Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،براساس گزارش های منتشر شده ،حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان باعث کشته شدن ۲۴۱ هزار نفر از مردم این کشور،مهاجرت بیش از شش میلیون نفر از مردم افغانستان در داخل و خارج از کشور و تخریب و ویرانی نتیجه ای در بر نداشته است.

دانشگاه براون به عنوان یکی از معتبرین ترین دانشگاههای آمریکا با انتشار گزارشی از هزینه های انسانی جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان نوشت تاکنون ۲۴۱ هزار نفر از افغان ها در این جنگ کشته شده اند که ۷۱ هزار و ۳۴۴ نفر از آنان غیر نظامی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است ۴۷ هزارو ۲۴۵ غیر نظامی در خاک افغانستان و ۲۴ هزارو ۹۹ غیرنظامی هم در مرزهای افغانستان و پاکستان در داخل خاک پاکستان کشته شده اند. بیشتر این افراد براثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا جان باخته اند.

در ادامه این مطلب اضافه شده است بین ۶۶ تا ۶۹ هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس افغانستان و سه هزار و ۵۸۶ نیروی نظامی آمریکایی نیز در این مدت کشته شده اند.

براساس این گزارش،نیروی هوایی آمریکا  از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ نزدیک به ۷۰ هزار پرواز هواپیماهای سرنشین دار بر فراز افغانستان انجام داده است که در آن ۲۷ هزار بمب هدایت شونده را پرتاب کرده است.

تلفات جنگجویان گروه طالبان براساس برآورد دانشگاه براون ۸۴ هزارو ۱۹۱ نفر تخمین  زده شده است و هزاران نفر دیگر نیز براثر جنگ ،گرسنگی و تبعات ناشی از جنگ جان خود را از دست داده اند.

این گزارش ،افغانستان را به عنوان یکی از خطرناکترین کشورها برای کودکان دانسته و اضافه شده است در یک دهه گذشته هفت هزار و ۷۹۲ کودک در  افغانستان کشته و ۶۶۲ تن دیگر مجروح شده اند.

براساس این گزارش ،از سال ۲۰۱۰ به این طرف سه هزار زن براثر جنگ کشته شده و هفت هزار تن دیگر مصدوم شده است و از سال ۱۳۹۹ با ثبت مرگ ۳۹۰ زن مرگبارترین سال برای زنان افغان در یک دهه گذشته بوده است.

هزینه مالی این جنگ ۲.۲۶ تریلیون دلار برآورد شده است که ۹۳۳ میلیارد آن بودجه وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون بوده و ۴۴۳ میلیارد نیز هزینه متمم آن خوانده شده است.

۲۹۶ میلیارد دلار برای مراقبت های پزشکی و زخمی‌ها، معلولان و ۵۹ میلیارد هزینه وزارت خارجه این کشور برآورد شده است که در این مدت ۵۳۰ میلیارد دلار دیگر سود پول های وام گرفته شده پرداخته شده است.

در این گزارش گفته شده است که آمریکا ۱۴۴ میلیارد دلار برای طرح‌های بازسازی افغانستان هزینه کرده است.

در این گزارش ،دستاوردهای آمریکا از زمان حمله این کشور در سال ۲۰۰۱ در افغانستان را ناچیز دانسته است و محدود به رونق آموزش و پرورش ،کاهش مرگ و میر مادران به نصف و حضور در مجلس نمایندگان دانسته شده است.

کارشناسان اکنون در آستانه خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تشدید جنگ داخلی نگران افزایش جنگ و خونریزی در کشور هستند.

برچسب‌ها جنگ افغانستان ایالات متحده آمریکا کشته خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ افغانستان ایالات متحده آمریکا جنگ افغانستان ایالات متحده آمریکا کشته خسارت مالی اخبار کنکور کشته شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در نوار غزه خبر داد.

ابوعبیده در پیامی تلگرامی اعلام کرد که جودی وانشتاین اسیر ۷۰ ساله اسرائیلی که در بمباران ماه گذشته محل نگهداری خود همراه با اسیری دیگر بر اثر بمباران به شدت مجروح شده بود، کشته شده است.

ابوعبیده صهیونیستها به ویژه خانواده اسیران را مخاطب قرار داد و گفت: تخریب بیمارستانهای نوار غزه و از کار انداختن آنها  توسط ارتش شما سبب رنج و کشته شدن اسیران شما شده است.

این اسیر اسرائیلی روز هفتم اکتبر به شدت مجروح شده بود و در بیمارستان‌های نوار غزه تحت درمان بود و پس از بهبودی مجدداً به محل نگهداری خود بازگردانده شده بود.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در پیامی تصویری ضمن اعلام کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در نوار غزه، تاکید کرد: تخریب و نابودی بیمارستان‌ها و خارج کردن آن‌ها از خدمت موجب درد و رنج اسرای شما و کشته شدن آن‌ها می‌شود و این همان چیزی است که ملت ما نیز از آن رنج می‌برد.

کد خبر 6099729

دیگر خبرها

  • کشته شدن یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه+فیلم
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد