Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی را با دکتر «شفیق دیوب» سفیر سوریه در تهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اوضاع امنیتی در تمامی مناطق تحت سیطره دولت کاملاً با ثبات است

- اوضاع امنیتی در تمامی مناطقی که تحت سیطره دولت قرار دارند، کاملاً با ثبات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه کوچک‌ترین مشکلی وجود ندارد.

- شهروندان سوری در سایه یک شرایط آرام و سرشار از امنیت می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

پیام انتخابات سوریه به طرف‌های غربی و عربی

- ملت سوریه از رهگذر انتخابات ریاست جمهوری قصد دارد پیام واضحی را به طرف‌های غربی و عربی مخابره کند و آن، این است که سوری‌ها بر تروریسم به پیروزی رسیدند و اکنون نیز مصمم به دفاع از وحدت ملی و حاکمیت ملی کشور خود هستند.

- آنها این پیام را نیز به طرف مقابل خود می‌رسانند که تحت هیچ شرایطی دخالت آن در امور داخلی خود را نمی‌پذیرند.

کشورهایی که رنگ صندوق رأی را ندیده‌اند خواستار دموکراسی در سوریه هستند!

- برخی از کشورهایی که رنگ صندوق رأی را ندیده‌اند همواره خواستار تحقق دموکراسی در سوریه هستند.

- برخی از کشورهای غربی پس از شکست در سرنگون سازی دولت دمشق اکنون سناریوی به شکست کشاندن برگزاری انتخابات را در پیش گرفته‌اند؛ سناریویی که البته تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است و با شکست مواجه خواهد شد.

انتخابات را در موعد از پیش تعیین‌شده برگزار می‌کنیم

- کشورهای غربی و عربی حتی منتظر نماندند تا فرایند برگزاری انتخابات طی شود تا برخورداری یا عدم برخورداری آن از مشروعیت مشخص گردد آنها حتی منتظر نماندند تا ببینند که آیا ملت سوریه در انتخابات مشارکت گسترده دارد یا نه.

- ملت سوریه همچنان به دفاع از سرزمین خود ادامه می‌دهد. دولت سوریه نیز با قدرت و بر اساس قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری را در موعد از پیش تعیین‌شده برگزار می‌کند؛ خواه این مسأله به مذاق کسی خوش بیاید و خواه نیاید.

سفر هیأت سعودی به دمشق را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب

- اخباری که دالّ بر سفر یک هیأت سعودی به دمشق هستند را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب. اما با این حال، با اطمینان کامل می‌توانم به شما بگویم که سوریه از دوران بحران عبور کرده است.

- نکته دیگر که در این زمینه وجود دارد این است که وضعیت کنونی در روابط میان سوریه و عربستان سعودی، نه منافع دمشق و نه منافع ریاض را تأمین نمی‌کند.

کشورهای عربی در مواضع خود در قبال سوریه تجدیدنظر کنند

- مواضعی که برخی کشورهای عربی نیز پیشتر در قبال سوریه اتخاذ کرده بودند، منافع منطقه را تأمین نکرد و برای همگان پیامدهای منفی به دنبال داشت.

- وقت آن رسیده است که کشورهای عربی در مواضع خود در قبال سوریه تجدیدنظر کنند.

- هر گامی که در این زمینه از سوی کشورهای عربی برداشته شود، مورد استقبال دمشق قرار می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی نقش اساسی در بحران سوریه ایفا کرد

- از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ رژیم صهیونیستی نقشی اساسی در شکل‌گیری این بحران را ایفا کرد.

- این رژیم از گروه‌های تروریستی حمایت به عمل آورد، منابع مالی در اختیارشان قرار داد و فعالیت‌هایشان در سوریه را تسهیل کرد.

- ما به خوبی می‌دانیم که صهیونیست‌ها تروریست‌های تکفیری در سوریه را در بیمارستان‌های خود در اراضی اشغالی مورد معالجه قرار دادند.

- اسناد بین بین‌المللی متقنی وجود دارند که جملگی ثابت می‌کنند رژیم صهیونیستی از تروریست‌های تکفیری حمایت‌های مالی، نظامی و لجستیکی به عمل آورده است. در رأس این گروه‌های تروریستی، داعش و جبهه النصره قرار دارند.

گروه‌های تروریستی در آستانه شکست نهایی قرار گرفته‌اند

- موضوع تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه مسأله جدیدی نیست. صهیونیست‌ها به تازگی تجاوزات خود علیه سوریه را کلید نزده‌اند، بلکه از سال ۲۰۱۱ این تجاوزات را آغاز کرده‌اند.

- با تمامی اینها، دستاوردهای متعدد نیروهای سوری در عرصه میدانی موجب شد تا این پیام مهم به صهیونیست‌ها و متحدانشان مخابره شود که بازی در سوریه در حال تمام شدن است و گروه‌های تروریستی در آستانه شکست نهایی قرار گرفته‌اند.

- اسناد، شواهد و مدارکی وجود دارند که نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود علیه سوریه با آمریکا و ترکیه نیز هماهنگ است.

پاسخ قاطعانه‌ای به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی می‌دهیم

- اگر تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به خاک سوریه را نگاه کنیم، می‌بینیم که هرگاه گروه‌های تروریستی در این کشور متحمل شکست شدند، صهیونیست‌ها تجاوز خود را کلید زدند.

- تاکنون سامانه‌های دفاع هوایی سوریه بسیاری از موشک‌های شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی را ساقط کرده‌اند. موشک‌های رژیم صهیونیستی دائماً ساقط می‌شوند.

- پاسخ قاطعانه سوریه به تجاوزات رژیم صهیونیستی در زمان و مکان مناسب داده خواهد شد.

ایران در تمامی روزهای سخت در کنار سوریه ایستاد

- روابط میان سوریه و جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر صداقت بوده و ریشه در چند دهه گذشته دارد.

- این روابط اکنون به یک سطح استراتژیک ارتقا یافته است به گونه‌ای که دمشق و تهران در حال حاضر یک ائتلاف استراتژیک را تشکیل داده‌اند.

- به نیابت از دولت و ملت سوریه از دولت، ملت و رهبری جمهوری اسلامی ایران به دلیل مواضع حکیمانه و شرافتمندانه آنها در حمایت از سوریه قدردانی و تشکر کنم.

- ایران در تمامی روزهای سخت در کنار سوریه ایستاد و از آن حمایت کرد.

- همانطور که ملت ایران هیچگاه ایستادن سوریه در کنار خود در جریان جنگ تحمیلی را فراموش نکرد، مردم سوریه نیز هیچگاه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از خود در نبرد با تروریسم و حامیانشان را فراموش نمی‌کنند.

آمریکایی‌ها باید اراضی سوریه را ترک کنند نه حزب الله

- کسانی که باید هرچه سریع‌تر اراضی سوریه را ترک کنند آمریکایی‌ها هستند نه نیروهای حزب الله.

- علت این مسأله هم آن است که نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به صورت غیر قانونی وارد اراضی سوریه شده‌اند.

- حضور نیروهای حزب الله و نیز نیروهای مستشاری ایران و روسیه در خاک سوریه کاملاً قانونی است.

- از آنجایی که حضور مستشاری ایران و روسیه و نیز حضور نظامی حزب الله در سوریه به دنبال درخواست رسمی دمشق صورت پذیرفته است، بنابراین کسی نمی‌تواند خواستار خروج آنها شود.

بزرگترین هدیه‌ سوریه به روح شهید سلیمانی

- خون شهدای ایرانی و سوریه با یکدیگر درآمیخته است. در رأس این شهدا، حاج قاسم سلیمانی قرار داد.

- حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی را در زمینه مبارزه با تروریسم و اشغالگری در سوریه ایفا کرد.

- وی نه تنها در سوریه که در فلسطین، عراق و منطقه نیز به مبارزه با تروریسم و دفاع از تمامیت ارضی کشورها پرداخت.

- ما باید آنگونه که حاج قاسم سلیمانی انتظار داشت، در عرصه تقویت روابط دوجانبه حرکت کنیم.

- شاید بزرگترین هدیه‌ای که می‌توان به روح شهید سلیمانی تقدیم کرد، ادامه حمایت از محور مقاومت و تقویت فرهنگ مقاومت‌و نیز تقویت روابط دوجانبه تهران و دمشق در عرصه‌های مختلف، باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ایران انتخابات ریاست جمهوری حرب الله روسیه گروه های تروریستی سفیر سوریه در تهران گروه های تروریستی رژیم صهیونیستی کشورهای عربی صهیونیست ها ملت سوریه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست

معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه حماس به نمایندگی از کل مقاومت فلسطین در مذاکرات، از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند گفت عملیات «وعده صادق» ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد و کشورهای منطقه باید در محاسباتشان تجدید نظر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به جنگ غزه، از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گرفته تا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به سرنوشت آخرین دور مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه اشاره و اعلام کرد که در حال حاضر در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اما از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نیاز به این مذاکرات دارند انتظار می‌رود که مذاکرات از سر گرفته شود.

موضع حماس در مذاکرات به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت فلسطین است

الهندی در گفتگو با العربی الجدید درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات آتش بس که اخیرا از طریق میانجی‌ها مطرح شد اظهار داشت که پیشنهاد آمریکا در دور قبلی مذاکرات، یک بازاریابی گمراه کننده برای رژیم صهیونیستی بود. مقاومت در پاسخ به این پیشنهاد واشنگتن موضع خود را قاطعانه درباره مسائل اساسی مربوط به حقوق فلسطینیان و شروط اصلی مقاومت مطرح کرد که شامل عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، برقراری آتش بس جامع و بازگشت آزادانه آوارگان به مناطق خود بود.

وی افزود که مقاومت همچنین در راستای منافع مردم فلسطین نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال فریبکاری بودند و پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد در واقع یک پیشنهاد کاملا آمریکایی بود که به شکل کامل در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داشت. مقاومت نیز پاسخ این پیشنهاد آمریکا را قاطعانه داد و تاکید کرد که از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی هیچ موضع جداگانه‌ای ندارد و جنبش حماس مجاز است به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت مذاکره کند. در این میان ادعاهای رژیم اشغالگر و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در مذاکرات مانع تراشی می‌کنند دروغی بیش نبوده و با هدف به تعویق انداختن مذاکرات و طفره رفتن از انجام معامله‌ای است که صهیونیست‌ها مجبورند بهای آن را بپردازند.

محمد الهندی تصریح کرد که خود اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اذعان دارند و منابع صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیلحماس و جهاد اسلامی: قدردان حمایت‌های ایران از فلسطین هستیمجهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

شکست صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان مذاکرات و توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح وجود دارد یا نه گفت که رژیم صهیونیستی بحث حمله به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی و رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما ما اطمینان می‌دهیم که اگر اشغالگران تجاوزی علیه رفح انجام دهند، سرنوشت آن مانند حمله به خان یونس یا شمال یا مرکز غزه خواهد بود و همه چیز برای صهیونیست‌ها به نقطه صفر برمی گردد و اشغالگران مجددا هیچ دستاوردی جز جنایت علیه غیرنظامیان نخواهند داشت.

پاسخ ایران نشان داد که اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که این پاسخ تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر در این شکل و اندازه بیانگر ناتوانی اسرائیل در محافظت از خود بوده و این عملیات ایران ثابت کرد که اسرائیل برای محافظت از خود نیاز کامل به آمریکا دارد. عملیات وعده صادق همچنین نشان داد که وزن اسرائیل در منطقه رو به کاهش بوده و بازدارندگی آن در حال فرسایش است و این رژیم نمی‌تواند آنگونه که خودش و آمریکا برنامه ریزی کرده بودند بر منطقه مسلط شود.

محمد الهندی تاکید کرد که بنابراین کشورهای منطقه باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. صد سال است که مردم غزه و فلسطین در مقابل چشم و گوش رژیم های عربی رنج می‌کشند.

احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری وجود دارد

وی درباره اوضاع متشنج کرانه باختری نیز اظهار داشت که در حال حاضر کرانه باختری در سایه تشدید حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل به یک عرصه داغ شده و همه احتمالات در این منطقه از جمله وقوع انتفاضه جدید هم وجود دارد. به ویژه اینکه جنایات بی‌سابقه ارتش صهیونیستی و حمله شهرک نشینان مسلح به کرانه باختری و نیز یورش‌های مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه بسته شدن کامل هرگونه افق سیاسی موجب می‌گردد تا هر گزینه‌ای برای تشدید اوضاع از جمله انتفاضه، محتمل باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست