Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی گفت: هر سال حدود 3 تا 4 هزار کودک مبتلا به ناشنوایی مطلق و کم شنوایی شدید متولد می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، سالانه بیش از 1200 کودک ناشنوا در کشور با حمایت هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی، شنوایی خود را به دست می‌آورند و موفق به شنیدن صدا و شکستن مرز سکوت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالانه حدود 3 تا 4 هزار کودک مبتلا به ناشنوایی مطلق یا کم شنوایی در کشور متولد می‌شوند و علاوه بر این کودکان، خانواده آن‌ها نیز گرفتار مشکلات ناشی از این بیماری در فرزندانشان هستند.
براساس اعلام هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، درمان به موقع ناشنوایی در کودکان در کمک به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است چرا که هرگونه تاخیر در درمان این بیماری می‌تواند سبب مشکلات گفتاردرمانی، زبان آموزی و حتی انزواطلبی و افسردگی آن‌ها شود و ناهنجاری‌های متعدد اجتماعی و روانی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد؛ بر همین اصل هیات امنای صرفه جویی ارزی سالانه برنامه ریزی‌های لازم را جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز برای کمک به این افراد انجام می‌دهد و به طور متوسط سالانه بیش از 1200 کودک با مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی شنوایی خود را به دست می‌آورند.
مسئول شنوایی سنجی بیمارستان امیر اعلم با اشاره به انواع ناشنوایی گفت: به طور کلی دو نوع ناشنوایی وجود دارد یکی ناشنوایی مادرزادی و دیگری ناشنوایی که بر اثر حوادث و برخی بیماری‌ها به وجود می‌آید که نازگل مبتلا به ناشنوایی از نوع مادرزادی بود و خوشبختانه اکنون شنوایی خود را بدست آورده است.

ارائه رایگان پروتز شنوایی توسط هیات امنا
موبدشاهی با بیان اینکه از اقدامات ارزنده هیات امنای صرفه جویی ارزی در اختیار قرار دادن دستگاه پروتز حلزون شنوایی برای بیمارستان‌ها است، یادآور شد: بیشتر خانواده‌ها امکان خرید پروتز حلزون شنوایی را ندارند چراکه قیمت دستگاه به صورت آزاد بسیار گران است در همین راستا هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران پس از اینکه نیاز بیمار به پروتز کاشت حلزون در کمیسیون پزشکی بررسی و تایید شد، پزشک معالج درخواست کاشت پروتز حلزون شنوایی را به هیات امنای صرفه جویی ارزی ارسال کرد و پروتز به صورت رایگان در اختیار بیمارستان برای بیمار قرار می‌گیرد.
مسئول شنوایی سنجی بیمارستان امیر علم گفت: تنها پرداختی بیمار برای هتلینگ و کلاس‌های بازتوانی و حق العمل جراحی است به عبارتی می‌توان گفت، زمانی که دستگاه پروتز حلزون شنوایی به بیمارستان ارسال می‌شود بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته و بعد از 30 تا 40 روز بعد از کاشت پروتز حلزون شنوایی دستگاه پردازشگر شنوایی نصب می‌شود.

تامین بیش از 13 هزار پروتز شنوایی توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی
دکتر هومن نریمانی، مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در خصوص حمایت‌های این مجموعه در راستای تامین پروتز حلزون شنوایی عنوان کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی از سال 72 هم زمان با شروع انجام اعمال کاشت حلزون شنوایی در داخل کشور، حمایت از این اعمال را آغاز کرده و تا پایان سال 1399حدود 13 هزار پروتز حلزون شنوایی را برای افراد واجد شرایط تامین کرده است و به عبارتی موجب شده تا افراد بتوانند از قدرت شنوایی بهره‌مند شوند.

سن طلایی کاشت حلزون
دکتر نریمانی با بیان اینکه طیف وسیع سنی بیماران در طی این سال‌ها تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفته اند، افزود: سن طلایی انجام این اعمال قبل از چهارسالگی است، هر سال حدود 3 تا 4 هزار کودک مبتلا به ناشنوایی مطلق و کم شنوایی شدید متولد می‌شوند که از این تعداد، حدود یک هزار تا یک هزار و 500 مورد از آن‌ها با تایید کمیسیون‌های علمی مراکز کاشت حلزون کاندید عمل کاشت حلزون می‌شوند؛ بنابراین خانواده‌های مراجعه کننده به مراکز کاشت حلزون در سراسر کشور، با توجه به شرایط بیمار، مورد ارزیابی در خصوص امکان بهره مندی بیمار از مزایای عمل کاشت حلزون قرار می‌گیرند.

خرید 2 هزار دستگاه پروتز شنوایی در سال گذشته
وی با تاکید بر اینکه با مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران سالانه بیش از 1200 کودک شنوایی خود را بدست می‌آورند، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه کاشت حلزون شنوایی دارای ردیف بوجه مشخص در قانون بودجه کل کشور است، اما متاسفانه در طی پنج سال گذشته به دلیل مضایق دولت در تامین منابع اعتباری بودجه، ردیف مربوط به کاشت حلزون شنوایی به میزان بسیار اندکی به هیات امنا تخصیص پیدا کرده و در سال 1399 با کمال تاسف، هیچ گونه اعتباری بابت خرید پروتز حلزون شنوایی به هیات امنا تخصیص پیدا نکرده در حالیکه هیات امنای صرفه جویی ارزی در سال 1399 بر حسب اعلام نیاز معاونت درمان وزارت بهداشت در راستای کوتاه کردن صف انتظار انجام اعمال کاشت حلزون، نسبت به خرید دو هزار دستگاه پروتز اقدام کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سکوت زندگی صرفه جویی ارزی هیات امنای صرفه جویی ارزی پروتز حلزون شنوایی مبتلا به ناشنوایی شنوایی خود دستگاه پروتز کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)

به گزارش ورزش سه، بازیکنان استقلال خوزستان پس از گلزنی جواد آقایی‌پور شادی زاید الوصفی انجام دادند و در گوشه‌ای از زمین به خوشحالی پرداختند، این خوشحالی‌های از ته دل پس از پایان سوت مسابقه هم ادامه داشت و در هر گوشه‌ای زمین تعدادی از بازیکنان به خوشحالی مشغول بودند.

آقایی‌پور که گل فوق‌العاده زیبا و ارزشمندی را به ثمر رسانده بود پس از گل به سمت سکوهایی رفت که هواداران استقلال خوزستان حضور داشتند و به همراه دیگر بازیکنان تیم با مشت کردن دست‌های خود و فریادهای بلندی که می‌زدند انرژی و هیجانشان را تخلیه می‌کردند.

این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید و این تک امتیاز از خانه تیم قدرتمند سپاهان به اهواز برده شد و در ادامه فصل می‌تواند برای آبی‌های خوزستان سرنوشت ساز باشد.

پس از پایان بازی هواداران استقلال خوزستان بازیکنان و کادرفنی این تیم را به شدت تشویق کردند و بازیکنان استقلال خوزستان هم با هیجان خاصی به آنها ابراز احساسات می‌کردند.

در ادامه تصاویری جالب از خوشحالی بازیکنان استقلال خوزستان را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب