Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:24:37 GMT

فناوری جدید چین برای تولید انرژی و گاز از زباله

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۷۴۰۴

فناوری جدید چین برای تولید انرژی و گاز از زباله

چین فناوری جدیدی برای تبدیل زباله‌ها به انرژی به کار گرفته است که در آن گازهای مخرب دی‌اکسید‌کربن و متان به گازهای مصنوعی تبدیل می‌شود؛ این مرکز ۸۰۰۰ متر مکعب گاز مصنوعی تولید می‌کند که باعث کاهش ۱۲ هزار تنی گازهای گلخانه‌ای شده است. - اخبار اجتماعی - به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ کشور چین فناوری جدیدی به کار گرفته است تا از طریق آن زباله‌ها را به انرژی تبدیل کرده و از میزان انتشار کربن بکاهد؛ این کشور 3 منطقه ویژه دفن زباله را در نظر گرفته است که یکی از آنها در جنوب شرقی این کشور است که محل دفن زباله‌های جامد ساختمانی است که با تجزیه این زباله‌ها، گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید‌کربن و متان در جو آزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ابتکاری که در این مرکز به کار گرفته شده است، تبدیل گازهای مخرب دی‌اکسید‌کربن و متان به گازهای مصنوعی است و بعد از تولید این گاز مصنوعی، از طریق یک خط لوله زیرزمینی 12 کیلومتری به شبکه سراسری تامین گاز متصل می‌شود؛ این تاسیسات می‌تواند تا حدود 8000 متر مکعب گاز مصنوعی در ساعت تولید کند؛ یک مقام مسئول در این تاسیسات می‌گوید در سال 2020 میزان انتشار دی‌اکسید‌کربن به میزان بیش از 12 هزار تن کاهش یافته است که این  رقم معادل کاشت 552 هزار نهال درخت است.

ابتکار عمل و فناوری دیگری که در حوزه محیط زیست در استان "جیانگ‌سو" در شرق چین انجام شده، این است که مواد اولیه چربی غیرخوراکی مانند روغن پخت و پز استفاده شده و پسماند‌های روغن پخت و پز به سوخت زیستی پیشرفته تبدیل می‌شود و می‌تواند به میزان 90 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهد.

این کارخانه در سال گذشته بیش از 88 هزار تن روغن گیاهی هیدروژنه (HVO) برای اروپا تولید کرده است که باعث کاهش 259 هزار تنی انتشار کربن در استان جیانگ‌سو در شرق چین شده است؛ این روغن گیاهی کاربردهای زیادی داشته است به عنوان مثال خودروسازی "فورد" استفاده از سوخت زیستی روغن گیاهی هیدروژنه (HVO) را در تعدادی از ون‌های ترانزیت جدید خود در اروپا تأیید کرد.

آخرین آمار داده‌های دولت چین در سال گذشته نشان داده است که میزان انتشار گازهای گلخانه‌های در سال 2018 به 40 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال 2017 0.5 درصد افزایش داشته است و از این میزان، مدیریت پسماند به میزان 7.4 درصد کمک کرده است در حالی که حوزه برق با 65 درصد بیشترین حمایت و کمک را به خود اختصاص داده است.

چین متعهد شده است به لطف فناوری‌های پیشرفته و برنامه‌های به‌روز خود،‌ تا سال 2050 به صفر شدن انتشار کربن در این کشور برسد؛ مقامات چینی اخیراً طرح جدیدی را درباره نحوه بازیافت زباله‌ها منتشر کردند که هدف آن کاهش ضایعات و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

براساس اطلاعات رسمی، زباله‌های جامد شهری دفع‌شده در محل‌های دفن زباله از سال 2010 تا 2019 از 3.3 میلیون تن به 4.04 تن افزایش یافته است. دولت چین در حال طراحی یک دستگاه‌ زباله‌سوز 4 میلیارد دلاری است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به اتمام برسد و می‌تواند تا حدود 440 هزار تن انتشار گازهای گلخانه‌ای را در سال کاهش دهد.

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در تولید محصولات اندازه‌گیری هوشمند مبتنی بر "اینترنت اشیا""دستگاه تست قند خون ایرانی" آماده صادرات به بازار 200 میلیون یورویی 7 کشور منطقهانتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی انتشار گازهای گلخانه گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن زباله ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دولت در راستای کاهش صادرات نفت و درآمدهای ارزی کشور، اقدام به آزادسازی نرخ انرژی و ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی کرده است تا بتواند درآمدهای بودجه عمومی کشور را تأمین کند. درحالی‌که ثبات در سیاست‌های مالی و پولی و پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد از الزامات رشد تولید و سرمایه‌گذاری است.

محمدرضا برکتین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اثرات افزایش تعرفه برق واحدهای فولاد آلیاژی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: اگر بخواهیم مجرد و یک‌سویه به موضوع انرژی نگاه کنیم، واقعیت این است که تعرفه انرژی در ایران کمتر از برخی کشورها است و مدیران صنایع باید از این فرصت برای تولید و صادرات بیشتر استفاده کنند، اما وقتی بخواهیم با نگاهی کلی‌تر موضوع را بررسی کنیم، متأسفانه در بیشتر مواقع، هزینه‌های تولید مثل برق، گاز، نرخ تسهیلات و مالیات به‌طور هم‌زمان و ناگهانی افزایش می‌یابد و حتی عطف‌به‌ماسبق هم می‌شوند که نتیجه این تصمیم‌های خلق ساعه می‌تواند باعث کاهش میزان تولید یا افزایش تعطیلی واحدهای تولیدی شود.

ضرورت ثبات در سیاست‌های اقتصادی

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان، گفت: تولیدکنندگان  براساس داده‌های اقتصادی موجود، برای تولید و فروش محصولات خود برنامه‌ریزی و بر همین اساس با مشتریان خود رایزنی و قرارداد منعقد می‌کنند، اما وقتی به طور ناگهانی قیمت عوامل تولید مثل انرژی افزایش پیدا می‌کند، در چنین شرایطی تولیدکننده متضرر می‌‏شود و نمی‌‏داند چه تصمیمی باید بگیرد و با چه سازوکاری باید تعهدات قبلی خود را انجام دهد؟

برکتین با بیان اینکه سیاست‏‌های مالی و پولی باید با ثبات باشد و بر اساس منطق اقتصادی تعیین شود، تصریح کرد: در صورتی که دولت به هر دلیلی تصمیم  به تغییر در سیاست‌های اقتصادی یا تعرفه‌ای بگیرد، باید چند ماه قبل از اجرا، موضوع را به‌صورت کارشناسی شده بررسی و اطلاع‌رسانی کند تا فعالان اقتصادی بتوانند بر اساس سیاست‌های اعلامی  و داده‌های جدید برای تولید و فروش خود برنامه‌ریزی کنند. البته  ممکن است پس از تغییر در سیاست‌های موجود، تولید برای برخی بنگاه‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد و همین امر باعث کاهش تولید یا تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی نیز شود. موضوعی که بر خلاف سیاست جهش تولید بوده و موجب افزایش آمار بیکاری و مشکلات حقوقی برای فعالان اقتصادی خواهد شد.

افزایش چند برابری هزینه‏‌های تولید، بر خلاف شعار سال است

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی»، تصریح کرد: هر چند مسئولین تلاش دارند تا شعار سال تحقق پیدا کند، اما در عمل به نظر می‌رسد برخی مسائل مانند عدم تثبیت در سیاست‌های اقتصادی و افزایش هزینه‌های تولید مانند نرخ بهره بانکی، تعرفه‌های انرژی، ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی، مالیات مضاعف بر شرکت‌ها و... مغایر رشد تولید و شعار سال مقام معظم رهبری است و بر عکس، باعث کندشدن نرخ رشد تولید می‌شود.

برکتین اقزود: در حال حاضر هر یک از دستگاه‌های اجرایی مانند بانک‌ها، وزارت نیرو، سازمان مالیات، بیمه و...، به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که باعث ضربه خوردن تولید و کاهش میزان تولید می‌شود. برای مثال بورس و بانک هر دو زیر نظر یک وزارتخانه است، اما بانک مرکزی بر خلاف سیاست بورس که هدف آن جذب حداکثری نقدینگی و مشارکت مردم است، ناگهان نرخ بهره را به ۳۰ درصد افزایش می‌دهد که این نرخ، بیشتر از بازدهی بورس است؛ همین موضوع باعث افزایش عرضه سهام و سرعت‌بخشیدن به خروج نقدینگی‌ها از بورس خواهد بود.

سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: عموم سیاست‌گذاری‌ها بعضاً کارشناسی نشده و بدون هماهنگی با تولید کنندگان و تشکل‌ها اتخاذ می‌شود که نتیجه اجرای آن بر خلاف جهش تولید و مصالح کشور است.

برکتین تأکید کرد: دولت باید برای تحقق شعار سال و رشد تولید، سیاست‌های مالی و پولی را به‌طور منطقی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور تعیین کند و هرگونه تصمیم مبنی بر تغییر در سیاست‌های اقتصادی توأم با کار کارشناسی شده و همراه باخرد جمعی باشد، با بخش خصوصی مشورت کرده و از تصمیمات خلق‌الساعه پرهیز نماید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد