Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که اعضای این کمیسیون واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی مخالف هستند و آن را غیرقانونی می‌دانند، گفت: تمام توان خود را برای جلوگیری از واگذاری غیرقانونی تعاونی روستایی به بخش خصوصی به کار می‌گیریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی در خصوص واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی مخالف هستند و طرح این موضوع را غیرقانونی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی در نشست هفته اینده خود موضوع واگذاری سازمان تعاون روستایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند، ادامه داد: اعضای کمیسیون کشاورزی تمام توان خود را برای جلوگیری از واگذاری غیرقانونی تعاونی روستایی به بخش خصوصی به کار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اجرایی شدن واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی خدمات‌رسانی به کشاورزان و توسعه روستایی با مخاطراتی روبه رو می‌شود. این سازمان یکی از نهادهای قدیمی و مردمی بوده که در خدمت جامعه کشاورزی است و از بازوان توانمند وزارت جهاد کشاورزی خصوصا در زمینه خدمات رسانی و تامین نهاده مورد نیاز کشاورزان محسوب می‌شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های بورس برای اصلاح ساختارها و نهادهای اقتصادی

وی افزود: واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستای با اصل 44 قانون اساسی، قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و قانون ششم توسعه مغایرت دارد، سازمان تعاون روستایی باید در جهت خدمت به کشاورزان و جامعه روستایی به سازمان تعاون روستایی و تجارت کشاورزی ارتقا داده شود.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی در شرایط بحرانی در کنار کشاورزان قرار دارد و در زمینه تامین نهاده، تنطیم بار و کنترل قیمت‌ها به نفع آنها عمل کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصل ٤٤ بورس تهران اصل ٤٤ بورس تهران سازمان تعاون روستایی مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر از آزادسازی وثیقه و به نام شدن سهام ترجیحی متعلق به ۶۴۱۶۱ تن از کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر گفت: تعداد 5،221،627،710 سهم متعلق به 64،161 نفر در 154 شرکت که در سالهای قبل واگذار شده بود؛ از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

واگذاری 305،893،562 سهم دولت به 3008 کارگر از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی ، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (3) ماده «20» قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 305،893،562 سهم دولت در 10 شرکت مشمول واگذاری به 3008 نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان در همین زمینه افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط با مدت 10 سال صورت می­گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکتهای قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار نماید.

بازیان در همین زمینه اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به موجب تصمیم دیگر هیئت واگذاری؛ سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری؛ صرفنظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید