Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه استان کردستان در مراسم آیین رو نمایی از آلبوم موسیقی عرفانی ذکر و دف که همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به این استان بود، اظهار داشت: حوزه هنری استان کردستان در بخش های مختلف بخصوص مضامین رفیع اسلامی و انسانی و الگو سازی از طریق تولیدات ارزشی موفق عمل نموده است و کسب چنین موفقیعت آن هم در دوران سخت اقتصادی و کرونایی یک اتفاق خوبی است باید به آن توجه شود و قابل تقدیر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در موقعیت فعلی جهان بخصوص امت اسلام و کشور عزیزمان باید برای ارائه مطالب دینی و نشان دادن شایستگی آرمان ها بخصوص آرمانهای نظام و انقلاب از جذابیت های هنری استفاده بکنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید جذابیت های گوناگونی که در کنار ما قرار دارد به نحو احسن از آن استفاده شود؛ افزود: هر هنری جذابیت خاص خودش را دارد به طور مثال ورزش دارای جذابیت های فراونی است و از جذابیت آن کسی منکر نیست؛ پخش های تلویزیونی در مورد جذابیت ورزش در بعضی اوقات حتی میلیاردها نفرمخاطب دارد لذا می طلبد با برنامه ریزی دقیق از جذابیت های مختلف به نحو مطلوب بهره‌مند گردید.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: شعر یک جذابیت هنری است که می توان مطالب خود را در مضمونهای مختلف عرفانی، اخلاقی  مذهبی و حتی در قالب طنز که به مراتب تاثیرات بیشتری دارد، ارائه نمود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: اجرای دستورات دینی همچون روزه، نماز و یا عدم ارتکاب به گناهان مختلف در شرایط امروزی که مورد تهاجم فرهنگی هستیم یک هنر بزرگی است، و می توان با استفاده صحیح از جذابیت های مختلف هنری، زیباهای دین را احصاء کنیم و مردم را به سمت معروفات دین متقاعد کنیم.

وی در ادامه گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در حالی که نه پول و نه قدرت داشت ولی با جذابیت،صلابت و ادبیات قرآنی در یک بخش، و از طرف دیگر با جذابیت رفتاری و عملی خود مردم جاهل آن زمان را هدایت و به دین مبین اسلام جذب کرد.

ایشان با بیان اینکه الحمدالله امروزه جذابیت های مختلف دینی و عرفانی در دسترس هم افراد جامعه است، اضافه کرد: یک قاری قرآن با هنر و صوت زیبا خود موجب می شود مخاطب را برای قرأت قرآن و حتی به دین اسلام مجذوب کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان متذکر شد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در جذابیت هنرها با مضامین اسلامی و انسانی از طریق تولیدات ارزشی در چنین برهه از زمان باید با برنامه عمل نماید تا با ارائه برنامه های متعدد، توانایی مدیریت تحولات مسائل مختلف فرهنگی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان با بیان اینکه برخی افراد در اوایل انقلاب نسبت برخی از جذابیت ها موجود غافل بودند؛ عنوان کرد:  حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: من ورزشکار نیستم ولی ورزشکارها را دوست دارم و این نشان از بهره‌مندی ایشان از جذابیت ورزش است لذا با اتصال جذابیت ها  به مسیر دین  و برخورداری از چنین مقوله ها در بین همه اقشار که مورد مقبولیت عموم مردم است این هم یک هنر می خواهد و تاکید بنده هم بر این موضوع است که در قالب های مختلف فیلم، عکس، طرح، نقاشی، ورزش، شعر  و... حوزه هنری از جذابیت ها آنها استفاده کند.

منبع: تقریب

کلیدواژه: جذابیت های مختلف نماینده ولی فقیه استان کردستان جذابیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود