Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:20:59 GMT

بیمارستان صحرایی سریع استقرار اردبیل افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۷۳۱

بیمارستان صحرایی سریع استقرار اردبیل افتتاح شد

ایسنا/اردبیل همزمان با هفته هلال احمر و با حضور استاندار اردبیل، بیمارستان 25 تختخوابی صحرایی سریع استقرار اردبیل افتتاح شد.

در مراسمی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان و ارتقا آمادگی برای حضور در صحنه‌های مختلف اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در کنار مجموعه بسیج بیشترین کمک را در پیشگیری از ویروس کرونا انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر بهنام‌جو به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سریع استقرار در اردبیل و همچنین سامانه پیام صوتی امداد اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این بیمارستان در قالب 25 تخت و هزینه‌کرد 3.5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آن، امیدواریم در مواقع بحرانی از این بیمارستان صحرایی استفاده شود.

وی نقش نیروهای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر را در کنار بسیجیان در اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد و تصریح کرد: هر دو مجموعه به صورت داوطلبانه و بی‌منت در عرصه خدمت‌رسانی حاضر شده و بدون چشم‌داشت مادی سعی کردند به یاری هموطنان خود بشتابند.

در این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز به اجرای 38 برنامه در گرامیداشت این هفته اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته هلال احمر شاهد راه‌اندازی 14 خانه هلال در مناطق روستایی بودیم تا تعداد این خانه‌ها به بیش از 189 خانه هلال برسد.

عزت‌الله ضربی خاطر نشان کرد: در کمتر از دو سه ساعت می‌توان این بیمارستان را راه‌اندازی کرد تا در مواقع بحرانی حادثه‌دیدگان، مصدومان و مجروحان به این منطقه منتقل شوند.

وی در مورد راه‌اندازی سامانه پیام صوتی نیز اضافه کرد: از طریق این سامانه در حوادث می‌توان طی چند دقیقه به همه اعضا و پرسنل جمعیت هلال احمر فراخوان داد که استان اردبیل در راه‌اندازی این سامانه پیشرو و پیشتاز بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ضرورت توسعه آموزش‌های همگانی و تخصصی و افزایش خانه‌های هلال را به عنوان رویکرد 1400 یادآور شد و بیان کرد: تکمیل پروژه آشیانه بالگرد هوایی، تکمیل پروژه تجاری گرمی و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات اردبیل – سرچم از دیگر برنامه‌های هلال احمر در سال جاری است.

همزمان با این مراسم استاندار اردبیل ضمن بازدید از ناوگان حمل و نقل و انبار امدادی، نسبت به اعزام 70 نفر در قالب 35 تیم سحاب برای اجرای طرح ارشادی ناظران سلامت اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمارستان صحرایی هلال احمر استانی اجتماعی جمعیت هلال احمر استان اردبیل راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد