Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن انتقاد شدید از مداخله جویی سفیر انگلیس در بغداد در امور داخلی این کشور گفت: عراقی‌ها خود تصمیم گیرنده هستند و زیربار دیکته خارجی در زمینه انتخابات نمی‌روند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از وزارت خارجه عراق خواست که مانع از دخالت‌های سفیر انگلیس در بغداد در امور داخلی عراق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انتخابات پارلمانی زودهنگام یکی از خواسته های مردمی است که در تظاهرات آنرا مطرح کردند و مرجعیت دینی خواستار آن شده و  گروه‌های ملی گرا از آن استقبال کرده‌اند و پارلمان عراق هم آنرا مورد تایید قرار داده است تا نمایانگر اراده ملی برای انجام تغییرات باشد.

حمودی اظهار داشت: مجلس اعلای اسلامی عراق به شدت اظهارات سفیر انگلیس در بغداد درباره انتخابات و اینکه شرایط برای برگزاری آن مهیا نیست را محکوم می کند و آنرا به مثابه دخالت آشکار در امور داخلی عراق می‌داند و از وزارت خارجه عراق می‌خواهد که آنرا مورد مخالفت قرار دهد و این دخالت‌ها را متوقف کند.

وی گفت: مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین از هیئت‌های دیپلماتیک در کشور ما می‌خواهد که به پروتکل‌های دیپلماتیک پایبند باشند.

حمودی تاکید کرد: ملت عراق درباره سرنوشت خود تصمیم می‌گیرد و تصمیماتش را خودش طبق منافع عالی و نه بر اساس دیکته‌های خارجی، اتخاذ می‌کند. ما به برگزاری انتخابات در موعد مقرر اصرار داریم و با دولت و دیگر گروه‌های ملی به منظور مهیا کردن همه امکانات و شرایط برای برگزاری آن حرکت خواهیم کرد.

یادآور می شود که «استفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد مدعی شد که شرایط کنونی در عراق اجازه برگزاری انتخابات در موعد مقرر در دهم اکتبر آینده را نمی‌دهد، موضوعی که بسیاری از گروه‌های عراقی به آن واکنش نشان دادند و از جمله «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق طی هشداری شدید اللحن به سفیر انگلیس خطاب به وی گفت: «حد خودت را بدان».

سانرون عراق نیز در یک بیانیه به شدت از مداخله جویی سفیر انگلیس در عراق انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس اعلای اسلامی عراق سفیر انگلیس در بغداد امور داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی

به گزارش رسانه جنگ مقاومت اسلامی عراق، در بیانیه این گروه آمده که پایگاه «اسپیِر» را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است. این گروه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه هوایی نظامی رژیم اشغالگر اسرائیلی را در ایلات هدف قرار دادند.

این چهارمین حمله به سرزمین‌های اشغالی در کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است.

ساعاتی پیش به ترتیب، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی، پایگاه اسرائیلی "یوهنتن" در شمال فلسطین اشغالی و پایگاه هوایی اسرائیل را در بندر ایلات (ام الرشراش) واقع در جنوب فلسطین اشغالی توسط این گروه مقاومت هدف قرار گرفت.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد. این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند