Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با همراهی حسن برزگر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل با آیت‌الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.
آیت‌الله سیدرحیم توکل در این دیدار اظهار کرد: اجرای رزمایش ضیافت الهی توسط اوقاف مازندران در نوع خود ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باتوجه به مشکلات اقتصادی و اینکه برخی از مردم برای تهیه معاش خود در رنج هستند اقدام ماندگاری بوده است. 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش ضیافت الهی معنای وقف به‌خوبی نشان داد، تصریح کرد: توزیع ۱۷ هزار سبد کالا رقم بسیار بالایی است که جای تقدیر دارد.
توکل خاطرنشان کرد: احیای موقوفات مخروبه و متروک و برخورداری مردم از ثمرات آن اشتیاقی در مردم برای وقف ایجاد کرده است که مردم با دیدنش برای وقف مشتاق می‌شوند؛ به طور حتم اگر در موقوفات مخروبه باشند مردم علاقه‌ای به وقف نشان نمی‌دهند.
وی یادآور شد: توزیع سبد کالا از آن مواردی است که مردم عیان دارند می‌بینند؛ عواید وقفی از برکات آن دارند استفاده می‌کنند که مردم را برای قدم برداشتن در این مسیر مشتاق‌تر می‌کند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه کار اوقاف در این برهه از زمان قابل تحسین است، گفت: دلگرم وارد میدان شوید ؛ چراکه با این کار سفره مستمندان را در ماه رمضان رنگین می‌کنید که در نوع خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.
توکل درباره ورود اوقاف در بحث ساخت بیمارستان، مراکز درمانی و خرید تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: وقف در طول زمان‌های گذشته وجود داشته و برکات مربوط به فرد خاص و منطقه خاص و محیط خاصی منوط نیست اینکه بحث جان مردم است و  از مواردی است که احدی نمی‌تواند منکرش باشد.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ موقوفات، افزود: برخی عناد می‌بینند که باید این بساط جمع شود اینها کسانی هستند که نه دلشان برای ملت نه مردم و نه برای حکم خدا و دین خدا می‌سوزد و تنها به دنبال دنیایشان هستند باید بدانید که دست‌اندازی به وقف، تصرف عدوانی است که حتی یک سانت را هم نمی‌توان دست زد؛ هرچند نیاز باشد بلکه با احیای موقوفات می‌توان از ثمرات آن برخوردار شد.
 حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و گفت: افطاری ساده و غذای گرم عصر و شامگاه هر روز در ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان در سطح امامزادگان و یا مناطق حاشیه شهر در بین افراد کم‌برخوردار توزیع شد.
وی بیان کرد: حدود 17 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات طی ماه مبارک رمضان در مازندران توزیع شده است.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری فرهنگ وقف در مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی