Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران از روز  گذشته روند رو به رشد را آغاز کرده و امروز هم که عرضه اولیه شرکت گسترش صنعت روی ایرانیان در نماد فگستر1 در فرابورس انجام شد، دو بازار بورس و فرابورس با رشد شاخص کل روبرو شدند.

در بورس تهران شاخص کل با رشد 4450 واحد به رقم یک میلیون و 183 هزار و 977 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز 1388 واحد عقب نشینی داشت و به رقم 417 هزار و 867 واحد رسید. ارزش شرکت‌های بورسی در بازار به بیش از 4 میلیون و 732 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در  بورس تهران بیش از 4.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 456 هزار فقره معامله و به ارزش 4215 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 7426 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم، معامله گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 11 هزار و 643 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه امروز معاملات بورس تهران

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 38 صدم درصد تقویت شدند، اما همین دو نماد با معیار هموزن 33 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 18 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 43 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 31 صدم درصد تقویت شد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، بانک پاسارگاد و توسعه معادن فلزات بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشته و نماد شستا به تنهایی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشت.

نمادهای پرتراکنش در بورس ایران شامل دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان، صنایع ملی مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و فولاد مبارکه بودند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل 59 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 486 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 183 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از یک میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 146 هزار نوبت معامله و به ارزش 7424 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، ذغال سنگ پروده طبس و آریاساسول، بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشته و نماد توکا ریل بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل ذغال سنگ پروده طبس، ذوب‌آهن اصفهان، برق و انرژی پیوند گستر پارس، توسعه و عمران استان کرمان، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و توسعه مسیر برق گیلان بودند.

به گزارش فارس، امروز عرضه اولیه شرکت گسترش صنایع روی ایران در نماد فگستر بعد از حدود 4 ماه عرضه اولیه شد و برخی معتقدند روند بورس با تصویب پیشنهاد‌های هفتگانه سازمان بورس در شورای هماهنگی اقتصادی رو به رشد خواهد بود و عرضه‌های اولیه از سر گرفته می‌شود. در عین حال سرمایه گذاران باید دقت کنند سرمایه‌گذاری در بورس یک فرایند حداقل یک ساله است که باید از محل پس انداز و با گرفتن مشورت و مطالعه و تحقیق انجام شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد بورس بازار تهران بورس اوراق بهادار تهران میلیارد تومان بیشترین اثر بورس ایران پالایش نفت بورس تهران صدم درصد بر شاخص شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار