Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:43:31 GMT

در قیامت خداوند میهمان‌دار استقامت کنندگان است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۶۲۵۲

در قیامت خداوند میهمان‌دار استقامت کنندگان است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: بسیار لذت بخش است که مهمان‌دار انسان خدا باشد، خداوند در قیامت میهمان‌دار استقامت کنندگان است.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: کسی که از درون خود با حضرت حق پیوند می‌خورد بالاترین، قوی‌ترین و سودمندترین پیوند را برقرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک واقعیت برای حفظ این پیوند باید رعایت شود و آن استقامت صبر و شکیبایی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که از طریق قرآن، انبیا، ائمه معصومین(ع) و آموختن علم به این نتیجه رسیدند که مالک، زمامدار و مربی ما الله است هنگام مرگ و قیامت فرشتگان بر آن‌ها نازل می‌شود و بشارت می‌دهند که اصلا نترسید در قیامت؛ دادگاه، رسیدگی و قاضی برای شما وجود ندارد جهنم بر شما حرام است دادگاه‌های رسیدگی بر شما بسیار آسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: حضرت می‌فرماید زمان رسیدگی به پرونده چنین افرادی به اندازی برق از ابر است.
وی بیان کرد: روزی امیر مؤمنان امام علی(ع) که به‌ همراه اصحاب خود در کنار سرزمین کربلا نماز به پا می‌کردند با برداشتن مشتی از خاک فرمودند از تو گروهی در قیامت بیرون می‌آیند که به‌طور مطلق بر پرونده آن‌ها رسیدگی نمی‌شود آن‌جا جای افتادن عشاق است؛ منظور حضرت ۷۲ تن کربلا بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چه لذتی دارد که مهمان‌دار انسان خدا باشد، اظهار کرد: خداوند در قیامت میهمان‌دار استقامت کنندگان است، استقامت کنندگان در برابر تحریم‌ها، بی‌پولی‌ها، رنج‌ها، سختی‌ها، مشکلات کمبودها، عدم هماهنگی خانواده با شما در بندگی خدا، در برابر تکالیف بدنی، مالی و اخلاقی استقامت می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه در این عالم راستگوتر از خداوند کسی نیست او استقامت کنندگان را در قرآن به ما نشان داده است، گفت: یکی از قوی‌ترین استقامت کنندگان حضرت ابراهیم(ع) است که دو تکلیف بسیار سخت برای ایشان قرار داده‌ است، یکی از آن‌ها بردن حضرت هاجر(س) و فرزندش حضرت اسماعیل(ع) به سرزمین بی‌آب‌وعلف مکه در آن آب‌وهوای گرم و پنجاه درجه است، دیگری قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) در این سرزمین است، که حضرت ابراهیم(ع) از هر دوی آن‌ها با سرافرازی بیرون آمد.

وی افزود: حضرت هاجر(س) و حضرت ابراهیم(ع) این شرایط سخت را در انجام تکلیف الهی تحمل کردند، شجره وجود حضرت هاجر(س)، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) در سرزمین تکلیف کاشته شد و از این کشت مسجدالحرام، کعبه، صفا و مروه، مشعر و منا، زمزم و کل مناسک حج خارج شد که در ثواب حج میلیاردها حاجی شریک هستند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شما مؤمنان در عصر غیبت، خمس اموال خود را به مراجع تقلید می‌دهید سختی آن را تحمل می‌کنید اما از آن هزاران مرجع تقلید، هزاران عالم، هزاران مؤلف خارج می‌شود این سختی سودهای فراوان برای شما خواهد داشت و قابل حساب و کتاب نیست.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: استقامت و پایداری استقامت صبر و استقامت حجت الاسلام والمسلمین حضرت ابراهیم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری میهمان استان قزوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که برای امروز همچنان با گذر امواج تراز میانی جو آسمان استان نیمه ابر تای ابری خواهد بود و در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی افزود: فردا و پس فردا هم با گذر سامانه بارشی از استان شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، عمده فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهرو شب جمعه خواهد بود.

آخوندی افزود: بارش‌ها در برخی مناطق شدت بیشتری دارد به همین منظور احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: پدیده غالب در روز شنبه وزش باد‌های نسبتا شدید خواهد بود و در این مدت پدیده مه به ویژه در ارتفاعات شمالی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: تغییرات محسوسی نداریم و با توجه به ابری بودن آسمان دمای بیشینه کمی کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • سامانه بارشی تا شنبه میهمان همدان ها
  • باران بهاری میهمان استان قزوین می‌شود
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان
  • میهمان ویژه دیدار تراکتور و استقلال
  • مراسم قهوه خوری خوزستان