Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@01:33:26 GMT

نورمن لوید، پیرترین بازیگر جهان درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۴۲۶۷

نورمن لوید، پیرترین بازیگر جهان درگذشت

نورمن لوید هنرپیشه آمریکایی که بیشتر به بازی در نقش منفی فیلم خرابکار (Saboteur) ساخته آلفرد هیچکاک شناخته می‌شد، در سن ۱۰۶ سالگی در منزلش واقع در برنت‌وود کالیفرنیا از دنیا رفت.

لوید در صحنه‌ خاطره‌انگیز فیلم خرابکار (۱۹۴۲) با سقوط از بالای مجسمه آزادی جان خود را از دست داد اما چهار دهه بعد برای بازی در سریال شش قسمتی سَنت اِلس‌وِر (St.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Elsewhere) به شهرت رسید. او بعدها از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ نقش دکتر آیزاک منتنور را در سریال علمی-تخیلی هفت روز (Seven Days) بازی کرد.

این هنرپیشه، تهیه‌کننده و کارگردان پیشکسوت در دهمین دهه از عمر خود نیز جلوی دوربین می‌رفت و از همین رو لقب مسن‌ترین بازیگر زنده جهان به او داده شده بود. بیش از ۷۰ سال فعالیت هنری لوید کار در تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون را در برمی‌گیرد. وی در دهه ۱۹۳۰ میلادی به عنوان یک بازیگر جوان نیویورکی در گروه‌ تئاتر اکشن، تئاتر فدرال و تئاتر مرکوری عضو بود و با اسطوره‌های کارگردانی چون مکس راینهارت، جوزف لوزی، الیا کازان و اورسون ولز همکاری کرد. 

لوید اولین بار با فیلم خرابکار از هیچکاک وارد دنیای سینما شد و طی ۱۰ سال در ۲۱ فیلم دیگر از جمله طلسم شده (۱۹۴۵) از هیچکاک، جنوبی (۱۹۴۵) ساخته ژان رنوار، اِم (۱۹۵۱) از لوزی، روشنی‌های صحنه (۱۹۵۲) ساخته چارلی چاپلین و قدم زدن زیر آفتاب (۱۹۴۵) از لوییس مایل‌استون بازی کرد.

وی اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی به کارگردانی تئاتر روی آورد و کارگردانی برای تلویزیون را نیز امتحان کرد. از مهمترین آثار او در حوزه فیلمسازی می‌توان به پنج فیلم نیم ساعته تحت عنوان آقای لینکلن نوشته جیمز ایجی، رمان‌نویس آمریکایی، اشاره کرد.  

نورمن لوید همچنین دستیاری تهیه‌کننده در مجموعه تلویزیونی آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند، تهیه‌کنندگی و کارگردانی چند قسمت از مجموعه تلویزیونی داستان‌های باورنکردنی، بازی در فیلم انجمن شاعران مرده (۱۹۸۹) ساخته پیتر ویر و عصر معصومیت (۱۹۹۳) از مارتین اسکورسیزی را نیز در کارنامه فعالیت هنری خود داشت.

۵۸۵۸

کد خبر 1514107

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینمای جهان سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عروس امام خمینی درگذشت
  • فیلم| آهنگ معروفی که سیدجواد هاشمی ساخته/واکنش هاشمی به فیلم آهنگ خواندنش
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • عکس| بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد