Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@14:37:16 GMT

بایدن یک نماینده به تل‌آویو میفرستد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۷۸۱۵

مقام‌های مطلع گفتند، با شدت گرفتن حملات و موشک‌باران‌ها یمان غزه و سرزمین‌های اشغالی، دولت بایدن در نظر دارد تا یک مقام وزارت خارجه آمریکا را برای پیوستن به تلاش‌های تنش‌زدایی عازم سرزمین‌های اشغالی کند. ناطقان: به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی از شامگاه سه‌شنبه شدت گرفته است و بیش از ۱۰۰ راکت به سمت تل‌آویو و شهرهای نزدیک آن شلیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش صهیونیستی هم کمپین هوایی  علیه نوار غزه را شدت بخشیده و چندین ساختمان موشکی و مراکز  زیرساختی در غزه را بمباران کرده است.

دست‌کم ۲۰ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیده‌اند و بدین ترتیب آمار شهدا به ۴۳ تن افزایش یافته که دست‌کم ۱۵ زن و کودک در میان آنهاست.  

در بحبوحه این تحولات، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای همکاری با مصر به منظور تنش‌زدایی همکاری می‌کند.

منابع گفتند، انتظار می‌رود هادی عمرو، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اسرائیل – فلسطین امروز چهارشنبه راهی تل‌آویو شود. مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که احتمالا این سفر انجام می‌شود و آنها منتظر تایید نهایی هستند. وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهارنظر نکرده است.

این احتمالا فعال‌ترین مداخله آمریکا تاکنون در بحران غزه و اولین سفر هادی عمرو به این منطقه از زمان روی کار آمدن باشد. در همین حال جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا سه‌شنبه با همتای مصری خود رایزنی داشت. کاخ سفید گفت که سالیوان روی "گام‌هایی برای احیای آرامش در روزهای آینده" با مقام‌های مصری به تبادل‌نظر پرداخته است. منبع: ایسنا برچسب ها: بایدن ، نماینده ، تل آویو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بایدن نماینده تل آویو تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد