمع ‌آوری فطريه به صورت حضوری و الکترونيکي در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۱۷۲

جمع ‌آوری فطريه به صورت حضوری و الکترونيکي در تبریز

مدير عامل موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز، از امکان جمع آوري زکات در پايگاه اينترنتي این موسسه خبر داد و گفت: بيش از ۶۰ پايگاه اين موسسه در ميادين اصلي شهر براي دريافت فطريه و کفاره روزه مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، زکات فطره یا فطریه یکی از فروع دین اسلام است که در عید فطره پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان فطریه معادی مبلغ ۳ کیلوگرم قوت غالب ( غذای روزمره) مورد استفاده افراد است که می تواند گندم(برای کسانی که بیشتر نان می خورند) یا برنج یا ذرت، کشمش، خرما و مانند این ها باشد.

بنا به گفته مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری، میزان فطریه برای گندم هر نفر ۲۰ هزار تومان، برنج ایرانی هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر روز عید فطر است، اما کسانی که نماز عید فطر به جا می‌آورند تا قبل از نماز آن را باید پرداخت کنند.

طبق فتاوای غالب مراجع زکات فطره باید به فرد نیازمند شیعه پرداخت شود، اما پرداخت زکات فطره به مسلمانان غیر شیعه ایرادی ندارد.

در این راستا گفتگویی داریم با «سیروس نائبی»، مدير عامل موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز در جهت جمع آوری پول زکات فطریه برای افرادی که در نماز عید فطر حضور دارند و همچنین افرادی که در نماز حضور نمی یابند و به صورت الکترونیکی پرداخت می کنند.

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با چه رویکردی فعالیت می کند.

موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز در سال 1351 با حضور جمعی از افراد خیر و با رويکرد جلوگيري منطقي از گدایي و آبروريزي و حمايت از خانواده هاي درمانده آبرومند تاسيس شده و در سايه بيش از پنج دهه فعاليت مؤسسه خيريه حمايت از مستمندان، کلان شهر تبريز به «شهر بدون گدا» معروف شده است. تلاش و تمرکز موسسه بر هزینه و توزیع هدفمند زکات جمع‌آوری شده در میان مددجویان و نیازمندان است تا در رفع بخشی از مشکلات محرومان جامعه قدمی برداشته شود.

 

این موسسه خیریه مردمی چه خدماتی را برای نیازمندان ارایه می کند؟

خدمات این موسسه روز به روز متنوع تر می شود از جمله تامین معیشت خانواده های نیازمند، بیماران مبتلا به سرطان، تامین مسکن نیازمندان، کمک به تهیه جهیزیه خانواده های نیازمند و تحت پوشش، پیشگیری و ساماندهی متکدیان شهر،کمک به پرداخت قرض، کمک به افراد آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه ازجمله شیوع بیماری کرونا و کمک به آزادی زندانیان غیر عمد و کمک به در راه مانده ها گروه های هدف این موسسه را تشکیل می دهند.

زکات فطریه و کفاره روزه از طریق این موسسه جمع آوری می شود، صرف چه اموری می گردد.

جمع آموری زکات فطریه و کفاره روزه یکی از برنامه های موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در راستای کمک به نیازمندان است. همه ساله با استقرار صندوق در محل اقامه نماز و میادین مهم شهر این کار انجام می گرفت و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا جمع آوری زکان به صورت الکترونیکی نیز تدابیری انجام شده است. بيش از 60 پايگاه اين موسسه در ميادين اصلي شهر براي دريافت فطريه و کفاره روزه همشهريان محترم در روز عيد فطر مستقر هستند و بيش از 400 صندوق ثابت و ويژه اين موسسه براي جمع‌آوري زکات فطريه همشهريان آماده دریافت این مبالغ است.

امسال با توجه به شیوع کرونا و حضور کمتر مردم در سطح شهر و اقامه نماز چه برنامه ریزی برای دریافت زکات فطریه انجام دادید.

با وجود محدوديت پروتکل‌هاي بهداشتي مقابله با کرونا، موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز همچون سال‌هاي گذشته تدابير لازم را براي جمع‌آوري زکات فطريه شهروندان انجام داده و تمرکز اين موسسه بر استفاده از روش‌هاي غير حضوري پرداخت فطريه است. پايگاه  هاي اين موسسه، همچون سال های گذشته با رعايت تمام ضوابط بهداشتي برقرار بوده و مردم مؤمن و خداجو مي‌توانند با مراجعه به اين پايگاه‌ها نسبت به پرداخت زکات فطريه اقدام کنند.

در خصوص پرداخت فطريه به صورت الکترونيکي چه امکاناتی از سوی موسسه فراهم شده است؟

امکان جمع آوري زکات در پايگاه اينترنتي موسسه به نشاني mostamandan.ir پيش‌بيني شده است و همچنین هموطنان گرامي مي‌توانند زکات فطريه خود را به شماره کارت 7664 - 4403- 1070 - 5892  و کفاره روزه خود را به شماره کارت 8646 - 0001 - 7370 -6063 انتقال يا کارت به کارت کنند.

پایان پیام/60

منبع: شبستان

کلیدواژه: میزان زکات فطریه جمع آوری زکات فطریه جمع آوری زکات کفاره روزه زکات فطریه زکات فطریه زکات فطره جمع آوری عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سگ‌های ولگرد نیز باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است اما دامپزشکی برای واکسینه کردن سگ‌های ولگرد در صورت جمع آوری توسط شهرداری، آمادگی کامل دارد.

رجایی فر تصریح کرد: دامپزشکی همچنین با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد، برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمانی دامپزشکی، واکسینه کردن سگ‌های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است، گفت: با این حال در راستای سلامت مردم، دامپزشکی سگ‌های ولگرد را نیز در صورت جمع آوری در یک محل واکسینه می‌کند.

رجایی فر اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

کد خبر 6090026

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی