Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:48:26 GMT

شرکت در انتخابات و رای به فرد اصلح تکلیف شرعی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۲۱۸۷

شرکت در انتخابات و رای به فرد اصلح تکلیف شرعی است

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز عید سعید فطر که در خیابان شهدا (سپه) قزوین برگزار شد با تبریک عید سعید فطر افزود: مومنان ماه مبارک رمضان را با سحرخیزی، راز و عبادت با پروردگار، دعاخوانی و تلاوت و انس با قران، رسیدگی به محرومان مواسات و اطعام مستمندان و همدلی با مظلومان و ستم دیدگان پشت سر گذاشتند و پاداش خود را از خداوند متعال دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین گفت: براساس آیه های قران هرکس خود را از کردار، رفتار، کلام و اخلاق بد حفظ کند رستگار خواهد بود و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امیدواریم فرصت حضور در ضیافت الهی و ماه رمضان و شب های قدر همچنان برای ما بندگان فراهم باشد و بتوانیم نواقص خود را برطرف کرده و فرصت توبه و خودسازی داشته باشیم.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید سعید فطر در قزوین گفت: باید انس با قران و زندگی با آیات نور را همواره در دستور کار زندگی خود قرار دهیم چرا که انسان با تکیه به قران و کلام وحی به مقام سعادت می رسد.

وی در ادامه به ملت مظلوم افغانستان به دلیل جنایت تروریستی اخیر و کشتار جمعی از نوجوانان و دانش آموزان بی گناه تسلیت گفت و این جنایت را محکوم کرد.

امام جمعه قزوین همچنین با ابراز همدردی با شهیدان فلسطینی در وقایع اخیر با اشاره به مقاومت مردم غزه علیه اسرائیل، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد از میان رفتن غده سرطانی رژیم صهیونیستی باشیم.

آیت الله عابدینی افزود: امروز شاهدیم قدرت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی افزایش یافته و دیگر مبارزه با این رژیم نامشروع با سنگ دنبال نمی شود بلکه با سلاح های پیشرفته و موشک انجام می شود.

وی ادامه داد: امروز دیگر شعار نیل تا فرات سر نمی دهند و دور خود دیوار می کشند اما این دیوار نیز شکسه می شود و سیلی انتقام به صورت آنها نواخته می شود و قدرت موشک های فلسطین هر روز بیشتر می شود تا جایی که هیچ اشغالگر فلسطینی در هیچ نقطه از سرزمین های اشغالی و حتی دنیا روی آرامش را نبیند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح یک تکلیف شرعی و از وظایف شهروندی پیش روی ماست.

وی افزود: باید مراقب آن کسانی که فتنه می کنند و با کلمات خشن در خصوص انتخابات صحبت می کنند و افرادی که خون شهیدان سلیمانی را نمی بینند و یکه تازانه بر مرکب هوا و هوس سوار شدند باشیم و از خود بصیرت نشان دهیم.

آیت الله عابدینی ادامه داد: هرکس باعث شود یک نفر در انتخابات کمتر حضور یابد و مردم را به عدم حضور دعوت کند این نعمه را باید یک نغمه شیطانی دانست.

وی همچنین با تاکید بر انتخاب افراد پاک دست و مومن برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و با بیان اینکه باید با شناخت و آگاهی در انتخابات شرکت کنیم،،گفت: باید به کسانی رای دهیم که پاکی و صداقت خود را به اثبات برسانند و یا رسانده باشند، مبادا به کسانی رای دهیم که نیت پاک و دست پاک نداشته باشند و در پی سوء استفاده از بیت المال باشند.

برچسب‌ها عید سعید فطر عبدالکریم عابدینی ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر ستاد اقامه نماز کشور عید سعید فطر ستاد اقامه نماز کشور اخبار کنکور عید سعید فطر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 

علیرضا حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: با شکایت شاکی خصوصی پرونده گرانفروشی یک واحد صنفی کالارسان رسیدگی شد.

وی افزود: پس از بررسی مستندات و شواهد، تخلف انتسابی متصدی دفتر شرکت ارسال کالا محرز و متخلف محکوم به بازگرداندن حق شاکی و پرداخت ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی شد.

حسن پور گفت: دفاتر حمل بار باید بر اساس مقررات و نرخ‌نامه مصوب کار کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، دریافت وجه بیش از نرخ مصوب، صادر نکردن فاکتور و درج نکردن نرخنامه با واحد صنفی برخورد می‌شود.

شهروندان می‌توانند تخلفات صنفی را از سامانه ارتباطی www.tazirat ۱۳۵.ir یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین