Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:27:55 GMT

«نورمن لوید» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۴۷۱۴

«نورمن لوید» درگذشت

«نورمن لوید» بازیگر آمریکایی که سابقه همکاری با بزرگانی چون «آلفرد هیچکاک»، «چارلی چاپلین» و «اورسن ولز» را داشت در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «نورمن لوید» نخستین بار توسط «آلفرد هیچکاک» برای بازی در نقش کوتاه و منفی در فیلم «خرابکار» محصول ۱۹۴۲ به سینما رسید و در برای بازی در سریال «سنت اِلس وِر» محصول شبکه ABC که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ به روی آنتن می رفت به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او هشت دهه فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و سپس وارد کمپانی تئاتر متعلق به «اورسن ولز» شد و بازی او در نمایش «ژولیوس سزار» به نویسندگی «ولز» با تحسین فراوانی رو به رو شد. 

در سال ۱۹۴۰، «لوید» قصد داشت در فیلم «در دل تاریکی» به کارگرانی «اورسن ولز» بازی کند اما این پروژه به سرانجام نرسید و او به جای بازی در فیلم «همشهری کین»، همکاری طولانی مدتی را با «آلفرد هیچکاک» آغاز کرد و در فیلم «خرابکار» مقابل دوربین رقت. 

او در سال ۱۹۵۷ به عنوان دستیار تهیه کننده در سریال «آلفرد هیچکاک تقدیم می کند» حضور یافت و در ادامه تهیه کنندگی اجرایی سریال «ساعت هیچکاک» را بر عهده گرفت و چند قسمت از آن را نیز کارگردانی کرد. 

«نورمن لوید» بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ به عنوان تهیه کننده و کارگردان سریال های تلویزیونی فعالیت کرد و همواره فعالیت مداومی در عرصه تلویزیون داشت و در سریال های «پیشتازان فضا: نسل بعدی»، «بال ها» و «تمرین» به عنوان بازیگر میهمان حضور یافت. او در سریال «هفت روز» و یک اپیزود از سریال «خانواده مدرن» در سال ۲۰۱۰ نیز بازی کرده است. 

از جمله فیلم های مهم دیگری که او در آن نقش آفرینی داشته می توان به «جنوبی» ساخته «ژان رنوا»، «روشنایی های صحنه» به کارگردانی «چارلی چاپلین» و همچنین فیلم های «قدم زدن به سوی خورشید»، «صحنه جرم» و «حریم ترس» اشاره کرد و در ادامه نیز در دو فیلم معروف «عصر معصومیت» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و «انجمن شاعران مرده» ساخته «پیتر ویر» بازی کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلفرد هیچکاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مجید و آقا معلم سریال قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • (ویدئو) مجید و آقا معلم سریال قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • درگذشت پدر شهید میرداداشی
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال