Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در طرح شهید سلیمانی در قم از آذرماه سال قبل تاکنون، ۶۹ هزار و ۲۱۰ نفر رهگیری شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، سیامک محبی امروز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با اشاره به روند کاهش میزان بستری قطعی در استان اظهار داشت: در خصوص افراد مبتلا به ویروس نیز کاهش آمار نسبت به هفته قبل ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان قم افزود: در هفته قبل 17 هزار تست کرونا در قم انجام شد که در هفته جاری به 11 هزار و 698 تست رسید و در این میان 2 هزار و 256 تست مثبت داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه میزان تست مثبت در هفته گذشته 56.6 درصد گزارش شد تصریح کرد: این رقم در این هفته به 49 درصد رسید، همچنین شاهد کاهش بیماران بستری و بدحال در مراکز درمانی بوده‌ایم.

محبی با بیان اینکه قم در وضعیت نارنجی قرار دارد عنوان کرد: هیچ‌یک از مناطق قم، در وضعیت آبی نیست و دو منطقه نیز در مناطق قرمز هستند و باید مراقبت‌های لازم اتخاذ شود تا وارد موج جدیدی نشویم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه بیماران به مطب‌های خصوصی، باید اطلاعات بیماران مبتلا به کرونا برای رهگیری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد، اما همکاری لازم اتفاق نمی‌افتد و کمتر از 10 پزشک این اطلاعات را از طریق فضای مجازی در اختیار علوم پزشکی قرار داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اذعان کرد: در طرح شهید سلیمانی در قم از آذرماه سال قبل تاکنون، 69 هزار و 210 نفر رهگیری شدند، همچنین در موج سوم کرونا هفت هزار و 21 نفر مورد رهگیری قرار گرفتند.

وی افزود: 98 درصد از افراد شناسایی شده در این طرح، رهگیری شدند که در این میان از 2 هزار و 256 بیمار شناسایی شده تعداد 2 هزار و 93 نفر به دلیل همکاری قابل ره‌گیری بودند.

روند نزولی بستری‌ها و افزایش فوتی‌ها در قم/تزریق 24 دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدفاستاندار قم: نماز عید فطر در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شودتکرار اشتباهات تعطیلات گذشته تکرار پیک‌های خطرناک‌تر کرونا را رقم می‌زند

محبی با اشاره به اینکه در مجموع 128 هزار و 609 تست در طرح شهید سلیمانی انجام و سه هزار و 566 مورد مثبت شناسایی شدند گفت: یک هزار و 356 مورد نیز مراقبت در منزل انجام گرفت، در مجموع این طرح تأثیر زیادی در کاهش مبتلایان داشت.

وی در مورد واکسیناسیون اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 24 هزار دز واکسن در استان تزریق‌شده است و افراد سالمند در اولویت تزریق واکسن‌اند، دراین‌باره 22 هزار نفر در قم در گروه سنی 75 سال به بالا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: از هفته آینده گروه سنی 70 تا 75 سال جهت دریافت واکسن دعوت می‌شوند، اگرچه یکی از دغدغه‌ها، عدم اعتماد مردم به واکسن است و فقط 5 هزار نفر در گروه سنی 75 به بالا واکسینه شدند.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی، در دیدار با اعضای مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر و جمعی از خلبانان یک شرکت هلیکوپتری گفت: در دهه‌های گذشته نتوانسته‌ایم جایگاه معلم را به خوبی تبیین کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: معلم و استاد کسانی هستند که نسلی از دانشمندان فیلسوفان و اندیشمندان را تربیت می‌کنند و وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده را بر عهده دارند.

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: معلمان بستر ساز رشد و توسعه کشور هستند و رسالت خود را با آموزش به دانش آموزان ایفا می‌کنند. ۴ هزار و ۹۰۵ معلم و استاد شهید داریم که در دوران دفاع مقدس در راه حفظ وطن جان فشانی کردند.

وی گفت: معلمی‌شغلی سراسر عشق است و بی واسطه در تلاش بوده‌اند که آینده کشور رو به رشد باشد. معلمان در واقع با لسان و قلمشان در راه کار خیر تلاش می‌کنند. شهید علی لندی که به درون آتش رفت تا جان دیگران را نجات دهد نتیجه اقدامات همین معلمان ایثارگر ما است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان از اساتید مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر، خلبانان هلیکوپتری و مدرسان نمونه معاونت آموزش جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل کرد.

کد خبر 6094589

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون