Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: سیاه نمایی و سفیدنمایی را کنار بگذارید و واقع نمایی کنید. اینجا وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ها و دولت است تا این مسائل را نشان دهند به خصوص در این ایام که ایام انتخابات است و تهمت ها و تخریب ها چند برابر می شود، باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دولت در این مدت در سه جبهه در حال جنگیدن است، یادآور شد: یکی از این جبهه ها مقابله و خنثی سازی تحریف ها و سخنان ناروا و دروغ و غلطی است که علیه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص علیه دولت دوازدهم انجام می گیرد. من نمی دانم ترامپ به این ها چه داده و چه خوبی در حق شان کرده که حتی یک بار هم ظلم ترامپ را نمی گویند. جانی ترامپ بود. چرا حرف نمی زنید؟
روحانی اضافه کرد: چه کسی کشور را تحریم کرد و جنگ اقتصادی به راه انداخت و راه بانک و پول ما را مسدود کرد و نگذاشت نفت بفروشیم. چرا نمی آیید در برابر او موضع بگیرید. می گویند حالا ترامپ بدی هایی داشت ولی شما بدید و مدیریت دولت شما خیلی ضعیف است.
رئیس جمهور همچنین بیان کرد: اگر دولت ضعیف است پس این همه معالجه، تخت های بیمارستانی، پزشک و پرستار و تلاش برای نجات مردم در کرونا و کمک به قشرهایی که در کرونا مشکل داشتند و حمایت هایی که ما انجام دادیم چه بود. ما در این شرایط جنگ اقتصادی سهام عدالت را احیا کردیم و اضافه شدن حقوق ها، همسان سازی حقوق بازنشستگان و وام هایی که به مردم و کسب و کارها داده شد و پول هایی که برای مقابله با کرونا خرج شد در این دولت انجام شده است. دولت برای این کارها بیش از 500 هزار میلیارد تومان در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی هزینه کرد. همین دیروز یک طرح در وزارت نیرو که 1145 میلیارد تومان بود، افتتاح کردیم و هر هفته و هر روز این طرح ها با مبالغ کمتر و بیشتر صورت می گیرد، اما این ها را نمی بینند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه این روزها در شرایط انتخابات 1400 هستیم، عنوان کرد: در این شرایط همه باید تلاش کنیم تا پای صندوق ها شلوغ شود. من راهش را بلد نیستم اما به آن ها که خطاب می کنم راهش را بهتر بلدند. البته ما آنچه را که سهم مان در دولت است مثل فضای امن، اضافه کردن صندوق ها، برگزاری انتخابات الکترونیکی تا حد امکان و این جور مسائل را انجام خواهیم داد، اما دولت به تنهایی نمی تواند این کار را به سرانجام برساند؛ پس شما را به خدا و به این ماه رمضان بیایید دست به دست هم بدهیم و کاری کنیم که مردم پای صندوق های رأی بیایند.
روحانی اضافه کرد: دیروز هم مقام معظم رهبری بعد از چند بار تأکید مجددا تأکید داشتند که اولویت اول برگزاری انتخابات پرشور است. این اولویت اول نظام و کشور است و راهش هم این است که همه مردم را امیدوار کنیم و همه مردم ببینند که کاندیدای مورد نظرشان در لیست نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده وجود دارد. اگر این طور شود انتخابات پرشور خواهد شد و ما باید کاری کنیم که 29 خرداد که فردای انتخابات است روز فخر برای همه ما باشد و رئیس جمهوری با رأی بالا بیاید و اداره کشور را به عهده بگیرد و همه با هم به او کمک کنیم.
بر اساس این گزارش، روحانی ادامه داد: مگر یک انتخابات و بالا و پایین شدن قدرت، یک مقام و حقوق و جایگاه و میز چقدر می ارزد که آدم به خاطر آن دروغ بگوید، تهمت بزند و آبرو و حیثیت آدم ها را ببرد؟
وی همچنین گفت: از وزرا و معاونان و مسئولان خواهش می کنم که فحاشی ها، تهمت ها و حرف های ناروا تا روز آخر دولت آن ها را خسته نکند.
رییس جمهور بیان کرد: بعضی ها ککشان هم نمی گزد که ما در تحریم و جنگ و تحت بمباران هستیم. مگر بمباران را نمی بینید؟ گوش هایتان را گرفته اید!  هر کسی که بتواند تحریم را یک ساعت زودتر بردارد، ولی یک لحظه در آن تاخیر بیاندازد گناه نابخشودنی بزرگی بر گردنش است.
روحانی ادامه داد: دولت مصمم است که تحریم را بشکند و از نظر من شکسته است. خدا نگذرد از آن ها که باید در این میدان جنگ به ما کمک می کردند و نکردند و حتی رزمندگان ما در میدان جنگ را تضعیف کردند.
وی تاکید کرد: شک نکنید و تردید نداشته باشید که کل تحریم برداشته می شود و ملت ایران پیروز است پس در ذهن مردم حرف نادرست و تشویش اذهان ایجاد نکنید.
رییس جمهور گفت: به مردم قول می دهم که تا پایان دولت دوازدهم تمام افراد پرخطر یعنی چیزی حدود 13، 14 میلیون نفر را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روحانی رییس جمهور هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی شکست سنگین السد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند