Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، محمدصادق مفتح در پایان نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های اقتصاد کشور، توسعه صادرات غیر نفتی و داشتن اقتصادی مولد است و این در رأس فعالیت‌های کشور قرار گرفته است‌، اظهار داشت: ضرورت داشت تا جلسه‌ای مثل امروز و با مشارکت فعالان بخش خصوصی برگزار شود تا تصمیمات خود را برای سال ۱۴۰۰ با مشارکت فعالان اقتصادی تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حجم ۲۵ هزار میلیاردی تجارت جهانی باید حداقل یک درصد سهم کشور ما شود. ما ۲۵۰ میلیارد دلار زمینه صادرات غیر نفتی داریم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: رسیدن به این هدف مستلزم برنامه ریزی و فعالیت در این حوزه است و ما به عنوان وزارت صمت مسئول پیگیری مشکلات تولید هستیم.

هدف ما رسیدن به ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است

مفتح اضافه کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی با سایر ارگان‌ها مثل بانک مرکزی انجام شده است و هدف ما رسیدن به ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است.

وی تصریح کرد: توسعه صادرات می‌تواند یکی از ابزارهای رسیدن به اقتصادی قوی باشد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی یکی از بخش‌هایی است که ظرفیت‌های خیلی بالایی در زمینه‌های مختلف مثل نفت، ساختمان، نساجی و غیره دارد.

پربیننده ترین هیچ فولادی گم نشده است سخنرانی مدیرعامل «فملی» در نخستین کنفرانس آنلاین مس فهرست واحدهای فولادی مجاز به صادرات اعلام شد مهم ترین دلیل رکود واحدهای صنعتی مشخص شد مزایده عمومی ۵۸۶۶معدن در سطح کشور آغاز شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش ۸ میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

ابوطالب گرایلو افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند. 

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از دو برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان