Web Analytics Made Easy - Statcounter

استمرار حملات تروریستی در افغانستان هدفی جز قرار دادن دولت این کشور در موضع ضعف ندارد/ تسلیت به دولت و مردم افغانستان و ابراز همدردی با خانواده کشته شدگان حوادث تروریستی این کشور/ آمریکا در سیاست‌هایش در قبال طالبان بدنبال حل مشکلات خود بوده و توجهی به دغدغه‌های دولت و مردم افغانستان ندارد/ آمادگی ایران برای اجماع‌سازی منطقه ای ذیل ابتکارات سازمان ملل/ تاکید برتوسعه و تعمیق روابط دو کشور با نهادینه شدن سند جامع همکاری ها

رئیس جمهور با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان به مناسبت حملات تروریستی اخیر در این کشور بویژه کشتار دختران بی گناه دانش آموز در غرب کابل، گفت: استمرار حملات گروههای تروریستی علیه مردم بی دفاع و نیروهای امنیتی افغانستان، هدفی جز قراردادن دولت در موضع ضعف در مذاکرات صلح این کشور نمی تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ، بعد از ظهر چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با "اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان، با تاکید بر اینکه امنیت در افغانستان را امنیت خود می دانیم، حمایت از روند صلح با نظر و هدایت مردم و دولت افغانستان را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: برای کمک به برقراری صلح و آرامش در این کشور آمادگی داریم.
دکتر روحانی گفت: آمریکا در سیاست هایش در قبال طالبان بدنبال حل مشکلات خود بوده و توجهی به دغدغه های دولت و مردم افغانستان ندارد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقش فعال تر سازمان ملل متحد در روند صلح افغانستان می تواند از اعمال سیاست های یکجانبه قدرت های بزرگ و تحمیل آنها بر دولت و مردم افغانستان و کشورهای منطقه پیشگیری نماید، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اجماع سازی منطقه ای ذیل ابتکارات سازمان ملل برای هرگونه همکاری و کمک آماده است.
دکتر روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط ایران و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه و مسلمان، نهادینه شدن سند جامع همکاری های دو کشور را موجب ایجاد تحرک در روابط و همکاری ها دانست.
رئیس جمهور همچنین در این تماس تلفنی پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را به دولت و مردم افغانستان تبریک گفت.
رئیس جمهور افغانستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با قدردانی از دولت و مردم ایران بخاطر ابراز همدردی با مردم افغانستان و محکوم کردن این حادثه تروریستی دلخراش، گفت: این یک اقدام شیطانی بود که به دست گروه های تروریستی انجام شد و بیش از 85 شهید و 200 نفر زخمی برجای گذاشت.
"اشرف غنی" از ایران به عنوان کشور دوست و همسایه افغانستان که همواره و در همه شرایط برای برقراری صلح و امنیت در کنار دولت و مردم این کشور بوده است، نام برد و بر توسعه روابط برادرانه دو کشور تاکید کرد./پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دولت و مردم افغانستان رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا