Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی گزارش اولیه سانحه سقوط هواپیمای آموزشی فوق سبک اراک که روز گذشته سقوط کرد را ارائه داد که به شرح زیر است:

پس از دریافت اطلاعات از وقوع سانحه یک هواپیمای آموزشی فوق سبک به علامت ثبت ۱۱۲۹-EP در فرودگاه اراک، تیم بررسی سانحه در محل سانحه به سرعت حاضر شده و گزارش اولیه سانحه ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای فوق سبک از نوع فانتوم ساخت شرکت Courvus کشور مجارستان به عالمت ثبت ۱۱۲۹-EP و با مالکیت شخصی و بهره برداری به شرکت ساتراپ شایسته مهرگان در ساعت ۰۶:۱۰ به وقت محلی برابر با UTC ۳۶:۰۵ روز سه شنبه  ۲۱/۲/۱۴۰۰ با هدف انجام پرواز آموزشی از باند ۲۶ فرودگاه اراک به پرواز درآمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه نموده که در حین گردش هواپیما به سمت چپ (Wind Cross Left (احتمالا به حالت واماندگی (Stall) رسیده و پس از برخورد به زمین دچار سانحه‌ می‌شود.

در این سانحه معلم خلبان پرواز با کد ملی به شماره ۲۹۹۱۲۵۳۳۸۲ با سن ۷۱ سال و دانشجو با کد ملی به شماره ۰۰۷۸۱۱۲۸۴۲ با سن ۳۵ سال به شدت مصدوم شده و بر اثر شدت برخورد جان خود را از دست می دهند.

متعاقب بروز سانحه پرسنل فرودگاه اراک مطابق با دستورالعمل اضطراری فرودگاه، نسبت به هماهنگی برای حضور تیم‌های اعزامی از شهر) دادستان، اورژانس، نیروی انتظامی و پزشک قانونی در محل سانحه اقدام شد و ضمن بررسی اولیه و تهیه صورتجلسه با مجوز دادستان، اجساد هر دو خلبان به پزشک قانونی اراک جهت انجام آزمایشات پزشکی و تشریفات قانونی انتقال یافت.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اطلاع واحد برج مراقبت فرودگاه اراک، نسبت به جمع آوری اطلاعات، هماهنگی با فرودگاه، مرجع قضایی مربوطه و تشکیل تیم بررسی سانحه اقدام کرده و سریعاً یک تیم کارشناسی به محل سانحه اعزام و اقدامات اولیه انجام پذیرفت.

با توجه مستندات سایت سانحه، لاشه هواپیما از سایت سانحه جمع‌آوری شده و به محل مناسب منتقل شد تا آزمایشات لازم روی موتور و سطوح کنترل فرامین صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که این هواپیما دارای اجازه‌نامه پرواز به شماره ۳۷۱۴ مورخه ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ بوده و معتبر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ و همچنین بیمه‌نامه شماره ۱۳۹۹/۵۱۰۴/۵۲۲۵/۲۵ شرکت بیمه حافظ است و بهره‌برداری از آن با انواع آموزشی، تفریحی، شخصی به تازگی در فرودگاه اراک شروع شده است.

بدیهی است گزارش نهایی بررسی سانحه پس از دریافت تمام مستندات و بررسی‌های کارشناسی متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل هواپیما فرودگاه اراک فوق سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین هوا، پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا از کشته شدن دو نفر بر اثر سقوط یک هواپیما سبک در مونت بیوتی در روز شنبه خبر داد.

سازمان آتش نشانی کشور استرالیا گزارش داد که هواپیمای سقوط کرده یک "گلایدر موتوردار" بوده است.

مونت بیوتی در شمال شرقی ایالت واقع شده است، شهر کوچکی است که توسط پارک ملی آلپ احاطه شده است و دارای دریاچه‌ها، جنگل‌ها و میدان‌های برفی است.

کد خبر 6090322

دیگر خبرها

  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود