Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی با بیان اینکه نامزد‌های انتخاباتی باید پایبند به اصول رقابت سیاسی مبتنی بر موازین باشند، گفت: رعایت منشور انتخاباتی توسط نامزد‌های انتخابات بسیار ضروری و مهم است. خبرگزاری میزان - ربیع اله قربانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در جلسه‌ ستاد استانی پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان مرکزی بیان کرد: انتخابات عرصه‌ ظهور و بروز وحدت ملی و تجلی عقلانیت و بلوغ فکری آحاد مردم و نماد شکوه و عظمت ملت است؛ لذا تمام تلاش‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده توسط مجریان، ناظران، دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی در انتخابات پیش رو باید در راستای تحقق این آرمان‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بزرگترین حسن انتخابات این است که یک نظام اجتماعی را در مسیر پویایی و رشد قرار می‌دهد و این مهم در چارچوب قوانین جاری کشور اتفاق می‌افتد و مجموعه‌ کسانی که در فرایند انتخابات شرکت دارند از جمله نامزدها، مجریان، ناظران و اصحاب رسانه مکلف به اجرای ضوابط و قوانین موضوعه‌ کشوری هستند تا هیچ‌گونه آسیبی به منافع ملی نظام جمهوری اسلامی نرسد.
قربانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی که با محوریت قوه قضاییه از دوره‌های قبل شکل گرفته است این است که در نهایت شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور، در اوج امنیت عمومی و سلامت انتخابات در کشور باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی تأکید کرد: سیاست گذاری‌های این ستاد باید در سه محور دنبال شود، یکی توجه به رویکرد فرهنگی که همان ارتقاء آگاهی عمومی مردم نسبت به موازین قانونی و شرعی در زمینه‌ی برگزاری انتخابات است که می‌توان از این طریق از ظرفیت شرکت حداکثری مردم به منظور تأمین امنیت استفاده کرد.
وی افزود: محور مهم دیگر، مدنظر قرار دادن مسئله پیشگیری وضعی و انتظامی و حضور نیرو‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی است که با اشراف کامل بر حوزه‌های انتخاباتی استان مرکزی محیطی آرام و سالم را برای اخذ آراء مردمی فراهم آورند و مطمئنا این حضور اثر پیشگیرانه مناسبی در استان خواهد داشت. محور آخر، لزوم توجه به اقدامات و پیشگیری‌های حقوقی و قضایی است که باید به کیفیتی انجام شود که هم با فردی که ضوابط و مقررات را نقض کرده و پایبند به هنجار‌های اجتماعی نبوده است برخورد شود و هم اثر بازدارنده برای افرادی که در انتخابات‌های آتی حضور خواهند داشت، داشته باشد.
قربانی تصریح کرد: با برخورداری از یک برنامه عالمانه، قابل اجرا و زمانبندی شده در قبل، حین و بعد از انتخابات می‌توان به اهداف فوق دست یافت. در مسئله انتخابات ما با چند قشر سرو کار داریم، یک قشر مردم هستند که پایه و اساس اصلی انتخابات اند و تمام این تلاش‌ها و بهرمندی از ظرفیت ها، برای حضور حداکثری و با شکوه مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی است. قشر دیگر اصحاب رسانه و صدا و سیما هستند که می‌توانند در هر چه پرشور شدن حضور مردم در انتخابات بسیار اثرگذار باشند که می‌بایست جلساتی را با اصحاب رسانه داشته باشیم و باید و نباید‌های انتخاباتی مبتنی بر موازین قانونی و تحقق منویات مقام معظم رهبری به آنان تأکید شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکزی ادامه داد: برگزاری جلسات با مجریان و ناظران انتخابات هرچند تاکنون باید انجام می‌شد، ولی تشکیل این جلسات تا هنگام انتخابات همچنان می‌تواند مفید و مؤثر باشد و دیگری، در دستور کار قرار دادن تشکیل جلسات با نامزد‌های انتخابات، چه به صورت حضوری و چه به شکل ویدئوکنفرانسی به جهت تبیین ضوابط و قوانین انتخاباتی برای آنان است تا شاهد کمترین میزان تخلفات در استان مرکزی باشیم.

وی تأکید کرد: نامزد‌های انتخاباتی باید پایبند به اصول رقابت سیاسی مبتنی بر موازین باشند. از جمله اصول رقابتی قابل ذکر: رعایت انصاف در رقابت با دیگر نامزدها، انجام رفتار و گفتار صادقانه با مردم، حرکت در خط امام و رهبری، مرزبندی کامل با دشمنان انقلاب، حفظ کرامت مردم در تبلیغات انتخاباتی، ارائه راهکار‌های عملیاتی به منظور حل مشکلات مردم، پایبندی به امنیت ملی و در نهایت رعایت منشور انتخاباتی توسط نامزد‌های انتخابات بسیار ضروری و مهم است و گوشزد این نکات به آنان کمک می‌کند تا از بروز تخلفات و جرائم انتخاباتی احتمالی جلوگیری شود.   بیشتر بخوانید: لزوم رعایت کامل اصل بی طرفی برای جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات   انتهای پیام/ برچسب ها: قوه قضاییه جرائم انتخاباتی استان مرکزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه جرائم انتخاباتی استان مرکزی دادستان عمومی و انقلاب نامزد های انتخابات مبتنی بر موازین استان مرکزی اصول رقابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم