Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در محکومیت حادثه تروریستی مدرسه سید الشهدا افغانستان بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است:  هنوز مدت زمان زیادی از آه جانسوز «جان پدر کجاستی» برادران افغانستانی نگذشته بود که این بار داغی از دفتر مشق‌های دخترکان مکتب سید الشهدا بر دلمان نشست و ما را با قلبی جریحه دار از داغ خواهران و برادرانمان گرد هم آورد تا با سینه ای مالامال از اندوه، اندیشه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: انفجارهای پیاپی، ایجاد خوف و نا امنی و تعرض به جان کودکان معصوم که نقض ابتدایی ترین حقوق بشر است با هر منطقی محکوم و منفور است؛ عاملان و آمران این جنایات که برای رسیدن به اهداف پلیدشان حتی از قربانی کردن دختران و کودکان ابایی ندارند یقین بدانند که این خون‌ها چون سیلی خانمان برانداز بنیانشان را بر می‌کند. 

در این بیانیه آمده است: فریب ظاهر کروات زده و ژست‌های حقوق بشری را نخواهیم خورد و نیک می دانیم که کودک کشی خوی کدام جریانات است و منشا همان است که در سوریه، فلسطین، عراق و یمن بزدلانه کودک می‌کشد؛ طرح‌ها و حمایت‌های آمریکای جنایت کار، رژیم منحوس صهیونیستی و دول مرتجع منطقه اصلی ترین عامل دخیل در این حوادث است و اینان همواره نشان داده اند برای رسیدن به اهداف پلید و البته همواره ناکامشان هیچ خط قرمزی ندارند و غیر انسانی ترین اعمال را انجام داده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: به پشتوانه حمایت‌های شوم شیطان بزرگ، سازمان‌های بین‌المللی متولی در خفقانی ذلت‌بار به سر می‌برند و لازم است پاسخگو باشند که چرا به وظیفه انسانی و سازمانی خود عمل نمی‌کنند؟  سازمان ملل و سایر سازمان های حقوق بشری باید انتخاب کنند که آیا انفعال و تبعیض در مصداق بشر و روند مترسک گونه خود را ادامه خواهند داد یا به خود می‌آیند و منافع ملت‌های مظلوم را بر منافع چند دولت بی آبرو ترجیح می‌دهند؟

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اینگونه اقدامات بی شرمانه دست و پا زدن های آخر آمریکایی هاست و بدانند که نه تنها مانع شکست سیاست های آنها نخواهد شد که تسریع در رهایی ملت‌های مظلوم از چنگال به خون آغشته آنان را نیز در پی خواهد داشت و آمریکایی ها یا خود گورشان را از این منطقه گم خواهند کرد و یا افقی از منطقه اخراجشان خواهیم کرد.  در پایان ضمن ابراز همدری عمیق با دولت و ملت افغانستان و عرض تسلیت به این مردمان شریف و ستمدیده، اعلام می‌داریم در کنار شما هستیم و « غم شما، غم ماست.»

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1095474 برچسب‌ها افغانستان حمله تروریستی تروریست

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: افغانستان حمله تروریستی تروریست بیانیه آمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه