Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:14:01 GMT

افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه چینی تبارها در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۴۲۰۷

افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه چینی تبارها در آمریکا

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، یک استاد جامعه شناس دانشگاه سانفراسیسکو با توجه به داده های جدید در مورد افزایش حوادث ناشی از نفرت علیه چینی و آسیایی تبارها گفت: «علاوه بر تمامی عوامل مختلف، رفع محدودیت های کرونایی در آمریکا می تواند بر جمعیت آسیایی های حاضر در ایالات متحده تاثیر بگذارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برخی گروه‌های مدنی بر این باور هستند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا با «ویروس چینی» خواندن کرونا در ایجاد حس تنفر از چینی‌تبارها و آسیایی‌تبارها در آمریکا سهیم بوده است.

براساس گزارش نهاد غیردولتی "نفرت علیه آسیایی تبارهای آمریکا را متوقف کنید" (Stop AAPI Hate) که در هفته گذشته منتشر شد و باتوجه به حوادثی که تقریبا در یک سال گذشته از شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته، مشخص گردیده است که شمار گزارش های تبعیض نژادی علیه آمریکایی های آسیایی تبار تنها در ماه مارس سالجاری (اسفند و فروردین) از سه هزار و ۷۹۵ مورد به ۶ هزار و ۶۰۳ رسیده است.

«راسل جونگ» بنیانگذار و رئیس بخش مطالعات آمریکایی های آسیایی تبار در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو در این خصوص به ان.بی.سی.نیوز گفت: «رفع محدودیت ها تاثیر بسزایی در افزایش حوادث ناشی از نفرت علیه آسیایی تبارهای آمریکا داشته است».  

وی افزود: « نژادپرستی در شرایط محدودیت های ناشی از ویروس کرونا کاهش یافت، زیرا شرایط قرنطینه به نوعی از ما محافظت کرد. اما اکنون، عصبانیت یک ساله ناشی از دوران سخت قرنطینه متوجه آسیایی ها شده است. بنابراین اکنون که باردیگر با رفع محدودیت ها شروع به تعامل کرده ایم، تمام آن خشم و ترس و نژادپرستی بیشتر متوجه ما [آسیایی ها] می شود».

در حالی که در گزارش های پیشین منتشر شده توسط نفرت علیه آسیایی تبارها را متوقف کنید، مشاغل در رده نخست اعمال تبعیض آمیز قرار داشتند، اما جدیدترین آمارها نشان دهنده تغییر جهت این رفتارها به سمت خیابان ها و پارک ها است؛ جایی که ۳۸ درصد از حوادث رخ داده است. به گفته کارشناسان این آمار نشان می دهد که چگونه بازگشت آرام به شرایط عادی می تواند بر آسیایی تبارهای آمریکایی تاثیر بگذارد.

در این میان، ایالت های نیویورک و کالیفرنیا با جمعیت قابل توجهی از آسیایی ها، نشان داده اند که بالاترین شمار حوادث را در مقایسه با سایر ایالت ها دارند. به گونه ای که نیویورک ۱۵ و کالیفرنیا ۴۰ درصد حوادث نژادپرستانه علیه آسیایی ها را به خود اختصاص داده اند. جونگ دلیل دیگر میزان بالای حوادث را در این دو ایالت مربوط به تراکم جمعیت روزنامه نگاران و افزایش آگاهی افراد برای گزارش های نژادپرستی می داند.

در آخرین اقدام نژادپرستانه مرگباری که علیه آمریکایی های آسیایی تبار در ماه مارس صورت گرفت، ۶ زن آسیایی تبار جان خود را از دست دادند. چند روز پیش از این حادثه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی افزایش جرایم ناشی از تنفر و تبعیض علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار را محکوم کرده بود.

برچسب‌ها تبعیض نژادی ویروس کرونا قرنطینه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی ویروس کرونا قرنطینه تبعیض نژادی ویروس کرونا قرنطینه ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور آمریکایی های آسیایی تبار آسیایی تبارها علیه آسیایی محدودیت ها آسیایی ها نفرت علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است