Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:23:04 GMT

۶۰۰ تن کلزا در ایرانشهر برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۳۸۶

۶۰۰ تن کلزا در ایرانشهر برداشت شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک و کاربردی در صنعت روغن‌های خوراکی بوده که چند سالیست کشت آن به کشاورزان ایرانشهری در کنار کشت محصولاتی مانند گندم و جو توصیه شده است.

او  بیان کرد: در هر هکتار از اراضی ایرانشهر افزون‌بر هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کلزا برداشت شده که از سطح ۴٠٠ هکتار کشاورزان این شهرستان ۶٠٠ تن محصول برداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:افزون‌بر ۵٠ کلزا کار ایرانشهری به مدت یکماه محصول کلزای خود را برداشت و آن را روانه کارخانجات روغن کشی کردند.

وی افزود: کشت کلزا در ایرانشهر در آذر ماه شروع و برداشت آن از ٢٠ فروردین آغاز می‌شود.

فیاضی اظهارداشت: امسال دولت با همکاری آستان قدس رضوی هر کیلوگرم کلزا را ۱۱هزار تومان از کشاورزان خریداری کرده است.

او با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی مسیر را برای خودکفایی در تمام عرصه‌ها فراهم می‌کند گفت: با برطرف کردن موانع و مشکلات کشاورزان سطح زیر کشت کلزا از چند صد هکتار به چند هزار هکتار در این شهرستان افزایش می‌یابد.

ایرانشهر دارای بیش‌از ١٧ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که ظرفیت کاشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی را در چهار فصل سال دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت کلزا کشت کلزا کشاورزان ایرانشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان فلارد پس از دو دهه انتظار، محقق شد و طرح فلارد یک کلید خورد.
رستمی افزود: طرح فلارد یک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و کشاورزان روستای سندگان با ۴۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که باعث اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد شد.
سید ابوالحسن عدنانی مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان هم گفت: این طرح با هدف مدیریت روان آب‌های شهرستان فلارد برای زمین‌ها و باغات بالا دست، آبی معادل ۱۷۰ لیتر در ثانیه ۲۴۵ هکتار (۲۰۰ هکتار زراعت و ۴۵ هکتار باغ) را پوشش خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم