Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس از اعزام ۲۰ گروه رصدی هلال ماه شوال به نقاط مرتفع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ها بر این است که امسال احتمالا پنج‌شنبه عید فطر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان از اعزام ۲۰ گروه رصدی هلال ماه شوال به نقاط مرتفع استان خبر داد و گفت: از ظهر رپز گذشته این گروه‌ها به نقاط مرتفع استان اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال وضعیت رؤیت هلال ماه شوال بسیار سخت است و به راحتی قابل رؤیت نیست، لذا باید گروه‌ها با تجهیزات کامل و به نقاط بسیار مرتفع اعزام شوند که این گروه‌ها در صورتی که امشب هلال ماه شوال را رؤیت کردند، باز می‌گردند؛ در غیراین صورت تا زمان رؤیت هلال ماه در منطقه می‌مانند.

ملک‌مکان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها این است که روز پنجشنبه عید فطر باشد، گفت: نماز عید سعید فطر هم در تمام نقاط استان فارس چه شهرهای دارای وضعیت قرمز، یا نارنجی یا زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز اقامه خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس با تصریح اینکه نماز عید فطر در ساعت ۷ صبح روز عید اقامه خواهد شد، گفت: در شهر شیراز این نماز در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اقامه خواهد شد.

ملک‌مکان بیان کرد: البته به‌دلیل وضعیت شیوع کرونایی امسال خیلی توصیه نکردیم که نمازها همگی در یک مکان اقامه شوند، اما نماز عید اصلی با محوریت ائمه جمعه در سراسر نقاط استان اقامه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: هلال ماه شوال ائمه جمعه نماز عید عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، خطیب نماز جمعه شهرکرد با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری گفت: به برکت مجاهدت‌های امام باقر (ع) و امام صادق (ع) مکتب تشیع امروز زنده است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به تحریم‌ها علیه کشورمان در سال ۱۳۷۴ افزود: این تحریم‌ها از زمان انقلاب وجود داشت ، اما کشورمان هر روز سربلندتر از گذشته مسیر تعالی را پیمود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد  به موضوع غزه هم اشاره کرد و گفت: غزه در افکار عمومی جامعه بشری زنده است و بشریت امروز به موضوع غزه حساس شده است.
وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد روز صلیب سرخ جهانی و هلال احمر را گرامی داشت.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام به سالروز تأسیس بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ اشاره و از تلاش‌ها و خدمات جمعیت هلال احمر و بسیج سازندگی  قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • بیداری جهانی علیه صهیونیست و اسرائیل
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی