Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@22:32:15 GMT

انگلیس خواستار کاهش درگیری ها شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۹۶۶

انگلیس خواستار کاهش درگیری ها شد

یک روز پس از تجمع معترضان به حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون خواستار کاهش درگیری ها بین ارتش صهیونیستی و مقاومت فلسطین شد.

جانسون روز چهارشنبه در توئیتی از طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی‌ خواست که خویشتن‌داری به خرج دهند. وی افزود: انگلیس عمیقا نگران روند فزاینده خشونت‌ها و مجروح شدن غیر نظامیان است و خواهان کاهش فوری تنش‌ها در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری در مرز غزه با فلسطین اشغالی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس شریف در روزهای اخیر بالا گرفته است. گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از این در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس از حملاتی تحت عنوان، «سیف القدس» خبر داده بودند.

به گزارش رسانه‌ها، بر اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون دست کم ۳۰ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک شهید و ۲۰۳ تن زخمی شدند.

این حملات واکنش‌ها و مواضع جوامع بین‌المللی را در برداشته است؛ در تازه ترین موضع به نقل از اسکای نیوز عربی، دادگاه کیفری بین المللی اعلام کرده که «نگران «جنایاتی» است که در پی افزایش درگیری‌ها میان اسرائیل و جناح‌های فلسطینی صورت گرفته است. »

دیروز اقشار مختلف مسلمانان، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ در شهرهای مختلف انگلیس تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل از انتفاضه مردم فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و واکنش فوری جامعه جهانی شدند.

شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس مقابل دفتر نخست وزیری تجمع کرده و با اهتزاز پرچم فلسطین شعار مرگ بر اسراییل، فلسطین را آزاد کنید، به محاصره غزه پایان دهید، اسراییل تروریست است، جنایتکاران جنگی باید محاکمه شوند سر می‌دادند.

آن‌ها حملات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین را وحشی‌گرانه خوانده و از سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی خواستند که این رژیم را تحت فشار قرار دهند. معترضان همچنین از دولت انگلیس و دیگر دولت های اروپایی خواستند از حمایت رژیم نژادپرست و جنایتکار اسراییل دست برداشته و آن را به اجرای قطعنامه های بین المللی وادار سازند.

«کی‌یر استارمر» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس دیروز در توئینی، حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی را در ایام ماه رمضان تکان دهنده خواند و تصریح کرد: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و سریعا از طریق همکاری با رهبران فلسطین تنش‌ها را کاهش دهد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت ۳۴ نفر از فلسطینیان در حملات امروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حملات امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیده‌اند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند و ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

وزارتخانه یادشده افزود: در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

شماره شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۴۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر افزایش یافته است.

طبق این گزارش، هنوز بیش از ۷ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود