Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:35:35 GMT

شیرازی‌ها مستحق پروژه‌های فاخرند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۲۳۵

شیرازی‌ها مستحق پروژه‌های فاخرند

ایسنا/فارس شهردار شیراز با تاکید بر اینکه تاریخ، فرهنگ و مردمان فرهنگور شیراز لیاقت کارهای فاخر دارند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات از برخی تریبون‌ها شنیده می‌شود که چرا پروژه پیاده راه گران قیمت در سطح مناطق اجرا شده است؟ در حالی‌که مردم شیراز مستحق چنین پروژه‌هایی هستند.

حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح تعدادی از پروژه‌های شهرداری شیراز بیان کرد: در سطح شهر فضاهای رها شده و گم شده زیادی وجود دارند اما گاهی اوقات دیده نمی‌شوند در حالی که با طراحی و تغییرات مناسب می‌توان آنها را برای استفاده شهروندان به فضاهای زنده، فعال و پویا تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، اسکندرپور ادامه داد: رویکردی که در مدیریت شهری و شورای شهر شیراز در این دوره دنبال شد، این بود که قبل از آنکه خودرو در شهر برایمان مهم باشد افراد در شهر برای ما اهمیت دارند. 

شهردار شیراز به مؤلفه مهم بودن انسان‌ها در سیاست انسان محوری اشاره و بیان کرد: شهر را برای آدم‌ها می‌سازیم نه برای خودرو؛ تقاطع‌ها تنها سرعت خودرو را افزایش می‌دهند.

اسکندرپور با بیان اینکه فضا را برای خودرو ساخته‌ایم نه برای آدمها و به همین دلیل نگاه انسان محوری طی سه سال گذشته در پروژه‌ها اعمال شد، عنوان کرد: در دو سال اول این دوره از مدیریت شهری به طراحی و مراحل تصویب پروژه‌های انسان محور برای انعقاد پیمان گذشت و امروز در حال اجراست.

او اضافه کرد: ما در شهرداری موظفیم که در همه جای شهر فضاهای این چنینی را برای استفاده خانواده‌ها به دور از زندگی آپارتمانی گسترش دهیم.

شهردار شیراز همچنین با تاکید بر تقدم پیاده بر سواره و تقدم انسان بر خودرو در نگاه انسان محوری، اظهار کرد: امروز شهرهای تراز یک دنیا سیاست پیاده در شهر را دنبال می‌کنند.

اسکندرپور گفت: متاسفانه در شهرسازی‌های جدید فضاهای تعاملی کمتر در اختیار شهروندان قرار داده شده و تلاش ما بر بازگشت به همان فضای قبلی است و معتقدیم که شهروندان هر منطقه باید بتوانند در همان منطقه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و تعاملی را در اختیار داشته باشند.

او به پیاده راه استاد شجریان هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه افتخاری برای شیرازی‌ها به عنوان یک پروژه درجه یک ملی در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: شیراز، شیرازی و تاریخ شیراز می‌طلبد پروژه‌هایی متفاوت نسبت به دیگر نقاط کشور داشته باشند.

اسکندرپور همچنین خواستار احترام به جوانان معمار و شهرساز شیرازی شد و گفت: به آنها فرصت رشد و بالندگی با اجرای پروژه‌های فاخر دهیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه در هر ١١ منطقه شیراز پارک‌های سلامت و ورزش در حال اجراست، گفت: برای همه سنین خانوادگی در این پارک‌ها فعالیت تعریف کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری شیراز حیدر اسکندرپور مفاخر فضاي سبز پیاده راه پروژه های انسان محور شهردار شیراز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ناصرخاکی از صدور دستوری به شهرداری فردیس برای ساماندهی «پارک تندرستی» در این حوزه قضائی خبر داد و گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، علیرغم تراکم بالای جمعیت، کمبود فضاهای سبز بوده و همین موضوع موجب محرومیت و عدم دسترسی همه شهروندان به این فضاها شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پارک‌های مهم این شهرستان، «پارک تندرستی» است، تصریح کرد: با توجه به شرایط گفته شده و وقوع برخی بزه به دلیل حضور اراذل و اوباش و توزیع مواد مخدر و همچنین آسیب به چندین کودک در جریان حمله سگ‌ها، به شهرداری فردیس دستور ساماندهی فوری این پارک داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس بیان کرد: بر این اساس شهرداری فردیس مکلف شده است ضمن محصور کردن این پارک، با استقرار نگهبان در خصوص ورود و خروج شهروندان، کنترل‌های لازم را داشته باشد تا امکان استفاده از فضاهای سبز برای همه شهروندان فراهم شود.

کد خبر 6088627

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز