Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار لطفی در تشریح خبر گفت: ۲۸ مرداد سال گذشته ۴ مرد مسلح در حالی که دو نفر از آن‌ها دو قبضه اسلحه کلاشینکف و یکی از آن‌ها تبر بدست داشت سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای در مقابل طلافروشی در بلوار اصلی باقرشهر توقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارقان در حالی که چهره‌های خود را پوشانده بودند با اسلحه و تبر از خودرو پیاده شده و به سمت طلافروشی رفتند.


با اینکه سارقان سرقتی مرتکب نشده بودند، اما کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بلافاصله وارد عمل شده و تحقیقات برای شناسایی و سارقان مسلح را آغاز کردند.

لطفی افزود: سرقت ۲۰ کیلو طلا در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه‌ای که قبلا رخ داده شده بود با سرقت‌های مشابهی مواجه شدند که عاملان سرقت دستگیر نشده بودند.


۲۴ خرداد سال گذشته طلافروشی در منطقه ملارد به سرقت رفته بود، حدود یک ماه بعد، ۱۷ تیر همان سال طلافروشی در بهارستان و در نهایت سومین سرقت ۱۶ مرداد سال ۹۹ در اسلامشهر رخ داده بود و این بار نیز طلافروشی مورد سرقت مسلحانه مردان نقاب دار قرار گرفته بود. طبق اطلاعات بدست آمده سارقان در این سه سرقت حدود ۲۰ کیلو طلا که تقریبا ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشت را به سرقت برده بودند.


این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت تصریح کرد: گرچه متهمان مسلح، صورتشان را پوشانده بودند، اما شیوه و شگرد آن‌ها برای سرقت‌ها شباهت زیادی داشت و همین موضوع نشان می‌داد که عاملان این سه سرقت، سارقان ناکام سرقت باقرشهر هستند.

سارقی سابقه دار
بررسی‌ها برای یافتن و شناسایی متهمان مسلح ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ردپای سارقی سابقه دار را به نام کیارش بدست آوردند. کیارش سال ۹۵ به اتهام سرقت مسلحانه صرافی در خیابان فردوسی توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شده بود.
کیارش پس از آزادی از زندان باندی را تشکیل داده و سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها را رقم زده بود. کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه تحقیقات دریافتند کیارش قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی دیگری در شهرستان‌های قم یا تفرش را دارد.


دستگیری یکی از متهمان
با مشخص شدن این موضوع بلافاصله کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و پس از هماهنگی‌های قضایی راهی شهرستان قم شدند. آن‌ها در عملیاتی ضربتی و ویژه موفق شدند یکی از متهمان این پرونده بازداشت کردند.
سردار لطفی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم جوان نیز یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری به همراه تعداد ۱۰ تیغه خشاب و ۵۰۰ تیر فشنگ جنگی کشف شد. همچنین دو خودروی پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ متعلق به سارقان که پلاک جعلی روی آن‌ها نصب شده بود نیز در مخفیگاه متهم جوان کشف شد.
شاهرخ، متهم دستگیر شده در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: قرار بود طلافروشی را در شهرستان تفرش سرقت کنیم که همان روز سرقت توسط کارآگاهان در مخفیگاهش دستگیر شده است.


زندگی در کوهستان
در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند هویت سایر اعضای باند را شناسایی کنند. مردان مسلحی که پس از اطلاع از شناسایی شدن شان توسط پلیس، راهی کوهستان‌های استان‌های غربی کشور شده و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بودند.


لطفی افزود: در ادامه تحقیقات سایر اعضای این باند دستگیر شده و مشخص شد دو متهم دیگر این پرونده به خاطر درگیری مسلحانه در دو پرونده جداگانه بازداشت و در زندان یکی از شهرستان‌های غربی کشور به سر می‌برند.


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با اعلام این خبر گفت: با دستگیری چهار نفر از اعضای این باند، متهمان به سه سرقت مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران و سرقت ناموفق طلافروشی باقرشهر تهران اعتراف کرده و مدعی شدند که سرقت‌ها را به صورت دو به دو توسط دو باند جداگانه که همگی هم محلی و همشهری بودند انجام داده اند. بدین ترتیب راز سرقت‌های مسلحانه طلافروشی‌ها با دستگیری اعضای اصلی این دو باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت برملاء شد.


چندین سلاح نیز از متهمان کشف شد و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند، کشف سلاح‌ها، تجهیزات ممنوعه و همچنین اموال مسروقه از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سارق مسلح انهدام باند نیروی انتظامی سرقت مسلحانه طلافروشی ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند