Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:12:50 GMT

کرونا همچنان خطرناک؛ مردم فریب شیب نزولی کرونا را نخورند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۸۴۶۰

کرونا همچنان خطرناک؛ مردم فریب شیب نزولی کرونا را نخورند

گروه استان‌ها- شیب نزولی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شد تا دو شهرستان بزرگ استان از وضعیت قرمز خارج شوند، اما همچنان نگرانی از شیوع ویروس کرونا و سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها در بین مسئولان و مردم مشهود است. - اخبار استانها -

گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، ویروس کرونا بعد از گذشت یکسال و نیم همچنان خطرناک و پر قدرت در حال مانور دادن است و هر روز افرا زیادی را در چنگال منحوس خود گرفتار کرده و اقتصاد مردم را نیز بیش از پیش تحت تاثیر قرار می‌دهد

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از مناطقی است که قریب به یکسال و نیم از تاخت  تاز کرونا در آن می‌گذرد و مردم این منطقه نیز ماسک بر دهان در حالی که استرس مبتلا شدن به کرونا را دارند در انتظار فروکش کردن تب تند این ویروس هستند تا شاید به زندگی پر از مهر گذشته خود برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادی انگار کرونا توسط مردم و رعایت نکردن دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت فاصله اجتماعی روزانه خانواده‌های را داغدار و تعداد زیادی را نیز راهی بیمارستان می‌کند و همچنان رونق را از کار و کاسبی بازاریان می‌گیرد و مستمر ناله کسبه از ناتوانی در پرداخت اقساط و پرداخت اجاره بهای محل کسب بلند می‌شود.

برای کنترل وضعیت موجود راهی بهتر و آسان‌تر از محدودیت‌های کرونایی نیست که این محدودیت‌ها نیز به شدت اقتصاد را تحت شعاع قرار داده است تا جایی که در صورت عدم رعایت اصناف باید منتظر پلمپ 3 هفته‌ای باشند. 

متأسفانه حاکم بودن فرهنگ قومی قبیله و گستردگی ارتباطات فامیلی بر مبنای حس نوع‌دوستی و عاطفه مرسوم بین مردم این استان باعث شده تا حتی در شرایط کرونا برخی دست از این ارزش مهم برندارند و در غم و شادی همدیگر تلاش بر حضور داشته باشند.

 موضوع دورهمی‌ها و شرکت در مراسمات از دلایل عمده افزایش شیوع کرونا در استان به شمار می‌رود و ضرورت چشم‌پوشی از مهر و عاطفه‌ها برای عبور از ویروس کرونا ضرورت غیر قابل انکاری است.

ابتلا به کرونا در سراشیبی؛ 485 بیمار جدید در لرستان به کرونا مبتلا شدندنتایج مطالعات واکسن ایرانی کرونا به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شودافرادی بالای 75 سال خوزستان برای دریافت واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با ورود استان به شیب نزولی کرونا نباید رعایت دستورالعمل‌ها نادیده گرفته شود و همچنان باید نسبت به خطر ویروس کرونا هشیار باشیم.

وی افزود: هم‌اکنون در وضعیت نارنجی مشاغل گروه اول و دوم فعال هستند و این مشاغل باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها دقت داشته باشند و با مشارکت همگانی زمینه فعالیت تمام مشاغل را فراهم کنیم.

کلانتری لازمه فعالیت همه گروه‌های شغلی و جلوگیری از خسارت بیشتر را تغییر وضعیت کرونایی دانست و اظهار داشت: اصناف و بازاریان به عنوان کانون مراجعات مردم باید بیشتر از همه مراقب رعایت دستورالعمل‌ها باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اعمال محدودیت‌های ترافیکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر محدودیت‌های بین استانی، اعمال محدودیت‌های ترافیکی بین شهرستانی نیز لازم است.

کلانتری با ابراز نگرانی از آمار پایین رعایت دستورالعمل‌ها در برخی از اماکن نظیر پایانه‌های مسافربری، تصریح کرد: اگر صنفی دستورالعمل‌ها را به صورت صحیح رعایت نکند به مدت سه هفته پلمپ می‌شود.

صنوف از جمله نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها بیشتر از دیگر کسبه از رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی تخطی می‌کنند که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کهگیلویه و بویراحمد رعایت دستورالعمل ها ویروس کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز،قیمت خودرو امروز، چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، دومین روز نزولی خود را تجربه می‌کند. اغلب محصولات در بازار کاهشی گزارش می‌شوند، اما تعداد معدودی از آن‌ها، صعودی یا بدون تغییر معامله می‌شوند.

روز گذشته نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو در بازار آزاد کاهشی شد و همین موضوع، دلیلی شد بر کاهش قیمت بیشتر در بازار خودرو. بنابراین از ابتدای روز جاری، بازار خودرو به صورت یک دست منفی گزارش می‌شود، اما شیب کاهش قیمت چندان بالا نیست.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی همانند روز گذشته، نزولی گزارش می‌شود.کوییک اتوماتیک R یکی از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت دنده اتومات در بازار محسوب می‌شود که از ابتدای روز، تغییری ندارد و با قیمت ۵۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل

شاهین G دیگر محصول تولیدی و رده بالای شرکت سایپا به شمار می‌رود که همانند برادر کوچک‌تر خود، هیچ نوسانی ندارد و به نرخ ۷۶۶ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس اتوماتیک رکورددار افت قیمت در بازار امروز بوده که ۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ یکی از سدان‌های رده بالای ایران خودرو است که از صبح امروز افت پنج میلیون تومانی دارد و با ۷۶۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب باثبات‌تر از خودروهای داخلی است. جک J۴ آپشنال اقتصادی‌ترین محصول مونتاژی کرمان موتور بوده که از صبح امروز تغییری ندارد و با ۸۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو که جزو سدان‌های رده بالای مونتاژی محسوب می‌شود که این خودرو نیز نوسانی ندارد و به نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محبوب‌ترین محصولات گروه بهمن به شمار می‌رود که ۴۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 846854 برچسب‌ها خبر مهم گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان