Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:51:26 GMT

طلای جهانی از صعود بازماند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۴۴۵

طلای جهانی از صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه و بهبود ملایم ارزش دلار، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۸۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: دلار اندکی تحکیم شده و اگر نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، می تواند بانکهای مرکزی را برای بازبینی سریعتر سیاست پولی انبساطی خود تشویق کند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۳ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

نگرانیها نسبت به تسریع احتمالی رشد تورم باعث شده بود دلار در معاملات روز گذشته به پایینترین حد در بیش از دو ماه گذشته نزول کند و بازارهای سهام آسیایی اوایل روز چهارشنبه در پایینترین رکورد یک ماه قرار گرفتند.

آمار قیمت مصرفی آمریکا روز جاری منتشر می شود و فعالان بازار بی صبرانه منتظر مشاهده این آمار به منظور ارزیابی فشارهای تورمی هستند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر رسید و هزینه نگهدرای طلا را افزایش داد. بعضی از سرمایه گذاران طلا را پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالاتر می دانند اما بازده بالاتر اوراق خزانه امسال به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا پس از گزارش اشتغال ماهانه روز جمعه که به شکل غیرمنتظره ای ضعیف بود، همچنان امید به احیای اقتصادی را حفظ کرده اند اما در عین حال خاطرنشان کرده اند که روند احیای مشاغل ممکن است ناهموارتر از حد انتظار باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۹۴۴ دلار و دو سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۲۲۶ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار برای تحویل فوری درصد کاهش سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم میکس ریکرو از صعود به نیمه نهایی بازماند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم میکس ریکرو کشورمان در دور نخست مسابقات حذفی کاپ جهانی شانگهای با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل تیم هلند به پیروزی رسید.

تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه ۵ بر یک از سد تیم فرانسه تیم دوم مسابقات گذشت.

تیم ایران در یک چهارم نهایی و در تیر طلایی ‌با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل مکزیک شکست خورد و از صعود به جمع ۴ تیم برتر مسابقات بازماند.

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • تیم میکس ریکرو از صعود به نیمه نهایی بازماند
  • کاپ جهانی تیراندازی با کمان| تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند‌
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد