Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@05:35:21 GMT

پلمپ چاه‌های غیر مجاز در یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۷۲۸

پلمپ چاه‌های غیر مجاز در یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد منصوری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: سال گذشته ۱۱۵ حلقه چاه غیرمجاز با برداشت حجم آبی معادل ۸۰۰ هزار متر مکعب پلمپ شد.

او از برنامه ریزی برای حفاظت از منابع آب در قالب نقشه راه خبر داد و افزود: خشکسالی‌های چندین ساله و کاهش حجم مخازن آب زیرزمینی، تامین آب پایدار را بسیار دشوارتر کرده است و باید با تامین نیاز، مدیریت مصرف نیز در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری همچنین از تدوین سند سازگاری با کم آبی استان خبر داد و گفت: مقادیر صرفه جویی در این سند، طی ۲ مرحله و تا سال ۱۴۱۰ برنامه ریزی شده و دقیقا مشخص شده است هر بخش چه مقدار صرفه جویی باید انجام دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد تسریع پروژه نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی از سال ۱۳۹۴ را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و افزود: در سال ۱۳۹۹، ۳۸۰ حلقه چاه کشاورزی دیگر مجهز به کنتور هوشمند آب شد تا در مجموع از حدود ۲۳۰۰ حلقه چاه فعال کشاورزی ۲۰۰۰ حلقه چاه در سطح استان مجهز به کنتور شود.

منصوری افزود:کنترل اضافه برداشت‌ها از طریق تقلیل منصوبات، خاموشی چاه‌ها و تحویل حجم آب برای چاه‌ها با شرایط مختلف انجام شده که این اقدام منجر به کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی شده است.

او یادآور شد: با توجه به کاهش ۳۸ و ۲۵ درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین بلندمدت، ضرورت استفاده بهینه ازمنابع آب در همه بخش‌ها لازم است و همچنین توجه به کاهش کیفیت منابع آب زیرزمینی و اجبار به اختلاط با آب کیفی جهت رسیدن به حد مناسب برای شرب، اهمیت مدیریت مصرف این بخش، در تابستان پیش رو را نمایان می‌سازد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاه غیر مجاز آب و فاضلاب کم آبی حلقه چاه چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری با اشاره به اجرای حکم قلع و قمع دو بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر، گفت: این قلع و قمع برای جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز و اجرای بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها با هماهنگی دادستان و دبیر حفظ حقوق بیت المال این شهرستان اجرا شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: با قلع و قمع این بناهای غیرمجاز 182 متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

 

وی تصریح کرد: مردم می توانند هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را به شماره تلفن 131 اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و قلع و قمع اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • رویای شیرین پریشان و دریاچه‌ای که دیگر نیست
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • برنارد هیل درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • (ویدئو) لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر در تل‌آویو
  • ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو