Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@02:55:33 GMT

رعد و برق، رگبار باران و تگرگ استان زنجان را فرا می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۶۲۸۰

رعد و برق، رگبار باران و تگرگ استان زنجان را فرا می‌گیرند

گروه استان‌ها ــ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعد از ظهر امروز رعد و برق، رگبار باران و بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، متاسفانه در سال 1400 بارش‌ها در اکثر نقاط کشور و همینطور استان زنجان افت شدیدی پیدا کرده است به طوری که چندی پیش اسماعیل افشاری، مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از تاثیر کاهش بارندگی‌ها بر ورودی آب‌های سطحی و ذخایر سد‌ها خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همینطور این مسئول عنوان کرد که در حال حاضر سد‌های استان 60 درصد کسری ورودی آب دارند به طوری که این کسری سبب شده تا نسبت به سال گذشته 118 میلیون‌متر مکعب آب کمتری وارد سد‌ها شود.

حال با این وجود چند روزی است که بارش‌های بهاری در زنجان به طور کاملا دست و پا شکسته آغاز شدهکه اگر با این روند، وضعیت ادامه داشته باشد کارشناسان معتقدند که در تابستان امسال کمبود برق هم خواهیم داشت.

در این راستا حسین سلطانی کارشناس پیش‌بینی خدمات عامه اداره‌کل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد آسمانی ابری در استان هستیم اظهار داشت: از عصر امروز پوشش ابر افزایش می‌یابد و سرعت باد نیز بالا‌تر می‌رود، با این حال احتمال رعد و برق، رگبار باران و حتی بارش تگرگ نیز برای استان پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی ایران 1400/02/22| تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار هواشناسی به کشاورزان 18 استان5 ایستگاه خودکار هواشناسی در سیستان و بلوچستان تأسیس می‌شوددردسرهای اردبیل از بی‌توجهی به هواشناسی؛ شهرسازی فاقد پیوست جوی است

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان فعال خواهد بود و احتمال بارش رگباری نیز دور از انتظار نیست؛ به دلیل ویژگی رگباری بارش‌ها، آبگرفتگی مسیل‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود و  بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم از قرارگیری در این فضا‌ها خود‌داری کنند. همینطور به دلیل وجود رعد و برق از شهروندان درخواست داریم از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی خدمات عامه اداره‌کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: در طول روز گذشته خرمدره و ابهر با 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز در استان بودند؛ با این وجود دمای هوا تا آخر هفته تغییر قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان زنجان رعد و برق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با توجه به احتمال رخداد تگرگ در روزهای پایانی هفته، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن صدور هشدار نارنجی هواشناسی، از ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه یازدهم اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد: از چهارشنبه تا جمعه، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: بارش رگباری باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، این سامانه تمام مناطق استان به ویژه نیمه‌غربی و شمال و ارتفاعات جنوب استان شهرستان کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش توصیه می‌شود شهروندان ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به احتمال رخداد تگرگ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

کد خبر 749226

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • پیش‌بینی رگبار تگرگ در لرستان
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی