Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@14:59:57 GMT

مصرف برق 20 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۴۱۵۶

مصرف برق 20 درصد افزایش یافت

ایران اکونومیست-سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در سال جاری اوج مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی همراه شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور  ضمن اشاره به میزان مصرف برق در بازه زمانی اردیبهشت ماه سال جاری گفت: میزان اوج بار در سال 1400 تاکنون به 47.5 هزار مگاوات رسیده است.

سخنگوی صنعت برق در تشریح اینکه میزان اوج بار در مدت مشابه سال گذشته 39.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 هزار مگاوات بوده است، گفت: در سال جاری پیک(اوج) مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی مواجه شده است.

*مصرف برق 1500 مگاواتی استخراج رمزارزها

وی در بیان دلایل افزایش شدید مصرف برق در سال 1400 افزود: افزایش فعالیت چاه‌های کشاورزی به دلیل کمبود آب، رشد مصرف انرژی صنایع و فعالیت رمزارزها از جمله دلایل افزایش مصرف برق درسال جاری به حساب می‌آید.

رجبی مشهدی در پاسخ به اینکه میزان مصرف برق رمزارزها در کشور چه میزان است؟ تاکید کرد: میزان مصرف برق مراکز مجاز و غیر مجاز استخراج رمز ارز نزدیک به 1500 مگاوات از ظرفیت شبکه برق برآورد می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در پایان با اشاره به آخرین وضعیت تصویب تعرفه پیک بحرانی برق گفت: این مصوبه همچنان منتظر بررسی کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت بوده و اتفاق جدیدی برای آن به وجود نیامده است.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی صنعت برق مصرف برق سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور