Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:10:29 GMT

جشن شکوه بندگی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۲۳۷۴

جشن شکوه بندگی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش ایرنا، مردم و مسئولان متدین و دین باور جنوب پایتخت و زائران آستان مقدس سید الکریم پس از یک ماه روزه داری و عبادت و به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی خالصانه با اقامه نماز عید سعید فطر سجده شکر به جا آوردند و شکوه بندگی را جشن گرفتند.

امروز عید سحر خیزان،  نیایشگران، نیکوکاران و انسانهایی است که با سخاوت و ایثار به کمک محرومان جامعه شتافتند و به تقویت ایمان و لطافت روح خود کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمازگزاران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در این اجتماع بزرگ دینی برای رفع مشکلات و گرفتاری های مسلمانان دست دعا به سمت آسمان بلند کردند و از درگاه قادر متعال شفای بیماران و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا را خواستار شدند.

این مراسم با شکوه در حالی برگزار شد که شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری نیز هشت هزار متر مربع برای اقامه نماز عید فطر در فضای باز ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده‌سازی کرده بود و برای خدمات رسانی به نمازگزاران همه امکانات خدماتی و رفاهی، شستشو و رفت و روب و پیرایش فضاهای سبز مسیرهای منتهی به محیط پیرامونی حرم انجام داد.

به گزارش ایرنا، حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری (جنوب تهران) قرار دارد، این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که  نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و زیارتگاهش در شهرری واقع شده است.

برچسب‌ها عید سعید فطر شهرستان ری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر شهرستان ری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی عید سعید فطر شهرستان ری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی اخبار کنکور حضرت عبدالعظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران