Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: پرونده‌های متعددی با موضوع سرقت از حساب بانکی افراد از سوی دادسرا به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود که اکثر شکات پیامک‌هایی را با مضامین مشاهده ابلاغیه، نصب نرم افزار موبایلی ابلاغ الکترونیک (ثنا)، و موضوعات مشابه دریافت کرده‌اند که نقطه اشتراک همه این پروندها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرایط فعلی کرونا در کشور و تعطیلات دنباله‌دار ادارات در شهر‌های مختلف کشور باعث کاهش مراجعات حضوری و افزایش تمایل افراد به استفاده از خدمات آنلاین شده است که مشاهده ابلاغیه‌های الکترونیک یکی از بیشترین موارد استفاده از خدمات آنلاین در بستر فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا استان قزوین افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک (SMS) و قرار دادن لینک جعلی ورود یا نصب نرم افزار ابلاغ الکترونیک افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعالسازی نرم افزار، اطلاعات حساب را سرقت و اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند.

سرهنگ فرهودی به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان نرم افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایتان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده، نصب نکنید و نرم افزار‌ها را از منابع معتبر و تایید شده دانلود کنید.

او اضافه کرد: همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس خودداری شود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند درصورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کشف بیش از ۲۵ کیلو مواد مخدر در قزوین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، از فعالیت یک سوداگر مرگ در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان قزوین مطلع و شناسایی و دستگیری فرد مورد نظر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ فرهاد علی بیگی افزود: ماموران با تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی فرد مورد نظر را دستگیر کردند.

به گفته او، در بازرسی از یک واحد دامداری ۲۵ کیلو تریاک و ۳۵۰ گرم انواع موادمخدر، یک دستگاه ترازوی توزین و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی ومزارع وباغات در بوئین زهرا

فرمانده انتظامی بوئین زهرا گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، طرح شناسایی و دستگیری سارقان با هدف پیشگیری و کنترل جرایم در دستور کار پلیس شهرستان بویین زهرا قرار گرفت.

سرهنگ حسین رشید تبار افزود:ماموران انتظامی در عملیات اطلاعاتی و انتظامی ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: متهمان در بازجویی‌های فنی به سرقت اماکن خصوصی ویک فقره سرقت ازمزارع وباغات اعتراف کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسته حوادث نیروی انتظامی مواد مخدر رئیس پلیس نرم افزار مواد مخدر پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یوسف ملک‌زاد جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند قاچاقچیان در شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.
وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شیراز شناسایی شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع حشیش ، کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز