Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر عنابستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۶۰۰ داوطلب رد صلاحیت شده شوراهای شهری استان توسط هیات های اجرایی و نظارت شهرستانها، ۵۱۳ نفر به رد صلاحیت خود اعتراض کرده‌اند که صلاحیت ۳۵۱ نفر تایید نشد و البته ۶ نفر از این تعداد در فرایند بررسی مجدد، از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باوجود اینکه رد صلاحیت داوطلبان براساس اسناد و مدارک صورت گرفته بود، امکان عدم تایید صلاحیت همه ۵۱۳ معترض به رد صلاحیت ها وجود داشت اما با توجه به اینکه خواهان کاهش سخت‌گیری و مماشات بودیم، شماری از این افراد تایید شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی ادامه داد: البته این حق مردم است که افرادی در معرض رای آنان قرار بگیرند که از نظر اخلاقی و مالی سالم باشند و از طرف دیگر خود را ملزم به حفظ حق داوطلبان می دانیم، لذا با رعایت حق هر دو طرف، تایید صلاحیت ها انجام شد.

از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در خراسان رضوی، صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر در هیات های اجرایی و نظارت تایید شد و شماری نیز از حضور در کارزار انتخابات انصراف داده‌اند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۴۶۵ نفر از این تعداد، عضو اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.  

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر هیات نظارت مجلس علی اصغر عنابستانی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر هیات نظارت مجلس انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر هیات نظارت مجلس علی اصغر عنابستانی اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر خراسان رضوی رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی

ایسنا/گلستان رئیس ستاد انتخابات گلستان از تایید اعتبارنامه ۶ نفر از منتخبین مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی شهرستان با تایید هیأت نظارت خبر داد.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان صبح  پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دور اول انتخابات در استان اظهار کرد: هم‌دلی، هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، باعث شد انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شود.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای که ذیل این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۶ اعتبار نامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیأت نظارت صادر شده است که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر تصریح کرد: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبد نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبد برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی گلستان ادامه داد: طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در این دوره شرکت نمایند که یا در دور اول رای نداده باشند و یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی