Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از کشور‌های جهان، از جمله برخی کشور‌های آفریقایی همچنان منتظر دریافت واکسن کووید-۱۹ هستند.

خبرگزاری میزان - در حالی که کشور‌های ثروتمند واکسن‎های کرونا را برای شهروندان خود ذخیره کرده‎اند، بسیاری از کشور‌ها هنوز در تلاشند تا دوز‌های اولیه واکسن را تامین کنند؛ تعدادی از کشور‌ها مانند چاد هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «ایندیپندنت»، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید «ده‌ها کشور، که بسیاری از آن‌ها در آفریقا هستند، هنوز هم منتظر دریافت واکسن هستند؛ به عنوان مثال می‌توان به برخی از کشور‌های آفریقایی از جمله چاد، بورکینافاسو، بوروندی، اریتره و تانزانیا اشاره کرد.»

بهداشت جهانیهشدار داد «تاخیر و کمبود منابع واکسن باعث می‌شود که کشور‌های آفریقایی در زمینه واکسیناسیون کووید-۱۹ از سایر نقاط جهان عقب بمانند و این قاره در حال حاضر تنها یک درصد از واکسن‌های توزیع شده در سراسر جهان را در اختیار دارد.»

«جیان گاندی»، هماهنگ کننده برنامه «کوواکس» در یونیسف، می‎گوید «در مکان‌هایی که هیچ واکسنی وجود ندارد، این احتمال نیز وجود دارد که انواع جدید، جهش یافته و نگران کننده‌ای ظاهر شود.»

بیشتر بخوانید: تصویر متفاوت از همه گیری کرونا در کشور‌های ثروتمند و فقیر همه چیز درباره حق مالکیت معنوی واکسن کرونا

به گفته وی، «همه ما باید نگران عدم پوشش واکسن کرونا در هر نقطه از جهان باشیم.»

این مقام یونیسف همچنین از کشور‌های با درآمد بالاتر خواست که دوز‌هایی را به کشور‌هایی که هنوز منتظر دریافت این واکسن هستند، اهدا کنند.

در حالی که کل موارد تایید شده ابتلا به کووید-۱۹ در میان کشور‌های آفریفایی در مقایسه با مراکز شیوع در جهان نسبتا کم است، اما مقام‎های بهداشتی می‌گویند که این رقم احتمالا با واقعیت فاصله دارد، آن هم به دلیل وجود سیستم‌های بهداشتی شکننده در این کشورهاست.

کشور‌هایی که در آفریقا هنوز منتظر دریافت واکسن هستند به دلیل سیستم شکننده بهداشتی که دارند از کمترین تجهیزات برای شناسایی مبتلایان برخوردارند.

چاد نیز از زمان شیوع ویروس همه گیر کووید-۱۹، تنها ۱۷۰ مورد مرگ ناشی از این ویروس را تایید کرده است، اما تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس در این کشور دشوار بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا حوادث بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا واکسن کرونا حوادث بین الملل منتظر دریافت کشور ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا