Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جمال رازقی ظهر چهارشنبه در کارگروه گفت و گو بخش خصوصی و دولت بیان کرد: محیط کسب و کار و ایجاد فضای کسب و کار یکی از مشکلاتی است که اقتصاد کشور با آن مواجه است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مرکز فارس اضافه کرد: ارتباطات بین المللی یکی از مهم‌ترین مسائل است که هر کشوری باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد اما این سوال مطرح است که هدف اقتصادی کشور چیست؟ زیرا مدیران کلان کشور هیچ برنامه‌ای برای آینده کشور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازقی متذکر شد: بخش خصوصی یکی از ارکان اساسی مدیریت و هدایت اقتصاد کشور است اما عدم مشارکت بخش خصوصی می‌تواند مشکل اساسی در ریل گذاری اقتصاد کشور ایجاد کند این در حالی است که ریل گذاری کشور نادرست است و مدیران کلان نیز نتوانسته‌اند نسبت به اصلاح ریل گذاری اقتصادی کشور اقدام کنند.

به گفته این فعال اقتصادی، مدیران سیاسی نمی‌توانند اقتصاد را مدیریت کنند و اقتصاد سیاسی نمی‌تواند مشکل مردم را برطرف کند.

یلدا راهدار عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی مرکز فارس نیز در این جلسه گفت: مؤلفه‌های امنیت سرمایه گذاری هفت مورد اند که این شاخص در تابستان ٩٩ در استان ۶،۴۶ از نمره ١٠ بوده است این درحالی است که امنیت سرمایه گذاری از زمستان ٩٨ تا تابستان ٩٩ بدتر شده است.

وی اضافه کرد: عملکرد دولت یکی از اصلی ترین عوامل عدم ثبات سرمایه گذاری است و مصونیت جان و مال شهروندان نیز یکی از معیارهایی است که در میان سایر شاخص‌ها دارای وضعیت بهتری است.

راهدار تاکید کرد: در بهار ٩٩ نامساعد ترین مؤلفه پیمایش امنیت سرمایه گذاری مربوط به عمل مسئولان ملی و محلی است و در استان نیز این دو مؤلفه اصلی ترین مشکلاتی است که در امنیت سرمایه گذاری احصا شده است اما در نقطه مقابل جلوگیری از رواج توزیع کالاهای قاچاق یکی از مستعدترین مؤلفه‌ها بوده است.

او متذکر شد: شاخص کسب و کار کشور ۵و هشت صدم درصد بوده و میانگین استان نیز ۵ و ٧٧ صدم درصد است و رتبه استان در شاخص کسب و کار در زمستان ٩٩ به رتبه ١٠ کشور رسیده‌ایم.

راهدار ادامه داد: غیر قابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، بی ثباتی سیاست‌ها و تولید و عرضه نسبتاً آزاد کالاهای غیر استاندارد در بازار از جمله مؤلفه‌های نامساعد کسب و کار در استان بوده و مؤلفه‌های مساعد استان نیز شامل دسترسی به انرژی و آب، اینترنت و استقبال از کالاهای نوآورانه است.

به گفته این فعال اقتصادی استان فارس با کسب نمره ۶ و ١۴ صدم در میانه جدول ارزیابی فعالان اقتصادی از تأثیر کرونا در استان‌های کشور است.

کد خبر 5210309

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز جمال رازقی سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا روز قدس بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه عید سعید فطر انتخابات 1400 گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس اردبیل عکس استانها فطریه امنیت سرمایه گذاری اقتصاد کشور ریل گذاری کسب و کار مؤلفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان

مسئولان وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست افغانستان، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه رسمی این وزارت، از دیدار شیخ شهاب‌الدین دلاور با مسئولان یک شرکت تجارتی افغان و شرکای چینی خبر داد.

سرپرست وزارت معادن و نفت در این دیدار گفت: امنیت در تمام کشور تأمین شده و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی فراهم شده است و افغانستان از تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین المللی استقبال می‌کند.

در ادامه مسئولان شرکت تجارتی عاشوری و شرکای چینی از فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه‌گذاری و امنیت سرتاسری از سوی حکومت سرپرست افغانستان اظهار قدردانی کرده و علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا، سنگ های قیمتی و مس ابراز کردند.

سرپرست وزارت معادن و نفت نیز اطمینان داد در راستای فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری با ایشان مطابق قانون و طرزالعمل معادن همکاری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی