Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات سعودی هرگونه جمع آوری کمک و اقدامات خیریه به نفع مقاومت فلسطین که در حال نبرد با اشغالگران اسرائیلی است را منع کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری واس، مقامات سعودی مانع هر گونه جمع آوری کمک برای مقاومت فلسطین شدند.

مقامات سعودی هرگونه جمع آوری کمک و اقدامات خیریه به نفع مقاومت فلسطین که در حال نبرد با اشغالگران اسرائیلی است را منع کرده‌اند و در این راستا اداره امنیت سعودی در این باره به شدت هشدار داده است که برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سازمان امنیت عربستان آمده است که این تصمیم در راستای سلامت کارهای خیر و توسعه منابع درآمدی آن است.

در این بیانیه آمده است: اخیرا ملاحظه شده است که پیام‌ها و دعوت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که از سوی طرف‌های خارجی ناشناس ایجاد شده‌اند، برای جمع آوری کمک و اقدامات خیریه به نفع خارج از عربستان می‌شود. سازمان امنیت عربستان درباره این دعوت‌ها و پیام‌ها یا مشارکت در آن هشدار داده و از همه می‌خواهد که برای این طرف‌ها کمک جمع آوری نکنند، زیرا هرکه به جمع آوری کمک مبادرت ورزد، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود که عربستان سعودی گام‌های مهمی در راستای ایجاد روحیه مذهبی در زمینه سازش با صهیونیست‌ها برداشته است. رویکردهای «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در طی سال‌های گذشته در زمینه اصلاحات داخلی موجب شده تا همکاری با اسرائیل در هیچ مرحله‌ای جای تعجب نداشته باشد.

در سال 2016 یک هیئت سعودی شامل تعدادی از تجار و بازرگانان عربستان به فلسطین اشغالی رفته با شماری از اعضای کنست رژیم‌صهیونیستی دیدار کردند. در مارس 2018 نیز محمد بن سلمان در سفر به آمریکا با شماری از سران سازمان‌های یهودی در نیویورک دیدار کرد.

طبق بیانیه سفارت عربستان در ایالات متحده طرفین در این نشست بر پیوند مشترک میان همه انسان‌ها و ادیان تأکید کردند. در 27 فوریه 2018 روزنامه الکترونیکی سبق عربستان سعودی مصاحبه‌ای با خاخام «پینچاس گولدشمیت»، رئیس شورای اروپایی خاخام های یهودی انجام داد.

در مارس 2018 نتانیاهو اعلام کرد که عربستان سعودی به شرکت‌هواپیمایی هند اجازه داده است که از مسیرهای جدید برای سفر به تل‌آویو و بالعکس از آسمان عربستان عبور کند، اما اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان در این زمینه گفت که چنین موضوعی وجود ندارد.

در مه 2017 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که به عربستان سعودی سفر کرده بود از آنجا به اراضی اشغالی رفته و در فرودگاه تل آویو به نتانیاهو گفت: من از ریاض به تل آویو آمدم امیدوارم که روزی نخست وزیر اسرائیل بتواند از تل آویو به ریاض سفر کند.

در این زمینه عربستان در حال حاضر می تواند به چند روش از اسرائیل استفاده کند:

- مشارکت در پروژه‌های همکاری منطقه‌ای در سطح امنیتی نظامی و اقتصادی.

- استفاده از ظرفیت‌های لابی اسرائیل در ایالات متحده.

- کاهش فشار بر عربستان سعودی و بهبود چهره آن در مواقع بحرانی و به هنگام نیاز.

- همکاری‌های علمی و پژوهشی.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقاومت فلسطین عربستان سعودی جمع آوری کمک خیریه به نفع تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با مثبت خواندن سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان، این اتفاق را یک شوک مثبت به بازار غیررسمی ارز عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهراد عباد» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون سفر «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی به ریاض پایتخت عربستان سعودی به منظور حضور در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: مطمئناً به هر اندازه که تعاملات بین المللی ایران با سایر کشور و یا سازمان‌های بین الملل افزایش پیدا کند، به همان اندازه نرخ ارز در بازار غیررسمی کاهش می‌یابد.


این عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: متاسفانه تغییرات نرخ ارز در بازار غیررسمی وابستگی شدیدی به اخبار و تحولات بین‌المللی پیدا کرده است. در طول سال‌های اخیر همزمان با افزایش تحریم‌ها و محدودیت روابط اقتصادی ایران با دنیا، ارزش پول ملی هم افت چشم‌گیری را پشت سر گذاشت. رشد مناسبات اقتصادی ایران باعث ایجاد ثبات نرخ ارز و به دنبال آن رشد ارزش پول ملی خواهد شد.


وی تصریح کرد: امیدوارم اثر این دست اخبار موقتی نباشد، زیرا در طول چند سال گذشته اخبار متعددی با این مضمون در فضای اقتصادی کشور منتشر شده است. عضو ایران در سازمان‌های بین المللی مهمی همچون بریکس و شانگهای نمونه‌هایی از این دست محسوب می‌شوند.


عباد در پایان تاکید کرد: سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان باعث وارد شدن یک شوک مثبت به بازار غیررسمی ارز و کاهش قیمت دلار در آن شد. توسعه همکاری‌های ایران و عربستان و تمایل این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران خبری خوبی برای اقتصاد ما محسوب می‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بانک مرکزی ، ارز ، نرخ ارز ، بازار ارز ، محمد رضا فرزین ، ایران و عربستان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA2

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند