Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:14:14 GMT

۶۲ درصد حوادث در سطح جاده های خراسان جنوبی رخ داده است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۴۶۹۵

۶۲ درصد حوادث در سطح جاده های خراسان جنوبی رخ داده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسعد زاده پیش از ظهر چهارشنبه همزمان با پنجمین روز از هفته هلال احمر در حاشیه مانور جاده ای نهبندان بیان کرد: با توجه به میزان حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی استان، مانور های جاده ای بطور مستمر برگزار می شود.

وی بابیان اینکه در همین راستا سال گذشته ۵۲ مانور و تمرین عملیاتی در استان برگزار شده است، اظهار داشت: آمادگی بیشتر و بهبود کیفی عملیات امدادرسانی از جمله اهداف این مانورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعد زاده ارزیابی توان و قابلیت دستگاه های امدادی در آیتم های مختلف اعم از اطلاع رسانی، هماهنگی و سرعت عمل را از دیگر اهداف مانور دانست و گفت: اجرای اینگونه از برنامه ها باعث بررسی آسیب ها و چالش های موجود و افزایش هماهنگی بین دستگاه های امداد رسان در راستای کاهش صدمات مالی و جانی در سطح راه ها می شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به حوادث جاده ای استان، بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰۱۵ مورد حادثه در استان به وقوع پیوسته که از این تعداد ۶۳۲ مورد حوادث جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۲.۲۶ درصد حوادث سال گذشته در جاده ها رخ داده است، اظهار کرد: ۳۶۲ مورد از این حوادث به صورت واژگونی و ۱۸۲ مورد تصادف رخ به رخ بوده است.

اسعد زاده ادامه داد: همچنین ۶۳ مورد از حوادث مربوط به انحراف و برخورد با مانع، هفت مورد حریق و ۱۸ مورد به دلیل نقض فنی خودرو رخ داده است.

وی با بیان به ۱۷۵۶ حادثه دیده امداد رسانی شده است، افزود: با تلاش نیروهای امدادی ۱۵۳ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است.

اسعد زاده با بیان اینکه دو هزار و ۲۲ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۹۵۲ تیم امدادی به این حوادث امداد رسانی داشته اند، گفت: همچنین ۹۳۹ خودروی امدادی شامل ۵۵۸ دستگاه آمبولانس و ۳۸۱ خودروی نجات در این امدادرسانی ها به کارگیری شده است.

کد خبر 5210630

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند حوادث جاده ای ویروس کرونا بوشهر روز قدس آمار کرونا واکسن کرونا عید سعید فطر انتخابات 1400 کرمانشاه گرگان شیوع کرونا اردبیل روز جهانی قدس عکس استانها ماه مبارك رمضان اسعد زاده جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم

آفتاب‌‌نیوز :

حمید قویدل روز یکشنبه اظهار کرد: صبح امروز در پی وقوع یک فقره تصادف، امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر به محل حادثه در ۱۴ کیلومتری محور خلخال - سرچم اعزام شدند.

به گزارش هلال احمر اردبیل، وی اظهار کرد: در این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو دنا با یک دستگاه پراید، ۲ نفر جان باخته و هشت نفر مصدوم شده بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، بیان کرد: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

استان اردبیل ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری