Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-08@13:11:13 GMT

338 تروریست در حملات ارتش سوریه کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۷۱۲۹

338 تروریست در حملات ارتش سوریه کشته شدند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک سخنگوی نیروهای روسیه در سوریه امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت سربازان ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه و با هدف جلوگیری از حملات تروریستی علیه ارتش و غیرنظامیان سوری، از ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت)  ۳۳۸ تروریست را کشته و بیش از ۸۰ مرکز و مخفیگاه آن‌ها را نابود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی اعلام کرد: واحدهای نیروهای حامی دولت سوریه با پشتیبانی نیروهای هوافضای روسیه به عملیات جستجو و شناسایی خود در صحرای سوریه ادامه می‌دهند. از ۲۳ آوریل، در مجموع ۳۳۸ عضو گروه‌های تروریستی کشته شده ۴۴ نفر به دام انداخته شده‌، ۲۰ خودرو توقیف شده و شش دستگاه خودرو منهدم شده است. ۳۸ مرکز و ۴۵ مخفیگاه هم تخریب شده است.

وی افزود به لطف برنامه‌ریزی ماهرانه در تلاش‌های جستجو و شناسایی، گروه‌های تروریستی متحمل خسارات جدی به لحاظ قوای انسانی و تجهیزات شدند. همچنین اقدامات تروریستی علیه نظامیان و ساکنان غیرنظامی سوریه خنثی شد.

او در ادامۀ تشریح اقدامات مشترک گفت نیروهای مهندسی ارتش سوریه دو هزار و ۵۳۰ کیلومتر جاده و ۸۶۵ ساختمان را در دوره مذکور بررسی کردند و پاکسازی مین در سه مکان انجام شد.

پیشتر «الکساندر کارپوف» معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های سوری هشدار داده بود که گروه‌های مسلح غیرقانونی که در سوریه فعالیت می‌کنند علیه دفاتر دولتی در شهرهای بزرگ سوریه اقدامات و حملات تروریستی با هدف ایجاد بی‌ثباتی در این کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، انجام می‌دهند.

به گفته وی، این تروریست‌ها آموزش‌های لازم را در مناطقی که در خارج از کنترل دولت سوریه قرار دارد از جمله در «التنف» که در کنترل ارتش آمریکا قرار دارد، دریافت می‌کنند. قرار است انتخابات سوریه ۲۶ مه (۵ خرداد) برگزار شود.

مرکز روسی آشتی در سوریه تأکید کرد، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، روند انتقال تجهیزات نظامی به شرق فرات سوریه را افزایش داده است.

مرکز مذکور خاطر نشان کرد، این تجهیز نیروی نظامی همزمان با وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامساعد سوریه که معلول تحریمهای فلج کننده آمریکاست، ضرر سنگینی برای فرصت حل‌وفصل سیاسی دارد.

عناصر آمریکایی در چند مقر نظامی در سوریه حضور دارند که مهمترین آن، میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در استان دیرالزور و همچنین پایگاه غیرقانونی التنف در جنوب شرق سوریه است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گسترده در رفح در پی حملات اسرائیل


به گزارش تابناک، ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز حمله زمینی و هوایی خود علیه شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

منابع محلی ظهر امروز از آتش سوزی گسترده در منطقه الجوازات رفح در پی حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی خبر می دهند.
 

دیگر خبرها

  • موج حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن علیه سراسر غزه
  • حریق گسترده در رفح در پی حملات اسرائیل
  • آتش سوزی گسترده در رفح در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان