Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@09:56:18 GMT

عملکرد حناچی در حوزه توسعه مترو قابل تقدیر است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۰۸۹

خبرگزاری آریا - شهر: رییس شورای شهر تهران گفت: در دوره پنجم طول خطوط مترو 40 کیلومتر اضافه شد که به همین دلیل از عملکرد شهرداری در این زمینه در دوران حناچی رضایت داریم و در شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل عمومی و عمران از این اقدامات تقدیر شده است.
به گزارش شهر، محسن هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ده مترو گفت: اهمیت حمل و نقل عمومی «انبوهبر» برای کلانشهرها بسیار بالاست و از تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه 46 سال می گذرد و در طول این مدت خوشبختانه 230 کیلومتر از خطوط متروی تهران ساخته شده است که به طور متوسط سالی 5 کیلومتر می شود اما اگر متوسط ده کیلومتر در سال می ساختیم الان شبکه متروی تهران بر اساس طرح جامع که حدود 460 کیلومتر بود، به اتمام رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: وقتی به علائم حیاتی کشور نگاه می کنیم که یکی از آنها شدت انرژی در کشور است این پروژه ها اهمیت خود را در این زمینه نشان می دهد مترو و پروژه هایی مثل آن ضمن این که اثرات زیست محیطی خوبی دارد و صرفه جویی کلان در وقت مردم و مصرف سوخت می شود، اصولا از پروژه هایی است که معروف به توسعه پایدار است. و به هیچ وجه برای آیندگان مشکل ایجاد نمی کند.
او افزود: خوشبختانه در ایران هم به فکر این مساله بودند و در این چهار سالی که شورای پنجم در خدمت مردم تهران است یکی از اولویت های شورا همواره حمل و نقل عمومی و کنترل آلودگی هوا بوده است و بر اساس آمار تا پایان دوره 30 ایستگاه مترو در مجموع بهره برداری می شود که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود هر چند که در این موفقیت قبلی ها هم سهم داشته اند.
محسن هاشمی گفت: در دوره پنجم طول خطوط مترو 40 کیلومتر اضافه شد و در شرایط فعلی کشور و همچنین شهرداری برای همین هم هزینه زیادی شد. به همین دلیل از عملکرد شهرداری در این زمینه در دوران حناچی رضایت داریم و در شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل عمومی و عمران از این اقدامات تقدیر شده است.
او با اشاره به دستگاه های تونل کن در کشور گفت: من از ابتدای تصدی مسئولیت در مترو تلاش کردم از این دستگاه ها خریداری شود که خوشبختانه چند دستگاه خریداری شده و در تونل سازی ها از آنها استفاده شد هم اکنون دو دستگاه از این تونل کن ها بیکار است و خواهش من از شهرداری این است که آنها را در خطوط در حال ساخت به کار گیرد.
هاشمی بر ادامه سیاست توسعه پروژه های تی.او.دی تاکید کرد و گفت: تی.او.دی ها باعث افزایش مسافرهای مترو و نیز استفاده بیشتر مردم از مترو می شود و باید این سیاست را در شهر پیاده کرد.
رییس شورای شهر تهران در زمینه مشکلات کشور هم گفت: مشکلات در کشور نیاز به توسعه پرفشار را می طلبد مردم هم اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند و لازمه حل آنها توسعه پرفشار است در این صورت علاوه بر حل مشکلات معیشتی مردم فساد هم کاهش می یابد و من فکر می کنم دولتی که مطوب مردم است این است که شعار توسعه رفاه و عدالت را در صدر فعالیت های خود قرار دهد و امیدوارم به این سمت برودیم و در این دولت شاهد توسعه پرفشارتری برای کشور باشیم.
او در پایان از خدمات ارزشمند سعید محمد در توسعه مترو و ساخت تونل ها در زمان تصدی در قرارگاه خاتم تشکر و برای او در انتخابات آرزوی موفقیت کرد.
خبرنگار: اکبر بیاتی صالح

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی شورای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای تک دیلی، دانش پژوهان مرکز تحقیقات ریکن، صفحات فوتوولتائیک آلی ضد آب و انعطاف پذیر ساخته اند که حتی وقتی در معرض باران یا چرخه‌های شستشو قرار گیرند همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کنند؛ دستاوردی که امکان تلفیق سلول‌های خورشیدی در پوشاک را فراهم می‌آورد.

یکی از کاربرد‌های بالقوه صفحات فتوولتائیک آلی، تولید تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی است، دستگاه‌هایی که می‌توانند به لباس متصل شده و مثلا بر ابزار‌های پزشکی بدون نیاز به تعوبض باتری نظارت کنند. با این حال، محققان دریافتند دستیابی به صفحات ضد آب بدون استفاده از لایه‌های اضافی که منجر به کاهش انعطاف پذیری صفحه می‌شود، چالش برانگیز است.

محققان می‌دانستند ضد آب کردن این صفحات بدون کاهش انعطاف پذیری آنها کار دشواری است، اما توانستند بر این چالش غلبه کنند. صفحات فتوولتائیک معمولا از چندین لایه ساخته می‌شوند. لایه آخر فعال است که انرژی با طول موج مشخصی را از نور خورشید می‌گیرد و از این انرژی برای جدا کردن الکترون‌ها و «حفره‌های الکترونی» به کاتد و آند استفاده می‌کند. الکترون‌ها و حفره‌ها می‌توانند از طریق یک مدار دوباره به هم متصل شده و برق تولید کنند. در دستگاه‌های قبلی، این لایه که حفره‌های الکترونی را حمل می‌کند، عموما به طور متوالی با لایه بندی ایجاد می‌شد.

با این حال، برای پژوهش جدید، محققان در لایه آند، یک الکترود نقره را مستقیما روی لایه‌های فعال قرار داده و چسبندگی بهتری بین لایه‌ها ایجاد کردند. آنها از فرآیند بازپخت حرارتی استفاده کردند و صفحه را به مدت ۲۴ ساعت در معرض هوا در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد قرار دادند. 

 «سیکسینگ شونگ» «Sixing Xiong» یکی از مجریان این پژوهش می‌گوید تشکیل این لایه چالش برانگیز بود، اما موفق شدیم آن را ایجاد کرده و توانستیم صفحه‌ای با ضخامت فقط ۳ میکرومتر بسازیم.

آنها برای آزمایش این صفحه ابتدا آن را به مدت چهار ساعت به طور کامل در آب غوطه ور کرده و دیدند هنوز ۸۹ درصد عملکرد اولیه خود را حفظ می‌کند. سپس یک صفحه را ۳۰۰ بار در زیر آب تحت کشش ۳۰ درصدی قرار دادند و دریافتند که حتی با این کار، ۹۶ درصد عملکرد خود را حفظ می‌کند. آنها به عنوان آخرین آزمایش، این صفحات را در ماشین لباسشویی انداخته و مشاهده کردند، صفحه از این مصیبت جان سالم به در برد، چیزی که قبلا هرگز به دست نیامده بود.

این پژوهشگران قصد دارند با نگاهی به آینده، پایداری این صفحات را در شرایط دیگر مانند قرار گرفتن در معرض هوا، نور شدید و فشار مکانیکی، بهبود بخشیده و سلول‌های خورشیدی آلی فوق نازک خود را بیشتر توسعه دهند تا بتوان از آنها برای دستگاه‌های پوشیدنی واقعا کاربردی استفاده کرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یکطرفه شد
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است