Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@12:29:39 GMT

بایدن: اسرائیل حق دفاع از خود دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۸۶۸

بایدن: اسرائیل حق دفاع از خود دارد

رئیس جمهوری آمریکا هم همسو با اظهارات مقامات دیگر کابینه خود، تنها حق دفاع را برای رژیم اشغالگر قدس محفوظ دانست.

به گزارش ایرنا، جو بایدن عصر چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، افزود: مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع من با همتایان خود در خاورمیانه در تماس و رایزنی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تماس فقط با اسرائیلی‌ها نبوده بلکه با مصر، عربستان سعودی و دیگران هم بوده است. من هم با بی‌بی نتانیاهو تماس داشته‌ام که بیانیه آن به زودی منتشر می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: امیدوارم که این مساله هرچه زودتر خاتمه یابد. با این حال، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند وقتی هزاران راکت به قلمروشان شلیک می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس در دور جدید خشونت علیه مردم بی‌گناه فلسطین، علاوه بر تخریب منازل و ساختمان‌های آنها، اجبار به تخلیه اراضی آبا و اجدادی آنها، بیش از ۵۶ تن را به خاک و خون کشیده که ۱۴ نفر آنها کودک بوده‌اند.

حدود ۳۵۰ نفر هم در اثر این تهاجم‌ها، مجروح شده‌اند.

با این حال، هیچ یک از این اقدامات باعث نشده است که رئیس جمهوری آمریکا حتی ابراز تاسف کند و از سیاست حمایت بی چون وچرا از جنایات صهیونیست‌ها فاصله بگیرد.

برخی از گزارش‌های رسانه‌های منطقه‌ای حتی از استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید برای بمباران مناطق فلسطینیان خبر داده‌اند که خود نقض آشکار ممنوعیت از این نوع تسلیحات است.

رژیم صهیونیستی تا کنون به هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی پایبند نبوده است که علت اصلی آن، چراغ سبز همیشگی آمریکا به این رژیم است.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید از تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو منتشر کرد، آمده است: بایدن حملات موشکی حماس و سایر گروه‌های تروریستی از جمله علیه قدس و تل آویو را محکوم کرد.

وی ضمن حمایت از غیرنظامیان، پشتیبانی بی دریغ خود را از امنیت اسرائیل و حق قانونی اسرائیل در دفاع از خود و مردمش اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از هر راهی برای برقراری دوباره آرامش پایدار استقبال کرد و عقیده خود را مبنی بر اینکه قدس شهری با اهمیت در نظر مومنان سراسر جهان است و باید محل صلح باشد، به اشتراک گذاشت.

بایدن، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در مورد تعامل دیپلماتیک واشنگتن با کشورهای منطقه از جمله مصر ، اردن و قطر و همچنین با مقامات فلسطینی به روز کرد.

بر پایه گزارش کاخ سفید توافق کردند که رایزنی نزدیک بین تیم‌های خود را که شامل تعامل مداوم وزرای خارجه، وزرای دفاع ، مقامات دفاعی و مشاوران امنیت ملی است، حفظ کنند و در روزهای آینده به شخصه در تماس باشند.



لینک کوتاه: asriran.com/003HwO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نشريه اکسيوس، کنگره آمريکا به دادگاه کیفری بین‌المللی هشدار داد حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی با انتقام‌جویی آمریکا مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژيم اسرائیل تا آنجا پیش رفته است که از بایدن خواسته است تا برای جلوگیری از صدور حکم مداخله کند. دیوان کیفری بین‌المللی در حال تحقیق درباره اتهامات جنایات جنگی علیه ارتش رژیم اسرائیل است.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد تماس نتانیاهو با بایدن خودداری کرد، اما گفت: دیوان کیفری بین المللی در این شرایط صلاحیتی ندارد و ما از تحقیقات آن حمایت نمی‌کنیم. 

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و حکم‌های گزارش شده را «شرم‌آور» و «غیرقانونی» خواند.

جانسون گفت: «اگر دولت بایدن به چالش کشیده نشود، دیوان کیفری بین‌المللی می‌تواند قدرت بی‌سابقه‌ای برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران سیاسی، دیپلمات‌های آمریکایی و پرسنل نظامی آمریکایی ایجاد کند و آن را به دست گیرد.»

جانسون از دولت بایدن خواست که «فوری و با صراحت از دیوان بین‌المللی کیفری بخواهد از اين اقدام خوداری و از هر ابزار موجود برای جلوگیری از چنین اقدام تحقیرآمیزی استفاده کند.

رئیس مجلس به چندین قانونگذار جمهوری خواه می‌پیوندد که در روز‌های اخیر به شدت از دیوان کیفری بین المللی انتقاد کرده اند.

یکی از اعضای مجلس نمایندگان جمهوریخواه به آکسیوس گفت که پیش نویس قانونی برای پاسخگویی به هر گونه حکمی در حال تدوین است.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا (تگزاس) به آکسیوس گفت که انتظار دارد نسخه‌ای از لایحه سناتور تام کاتن (R-Ark) برای تحریم مقامات دیوان بین المللی کیفری درگیر در تحقیقات ایالات متحده و متحدانش ارائه شود. 

برد شرمن، نماینده کالیفرنیا، گفت که ایالات متحده باید به این فکر کند که آیا ما یکی از امضاکنندگان اساسنامه رم باقی می‌مانیم - معاهده‌ای که دادگاه بین‌المللی کیفری را تاسیس کرد.

وی افزود: «ما باید در مورد گفتگو با برخی از کشور‌هایی که [پیمان] را تصویب کرده اند فکر کنیم که آیا می‌خواهند از این سازمان حمایت کنند یا خیر.

ریچی تورس، نماینده سرسخت طرفدار اسرائیل و سناتور جان فترمن هر دو از حکم‌های گزارش شده انتقاد کرده اند.

پرامیلا جایاپال، رئیس انجمن پیشرو، منتقد سرسخت اسرائیل، گفت: «دیوان بین‌المللی کیفری یک نهاد مستقل است و باید کار‌هایی را که آنها باید انجام دهند ادامه دهد».

مارک پوکان، یکی دیگر از منتقدان مترقی اسرائیل، گفت: این موضوع به کنگره مربوط نیست که به آنها بگوید چه کاری انجام دهند. 

دیگر خبرها

  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم