Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:54:20 GMT

زیارتی بدون کرونا؛ آرزوی زائران امام هشتم(ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۸۰۵

زیارتی بدون کرونا؛ آرزوی زائران امام هشتم(ع)

ایسنا/خراسان رضوی زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) همیشه آرزو و خواسته‌ی قلبی تمام مردم ایران بوده است؛ چه آن‌ها که در روستاهای دور افتاده زندگی می‌کنند و تا به حال از دیدن این بارگاه ملکوتی از نزدیک، محروم مانده‌اند و چه آن‌ها که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و با این‌که هر سال چندبار با سفر به مشهد، توفیق و سعادت نفس کشیدن در این قطعه از بهشت را دارند، اما دل‌هایشان زود به زود برای این حرم مطهر تنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با شرایطی که طی دوسال اخیر به واسطه شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور عزیزمان به وجود آمده و در ابتدا باعث تعطیلی حرم مطهر رضوی و سپس باعث بازگشاییِ آن همراه با محدودیت‌های بسیار گشته است، حتی مجاوران امام رضا(ع) در شهر مشهد هم نتوانسته‌اند آن‌طور که باید این حرم مطهر را زیارت کنند و مجبور بوده‌اند که یا از پشت درهای بسته حرم مطهر دل‌هایشان را راهی آن مضجع شریف کنند و یا همراه با محدودیت‌ها با ماسک، دستکش و الکل راهی حرم شوند و با فاصله از یکدیگر، فقط بتوانند از داخل صحن‌های حرم مطهر، بارگاه امام هشتم شیعیان را زیارت کنند، چه برسد به زائرانی که از شهرها و کشورهای دیگر برای زیارت پا به شهر مشهد می‌گذارند.

در این بین شرایط و برنامه‌های حرم مطهر رضوی که همیشه در ماه مبارک رمضان حال و هوای دیگری داشت نیز، دچار تغییر و تحولاتی شد که به دلیل محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است‌. به عنوان مثال سفره‌های افطاری که هرسال در ماه رمضان در صحن هدایت این حرم مطهر پهن می‌شد و نیازمندان، فقیران، متنعمان و ثروتمندان بدون هیچ تفاوتی، با هرنوع ظاهر و پوششی کنار یکدیگر می‌نشستند و با یک نوع غذای با برکت افطار می‌کردند، دو سال است که دیگر برپا نمی‌شود.

البته بسته‌های افطاری ساده در ماه رمضان امسال هم همانند سال‌های گذشته، هر روز هنگام اذان مغرب توسط خادمان این بارگاه ملکوتی به زائران حاضر در حرم مطهر اعطا می‌شد، اما آن سفره‌های بزرگ افطاری که در صحن هدایت برپا می‌شدند عطر، بو و برکت دیگری داشت که یادآوری خاطرات خوش حضور بر سر آن‌ سفره‌ها برای افرادی که تجربه شرکت در این مهمانی امام هشتم را داشته‌اند، هنوز شیرین و به یاد ماندنی است و در ماه رمضان امسال زائران از آن محروم ماندند.

در این شرایط، مراسمات مذهبی در ایام مختلف شادی و غم اهل بیت(ع) و نمازهای جمعه در حرم مطهر رضوی هم حتی در گرو محدودیت‌ها قرار گرفته‌اند که در این مدت یا برگزار نشده و یا با رعایت‌ پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتیِ ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شده‌اند؛ اما با وجود تمام این محدودیت‌ها و مشکلات، زائران ضامن آهو هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از حرم مطهر دل بِکَنند، چرا که آرامش خود را با زیارت از این حرم دریافت می‌کنند و فضای نورانی و معنوی این قطعه بهشتی است که به دل‌های همگی آن‌ها تسلی می‌دهد. این موضوع را در شب‌های قدر امسال تمام دنیا مشاهده و درک کردند که محدودیت‌های کرونایی نیز نتوانسته‌ است، بین امام مهربانی‌ها و دلدادگانش جدایی بیندازد و همگی شاهد حضور زائران و مجاوران این حضرت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای راز و نیاز با خداوند در صحن‌های حرم مطهر رضوی بودند.

ماه مبارک رمضان به اتمام ‌رسید و حال این دومین ماه رمضانی بود که با کرونا گذشت و محبان اهل‌بیت(ع) امیدوار هستند و در روز فطر از خداوند متعال درخواست می‌کنند که شر بیماری منحوس کرونا هرچه زودتر از کشور ما تا سال آینده کم شود، با شرایطی بهتر، بدون محدودیت و ممنوعیت خاصی بتوانند با آرامش و سهولت بیشتری وقت خود را در حرم مطهر امام هشتم(ع) بگذرانند و از افطار تا سحر به راز و نیاز با این امام مهربان، در صحن‌ها و رواق‌های معنوی و با صفای آن بپردازند و شرایط بهتری فراهم شود تا تمام مردم ایران و جهان اسلام از روستاها، شهرها و کشورهای دیگر با خیالی آسوده و به دور از بیماری به مشهد مقدس سفر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حرم مطهر رضوي الوداع ماه رمضان ماه رمضان عيد فطر عید سعید فطر حرم مطهر رضوی محدودیت ها ماه رمضان امام هشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»