Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:52:48 GMT

ادعای پوشالی گنبدآهنین توسط رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۹۲۰

ادعای پوشالی گنبدآهنین توسط رژیم صهیونیستی

خبرگزاری مهر؛ مجله مهر _ مرضیه کیان: از یک سال بعد از جنگ ۳۳ روزه بود که پُز سپر دفاعی‌شان را به رخ نیروهای مقاومت کشیدند، اسمش را هم گذاشتند «گنبد آهنین». وزیر جنگ اسرائیل مدعی شده بود که ساخت این سپر دفاعی جدید که چند سال زمان برده و میلیون‌ها دلار هزینه صرفش شده و بالاخره هم اوایل سال ۲۰۱۱ آماده شده، قابلیت این را دارد که در مقابل حمله راکت‌های مقاومت تا عمق سرزمین‌های اشغالی را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خبر تکمیل شدن ظرفیت پناهگاه‌های تل‌آویو که بعد از شلیک موشک‌های مقاومت طی ۴۸ ساعت گذشته به خاطر در امان ماندن جان شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی از ترس باران راکت‌های نیروهای مقاومت بود، تمام قلدری کردن‌های مقامات رسمی رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته را که برای داشتن سکوهای عملیاتی بود، مثل حباب‌های صابونی بچه‌ها که فقط برای چند ثانیه دل خوش‌کردن شهرک‌نشینانش بود روی هوا ترکاند.

از عصر دوشنبه که آتش رژیم صهیونیستی روی سر فلسطینی‌ها سخت‌تر شد، حماس اولتیماتوم داد که تا ساعت ۱۸ (به وقت محلی) وقت دارند نیروها و متجاوزان از مسجدالاقصی و محله «شیخ جراح» خارج شوند و تمام افراد بازداشت‌شده را آزاد کنند، اما وقتی ضرب‌الجل تمام شد و صبر نیروهای مقاومت هم لبریز، راکت‌ها و موشک‌ها بود که به سمت مناطق اسقاطیل‌نشین پرتاپ شد و تا لحظه تنظیم این گزارش هم ادامه دارد.

راستش از بس در این سال‌ها تصاویر و فیلم‌های شهادت فلسطینیان بی‌گناه و آواره شدن از خانه و کاشانه‌شان در سطح بین‌المللی مخابره شده که خود اشغالگران اسرائیلی را هم وهم برداشته که غصب کردن خانه فلسطینی‌ها مرسوم است و قرار نیست روزی این چرخ گردون بگردد و قرار نیست روزی خودشان هم آواره شوند؛ چون تا حالا مزه آواره شدن را نچشیده بوند… یکی از شهرک‌نشینان عسقلان که از حملات حماس شوکه شده در مصاحبه با گزارشگر اسرائیلی می‌گوید: «ما انتظار نداشتیم… سال‌ها بود صدای آژیر نشنیده بودیم. همه فرار می‌کردیم.»

با وجود اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اخبار مربوط به خسارت‌های مادی و انسانی خود در جریان حملات موشکی گسترده مقاومت را پنهان کند، اما توییت‌های اسرائیلی‌های متجاوز به زبان عبری که در ۴۸ ساعت گذشته در فضای مجازی منتشر شده، از حقیقت واقعی که این رژیم منحوس سعی در پنهان‌کاری آن دارد تا حدی پرده برمی‌دارد:

ما قبلاً فهمیده بودیم که گنبد آهنین پر از ضعف است


«در کرونا به عنوان یکی از ساکنان عسقلان هر روز در رسانه‌ها حاضر می‌شدید و سخنرانی می‌کردید! انتظار داریم حالا هم در رسانه حاضر شوید و توضیح دهید که چه برنامه‌ای دارید چون احساس می‌کنیم ما کاری از دستمان بر نمی‌آید!

ما شب نمی خوابیم… سرکار نمی‌رویم

ما قبلاً فهمیده بودیم که گنبد آهنین پر از ضعف است!»



«آن‌ها آتش را روی عسقلان متمرکز کردند، اگر ۹۵ درصد هم رهگیری صورت بگیرد عملاً فایده‌ای ندارد.»


«نمی‌توانم بخوابم. وضعیت سنگین عسقلان به من اجازه نمی دهد که بخوابم. مدام اخبار را مرور می‌کنم. برادرم زنگ زده، موشک مستقیم به خانه دوستش خورده و در این فاصله پدر و مادرم او را به خانه ما آوردند. خانه آن‌ها یک خیابان آن‌طرف‌تر است. حالم اصلاً خوب نیست…»

شهردار عسقلان

این غیرقابل قبول است که زندگی عادی در عرض چند دقیقه به وضعیت اضطراری و جنگ تبدیل شود. وقت آن است که به حماس و جهاد ضربه سختی وارد شود. از دهه ۱۹۶۰ در اینجا خانه هایی وجود دارد که هیچ حفاظت اساسی ندارد

وقت آن است که مقامات خزانه داری و تصمیم گیرندگان درک کنند که چه اتفاقی این‌جا در شهر می افتد…»


این توییت‌ها روایتی کوچک از وضعیت آوارگان اسرائیلی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رسانه‌ای شدن آن ممانعت می‌کنند. تصاویر و پرتاپ موشک‌ها به مناطق صهیونیست‌نشین که آمار یکی از آن‌ها در کمتر از ۲۰ دقیقه ۳۵۰ موشک و راکت بوده، تصور جهنم اسرائیلی را مجسم می‌کند.

بدون شک این دست اخبار که در کنار شهادت صدها کودک فلسطینی در قدس و نوار غزه آتش به دلمان می‌زند، کمی دلمان را خنک می‌کند؛ این ذره‌ای از ارث سردار سلیمانی است که با تهدید دوباره اسرائیلی‌ها توسط گردان‌های قسام مبنی بر اینکه «اگر دشمن صهیونیستی دست از حماقت‌هایش برندارد و مجدداً برج‌های مسکونی را در غزه بمباران کند، ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو را با خاک یکسان خواهد کرد» قرار است دوباره غیرت سردار را در سرزمینی که به خاطر مظلومیت مسلمانانش سال‌ها با اقتدار در کوچه‌پس‌کوچه‌هایش جنگید، زنده کند.

کد خبر 5210462 مرضیه کیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی گنبد آهنین گردانهای قسام وزارت جنگ قاسم سلیمانی مقاومت جنگ 33 روزه شیخ جراح تل آویو قدس رژیم صهیونیستی سردار حماس غزه صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 ویروس کرونا اینفوگرافیک شیعه شهر تهران پیروز حناچی داعش افغانستان سید بشیر حسینی رژیم صهیونیستی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به براندازی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد و گفت اگر اعضای کابینه با «پیشنهاد خوب برای توافق اسرا» مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

وی امروز یکشنبه افزود اگر کابینه نتانیاهو مانع از انعقاد توافق اسرا شود که سرویس امنیتی از آن حمایت می‌کند، هیچ اجباری برای کابینه وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد.

گانتس در واکنش به تهدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم که گفته بودند در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد، گفت اگر کابینه مانع از توافق اسرا شود، در کابینه جنگ نمی‌ماند.

وی تاکید کرد حمله به رفح مهم است اما بازگرداندن اسیران صهیونیستی مهم‌تر است.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی گفت که کابینه باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کند؛ زنده بازگرداندن اسرا یا بن‌گویر و اسموتریچ، رابطه با آمریکا یا بن‌گویر و اسموتریچ، توافق با عربستان یا بن‌گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن‌گویر و اسموتریچ.

اخیرا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مخالفت بن گویر و اسموتریچ، نتانیاهو را برای ایجاد مانع در رسیدن به توافق با گروه‌های فلسطینی در غزه تحت فشار قرار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: حتی زمانی که نتانیاهو مفاد قرارداد را بپذیرد، مخالفت بن گویر و اسموتریچ باعث می‌شود که در جلسات گسترده دولت، اظهارات خود را تغییر دهد تا احتمال انعقاد توافق را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است