Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@10:11:15 GMT

انتخابات پرشور اولویت نخست نظام و رهبری است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۴۵۵۵

رئیس جمهور برگزاری انتخابات پرشور و با حضور گسترده مردم در ۲۸ خرداد را اولویت نخست نظام و رهبر معظم انقلاب دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به آغاز نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: همگان باید تلاش کنیم که پای صندوق‌های رای شلوغ شود، من راهش را بلد نیستم، اما به کسانی خطاب می‌کنم که بهتر بلدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور افزود: البته تمام تلاش مان را می‌کنیم که صندوق‌های رای زیادتر، شرایط مناسب، ساعات رای گیری بیشتر و فضا امن و سالم باشد و بخش بزرگی از انتخابات الکترونیکی برگزار شود، اما دولت به تنهایی نمی‌تواند این بار مهم را به مقصد برساند.

آقای روحانی گفت: شما را به خدا و به ماه ضیافت الهی سوگند می‌دهم همه، دست در دست هم دهیم و کاری کنیم که همه مردم پای صندوق‌های رای بیایند.

رئیس جمهور افزود: دیروز هم رهبر معظم انقلاب پس از چند بار تاکید، دوباره تاکید فرمودند که اولویت نخست ایشان برگزاری انتخابات پرشور و گسترده است که این اولویت نخست نظام و کشور هم محسوب می‌شود.

آقای روحانی تاکید کرد: راهش این است که همه را امیدوار کنیم تا ببینند کاندیدای مدنظرشان در فهرست نهایی کاندیدا‌های تائید صلاحیش شده حضور دارد اگر چنین شود همه پای صندوق‌های رای می‌آیند.

ریئس جمهور افزود: این گونه، انتخابات پرشور و گسترده خواهیم داشت و روز ۲۸ خرداد روز مبارکی خواهد بود.

آقای روحانی در پایان ابراز امیدواری کرد: روز ۲۹ خرداد برای همگان روز فخر و انتخاب باشد و رئیس جمهوری با رای بالا مسئولیت اداره کشور را به عهده بگیرد و همه بتوانیم یاور دولت بعدی باشیم.   برای مردم مظلوم فلسطین جز ایستادگی و جهاد راهی نیست   رئیس جمهور با بیان اینکه اشغالگران از ۷۳ سال پیش مردم فلسطین را اواره کردند گفت: صهیونیست‌ها که کشتار میکنند با هیچ دینی ارتباطی ندارند.   آقای روحانی در جلیه هیئت دولت افزود: چرا همسایگانی مثل اردن ومصرو کشور‌های عربی منطقه دربرابر جنایتکاران صهیونیست ساکتند وحرفی نمی‌زنند وایستادگی نمی‌کنند.   رئیس جمهور با انتقاد از سکوت برخی کشورها در قبال جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین گفت: برای مردم مظلوم فلسطین جز ایستادگی و جهاد راهی وجود ندارد، چون راه های دیگر را رفتند و به بن بست خوردند.

آقای روحانی در جلسه امروز هئیت دولت با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اظهارداشت: ۷۳ سال از جنایات علیه مردم فلسطین می گذرد و هر روز یک توطئه علیه این مردم انجام می شود، چرا این همه جنایت؟ مگر مردم مظلوم غزه و قدس شریف چه کردند ؟ چرا این همه بمباران و موشک باران ؟

آقای روحانی خطاب به صهیونیست ها گفت: شما ادعا می کنید یهودی هستید که بعید می دانم شما دین حضرت موسی(ع) را هم قبول داشته باشید؛ شما صهیونیست های جانی هستید که کشتار می کنید که نسبتی با هیچ دین الهی ندارید و این اقدامات شما در هیچ دینی وجود ندارد. پیامبران همواره ما را به عدل و انصاف دعوت کرده اند؛ چرا این همه جنایت می کنید ؟

رئیس جمهور ادامه داد: چرا کشورهای نزدیک سکوت کرده اند و کشورهایی مثل مصر و اردن که همسایه آنهاست و ادعا دارند چرا سکوت کرده اند؟ چرا حرف نمی زنند و چرا مخالفت و ایستادگی نمی کنند.

آقای روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تقریبا در میان دولت ها تنها می شود، البته ملت‌ها هنوز هستند. چرا آن دولت ها حمایت نمی‌کنند از مردمی که مظلوم هستند و از خانه و کاشانه شان بیرون رانده شده اند؛ در این ماه مبارک رمضان با زبان روزه چرا مردم می کشید.

رئیس جمهور گفت: مردمی که صاحب خانه هستند متاسفانه با این حوادث شوم در منطقه مواجه هستند، وظیفه ما حمایت است. برای مردم مظلوم فلسطین جز ایستادگی و جهاد راهی وجود ندارد، چون راه های دیگر را رفتند به بن بست خوردند و به جایی نرسیدند؛ امیدوارم همه بتوانیم به وظایف انسانی خودمان نسبت به ملت های مظلوم به ویژه فلسطین عمل کنیم.    جنایت اصلی در افغانستان مربوط به کسانی است که در افغانستان مداخله کرده اند
رئیس جمهور تاکید کرد: جنایت اصلی در افغانستان مربوط به کسانی است که در افغانستان مداخله کرده و می‌کنند اعم از قدرت‌های شرق، ​ غرب و امریکایی ها.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت، با ابراز تاسف از حادثه بسیار دلخراش و غیرقابل تحمل در افغانستان، گفت: واقعا این‌ها چه کسانی هستند که چنین جنایاتی مرتکب می‌شوند؟ این‌ها چه می‌گویند؟ افراط با انسان چه می‌کند؟ مسیر ناحق چطور وجدان، عقل و فهم انسان را زیرپای می‌گذارد؟

رئیس جمهور افزود: دختربچه‌هایی را که از مدرسه بیرون آمدند کشتند، کشتن این کودکان یعنی چه؟ می‌شود نام این افراد را مسلمان گذاشت؟ آنان اسلام را بدنام کرده اند.

وی جنایت اصلی را ناشی از مداخلات بیگانگان در افغانستان دانست و گفت: مردم عزیز و مسلمان افغانستان از روز نخست که شوروی سابق به آنان حمله کرد و مصادف با اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و امام هم به آنان اعتراض کردند یک شب و روز راحت ندارند مگر این ملت چه کرده اند؟ چرا این همه ظلم؟

رئیس جمهور با اشاره به تشکیل گروهک‌های نیابتی از جانب قدرت‌ها و جنایات آنان در منطقه، تصریح کرد: اصلا دیگر نیازی به جنایت رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب نیست، زیرا گروهک‌هایی درست کردند که این کشتار‌ها را انجام می‌دهند.

آقای روحانی افزود: در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن و کشور‌های آفریقایی هر جا در کشور‌های اطراف، خونریزی می‌بینیم چرا چنین است؟ افرادی که هیچ نسبتی با اسلام، جهاد و قرآن ندارند خود را به عنوان مبارز و مجاهد معرفی می‌کنند و در پی امارت و خلافت اسلامی مدعی اجرای احکام خدا هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: خدا نیامرزد کسانی را که در دنیای اسلام تندروی راه انداختند، لعنت خدا بر آنان؛ تا روزی که تندروی هست همین است، راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم.

آقای روحانی گفت: اگر می‌گوییم امت پیامبریم باید امت وسط و میانه باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی صحبت‌ها و مصاحبه‌ها چقدر تندروی، افراط و تفریط و دروغ می‌بینیم و می‌شنویم، چرا این کار را می‌کنیم؟ افراط در پایان، دامن خود ما را هم می‌گیرد و کسانی که تندروی می‌کنند خودشان هم در این آتش خواهند سوخت.

آقای روحانی گفت: طبق آیات قرآن کریم یکی از فتنه‌هایی که دامنگیر همگان می‌شود افراط گری است که این همه مصیبت ایجاد کرده است.

رئیس جمهور در پایان این بخش از اظهاراتش به ملت و دولت افغانستان بابت وقوع حادثه تروریستی بسیار دردناک، غیرقابل تحمل و غیرقابل باور اخیر در این کشور تسلیت گفت.   مگر یک انتخابات و جایگاه، میز و صندلی چقدر می‌ارزد
رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود  در جلسه هیات دولت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر؛ این عید را به تمام مسلمانان جهان و ملت ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: که بتوان از برکات این ماه مبارک در تمام شئون زندگی، اجتماعی و فردی استفاده کنیم.

آقای روحانی با بیان اینکه باید در عید فطر اول به فکر فقرا و اقشار ضعیف جامعه بود تصریح کرد: اینکه ما از ماه رمضان استفاده کردیم یا نکردیم، امتحان آن بسیار آسان است و اگر از فردا بعد از ماه رمضان نگاه، زبان، قلم، قدم، اقدام و تلاش ما با قبل فرق نکرد؛ معلوم می‌شود ما از این ماه استفاده نکرده ایم و فقط تشنگی و گشنگی بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر بعد از ماه رمضان می‌بینیم گویی یک قفل خاصی بر زبان ما ایجاد شده و موقعی که می‌خواهیم حرف بزنیم حساب شده حرف می‌زنیم و وقتی احساس می‌کنیم دروغ، تهمت و بدگمانی است، آن‌ها را کنار می‌گذاریم و در همه جا رضای حق و حق الناس و حقوق مردم را رعایت می‌کنیم، این یعنی اینکه ما رعایت کرده ایم.

آقای روحانی با اشاره به اهمیت حق الناس افزود: خداوند شاید راحت در حق الله از ما بگذرد، اما در حق الناس خیلی سخت است، خداوند گویی اراده اش این است که دخالت نکند و خود آن که صاحب حق است باید بگذرد.

رئیس جمهور گفت: مگر یک انتخابات چقدر می‌ارزد، مگر چقدر بالا و پایین شدن قدرت می‌ارزد، حقوق، جایگاه و میز و صندلی چقدر می‌ارزد که آدم بخواهد به خاطر آن دروغ بگوید، تهمت بزند و حیثیت و آبروی آدم‌ها و مردم را ببرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه ما می‌دانیم از دید اخلاق اسلامی گناه غیبت در بعضی از روایات از ۷۰ مرتبه زنا بالاتر و دروغ گناه بزرگی است، چرا که پیغمبر اسلام (ص) می‌فرمایند؛ آزمایش شما به نماز، روزه و حج نیست، بلکه امتحان و آزمایش شما به صدق لسان و ادای امانت است و اگر در زبان راست گفتید و امانت دار خوبی بودید شما مسلمان واقعی هستید.

آقای روحانی همچنین گفت: امیدوارم از این ما پرفیض استفاده کرده باشید و این اخلاق جدید اسلامی که از رمضان ۱۴۰۰ استفاده کرده ایم تا پایان سال بهره‌مند باشیم.   در دولت دوازدهم تمام افراد پرخطر واکسینه می‌شوند
رئیس جمهور گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در دولت دوازدهم بتوانیم تمام افراد پرخطر را واکسینه کنیم.

آقای روحانی در جلسه امروز هیات دولت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا جدی است و مخصوص ما هم نیست و ده‌ها و صد‌ها کشور گرفتار آن هستند، گفت: فرق ما با دیگران این است که ما در شرایطی وارد این جبهه شدیم که در جنگ اقتصادی و در تحریم کامل بودیم.

آقای روحانی افزود: ما می‌توانستیم واکسن را زودتر وارد ایران کنیم و واکسنیاسیون را به صورت گسترده از اسفند ماه شروع کنیم، اما چرا این کار صورت نگرفت و دلیل آن چه بود؟ باید مسئولان بیایند و دلیل آن را توضیح دهند و جواب بدهند.

رئیس جمهور گفت: از روز اول واکسن‌هایی درست شد که در مرحله اول و دوم موفق بود و اعلام کردند که ما حاضریم مرحله سوم را به شما بدهیم کما اینکه به برخی از کشور‌ها دادند و زمانی که این بحث مطرح بود و البته ما هم آن را قبول نکرده بودیم عده‌ای گفتند مسئولین می‌خواهند ما را موش آزمایشگاهی کنند.

وی تصریح کرد: این صحبت‌ها از سوی برخی آدم‌هایی عنوان شد که پزشک هم بودند و سمت‌های دیگر هم داشتند، ولی ما این کار را نکردیم و گفتیم تا مطمئن به واکسن نشویم آن را وارد نمی‌کنیم و همین امر موجب کمی تاخیر شد.

آقای روحانی افزود: اگر مثل برخی از کشور‌ها در مرحله سوم آن را وارد می‌کردیم واکسیناسیون زودتر شروع می‌شد، اما هرچقدر فکر کردیم دیدیم که واکسنی که هنوز به آن اطمینان نداشتیم و هیچ مقام مسئول بین المللی هم آن را تایید نکرده بود نمی‌توانستیم مردم را مورد آزمایش قرار دهیم.

رئیس جمهور گفت: حال یک زمانی واکسن مربوط به خودمان است و می‌خواهیم آن را درست کنیم و مردم هم داوطلب هستند، آن چیز دیگری است، اما زمانی واکسن را کشور دیگری ساخته و ما می‌خواهیم وسیله آزمایش او باشیم که اینجا سخت‌تر است.

آقای روحانی افزود: زمانی که واکسن کوواکس آمد ما برای خرید واکسن رفتیم و جزو اولین‌ها بودیم. قرار بود که پیش پرداخت آن که ۵۲ میلیون دلار بود به آن‌ها منتقل کنیم و نشد و هر کجا رفتیم دیدیم که این ۵۲ میلیون دلار در امریکا گیر خواهد کرد و آن را خواهند خورد و به مقصد نخواهد رسید.

رئیس جمهور گفت: تا رفتیم برای گرفتن واکسن راه پیدا کنیم طول کشید و همین امر باعث شد که ما در ته صف قرار بگیریم و به همین دلیل ما عقب افتادیم.

وی اضافه کرد: واکسن کوواکسی که قرار بود در اسفندماه به دست ما برسد یا حتی زودتر به تاخیر افتاد و بخش کوچکی از آن وارد شد و بخش بزرگ آن باقی ماند و همین باعث مشکل شد.

رئیس جمهور گفت: مردم بدانند که واکسن چیزی نیست که در دنیا فراوان باشد و سوهان قم نیست که از در هر مغازه رد بشوید دعوت به خرید آن بکنند بلکه واکسن مطمئن به اندازه کافی نیست و گرفتن آن آسان نیست، اما ما همه تلاش‌های خود را برای خرید واکسن انجام می‌دهیم.

آقای روحانی افزود: من به ملت عزیز ایران قول می‌دهم و وزیربهداشت به مردم قول می‌دهد که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که در دولت دوازدهم بتوانیم تمام افراد پرخطر را انشاء الله واکسینه کنیم یعنی حدود سیزده چهارده میلیون نفر واکسینه شوند تا اوایل مرداد که پایان کار دولت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در مساله مبارزه با کرونا که مهمترین مساله آن واکسن است قدم‌های خوبی برداشته می‌شود و کار‌های بسیار خوبی شروع شده است و ادامه پیدا خواهد کرد که البته بعدا واکسن ایرانی هم تا آخر خرداد و یا تیرماه خواهد رسید.

آقای روحانی افزود: در زمینه بهداشت و درمان کار ایران در تاریخ قابل ذکر است. برای مواد بهداشتی و غذایی در اروپای پیشرفته و مدرن مردم در صف بودند و فروشگاه‌ها از ساعت ۱۰ صبح خالی می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش کردند تفکر غلط ایران هراسی را بشکنند گفت: امروز می‌بینید همان همسایگانی که دیروز نسبت به ایران نظر دیگری داشتند آمده اند که رابطه خوبی با ایران داشته باشند. آن تعامل سازنده که ما از روز اول و در سال ۹۲ گفتیم، امروز در منطقه و وین آن را می‌بینید.

رئیس جمهور افزود: ما بر پای تعامل سازنده خود تا آخر ایستاده ایم. شک نکنید که کل تحریم برداشته خواهد شد و تردید نکنید ملت ایران پیروز است.

آقای روحانی اضافه کرد:در ذهن مردم حرف نادرست و تشویش اذهان درست نکنید، تحریم برداشته می‌شود و تحریم از بین رفته است و ملت ما آزادانه و سرافراز است برای ایستادگی و مقاومتش. برچسب ها: رئیس جمهور ، دکتر روحانی ، هیئت دولت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دکتر روحانی هیئت دولت مردم مظلوم فلسطین آقای روحانی رئیس جمهور انتخابات پرشور رئیس جمهور گفت آقای روحانی صندوق های رای اولویت نخست صهیونیست ها چرا این همه هیات دولت کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند

سیدمحمد آقامیری در جلسه شورای اداری با بیان اینکه در قالب سفر دوم رییس جمهور با تصویب مصوبات متعدد تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبود اعتبارات موجود را برطرف کنیم عنوان کرد: ۶۴ درصد مصوبات سفر دور اول رییس جمهور اجرایی شده و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دور اول جذب شده‌ است.

آقامیری افزود: اولویت سفر دوم رییس جمهور به استان‌ها، تصویب اعتبارات جدید برای تکمیل مصوبات و طرح‌های نیمه‌تمام دور نخست سفرهاست و در خصوص تعیین اولویت و پروژه‌ها نیز استانها اختیارت چندانی ندارند.

استاندار قم ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل و فرودگاه ۲طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم در استان قم است و با اقدامات انجام شده هم اینک مشکل حقوقی فرودگاه و تامین برق مونوریل قم، حل شده‌است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظارت بر ادارات دولتی تصریح کرد: یک تیم ۳۰ نفره با هماهنگی استانداری بصورت نامحسوس بصورت مرتب عملکرد ادارات و مدیران را رصد و پایش می‌کنند و نقاط ضعف و کم‌کاری را گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به گرم شدن هوا اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که در موضوع مصرف انرژی عملکرد درستی نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.
آقامیری همچنین گفت:‌ فساد خط قرمز مجموعه مدیریت استان است و هیچگونه مماشاتی با انواع فساد اداری، مالی و غیره نکرده و برخورد قاطعانه‌ می‌کنیم.


خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229271 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی سفراستانی

دیگر خبرها

  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس