Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد امام جمعه یزد گفت: جنایات اخیر صهیونیست ها در فلسطین، چهره سیاه و کریه صهیونیست‌ها و غربی‌ها را به دنیا نشان داد و حقوق بشر آمریکایی را به جهان معرفی کرد.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در امامزاده سیدجعفر(ع) یزد برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر، از درگاه خداوند متعال توفیق برآورده شدن حاجات همه مسلمین را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رمضان ماه مهمانی خدا بود و همه ما در ضیافت الهی بودیم، افزود: خدا و ائمه اطهار(ع)، سفارش کردند که پس از آمرزیده شدن در ماه رمضان و پاک شدن نامه اعمال، مراقبت کنید که این لوح دیگر به گناه و معصیت آلوده نشود.

ناصری بیان کرد: همه ما باید از معنویت ماه رمضان استفاده کنیم و رضایت خداوند متعال را در همه حال مدنظر خود قرار دهیم و در مسیر تربیت نفس خود و خانواده و فرزندان تلاش کنیم.

توجه جدی به فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان

امام جمعه یزد بر توجه جدی خانواده‌ها به ازدواج فرزندانشان تاکید کرد و یادآور شد: والدین زمینه ازدواج ساده فرزندان خود را فراهم کنند و این روالی که در ایام شیوع کرونا در سادگی مراسم شاهد بودیم، باید ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: یکی از فجایعی که دنیا به ما تحمیل کرد و ما نیز آن را پذیرفتیم و در قبال آن کوتاهی کردیم، مسئله جمعیت است که در کشور ما به شدت در حال ریزش است و محبان اهل بیت(ع) در حال کم شدند هستند که لازم است در این زمینه توجه جدی داشته باشیم.

ناصری با تاکید بر اینکه همه ما باید توکل به خداوند متعال داشته باشیم زیرا خدا روزی رسان است و در قرآن کریم نیز در این زمینه وعده داده، افزود: روزی همه ما دست خداست پس توکل به خدا داشته باشید و کسانی که امکانات دارند، جمعیت محبان اهل بیت(ع) را افزایش دهند تا جمعیتی خوب، مومن، فرهیخته و متدین داشته باشیم.

مجکومیت فجایع رخ داده در افغانستان و فلسطین

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات دشمنان اسلام در افغانستان و فلسطین عنوان کرد: فاجعه افغانستان در مدرسه دخترانه و به شهادت رساندن بیش از 90 دختر نوجوان، با دلارهای آمریکایی اتفاق افتاد و خانواده های بسیاری را داغدار کرد که برای همه آنها از درگاه خداوند متعال صبر مسئلت می کنیم.

ناصری با محکوم کردن این حرکت‌های کور تاکید کرد: این حرکت‌ها علیه اسلام انجام می شود و نمی دانیم که چرا این دشمن از خدا و پیامبر خدا شرم نمی کنند و امیدواریم که خداوند متعال انتقال خون مظلومان را از دشمنان بستاند.

امام جمعه یزد در مورد جنگی که اسرائیل علیه مردم فلسطین به راه انداخته نیز عنوان کرد: مردم فلسطین هر روز و هر شب آزار می بینند و آرامش و آسایش خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: حرکات اخیر صهیونیست ها در فلسطین، چهره سیاه و کریه صهیونیست‌ها و غربی‌ها را به دنیا نشان داد و حقوق بشر آمریکایی را به جهان معرفی کرد.
ناصری با محکوم کردن این جنایات و محکوم کردن حرکات افرادی که چشم خود را روی این جنایات بسته اند، افزود: مدعیان حقوق بشر، فلسطینی ها که از خود دفاع می کنند را تروریست می دانند و ما را نیز حامی تروریست می دانند.

بیداری و توانمندی مردم فلسطین با حضور امثال سلیمانی‌ها

وی تاکید کرد: در عین حال خداوند متعال را شاکریم که مردم فلسطین را بیدار کرد و به برکت حضور افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی، مسلمین در برابر کفار توانمند و بیدار شدند تا جایی که امروز می توانند به خوبی از خود دفاع کنند.

ناصری اظهار امیدواری کرد: دنیا به خود بیاید و به مسئله فلسطین توجه کند و فلسطینی ها نیز مقاوم باشند و بایستند و بدانند که به گفته امام و رهبری، اگر مقاومت کنند، پیروز می شوند همانطور که خدا نیز وعده داده است.

خنثی سازی توطئه‌های دشمنان با شرکت در انتخابات

وی در مورد انتخابات نیز بیان کرد: وظیفه ما شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است و همگی منسجم و یکپارچه در انتخابات شرکت می کنیم و توطئه ها را خنثی می کنیم.

ناصری با بیان اینکه غربی ها ایران ضعیف و عقب مانده می خواهند، افزود: آنها می خواهند که ایران اسیر، تابع و زیر چتر آنها باشد و از هیچ قدرت علمی، صنعتی، هسته ای و ... دور باشد تا بتوانند بر گرده ما سوار و بر این نقطه از آسیا مسلط شوند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه اکنون ایران ابرقدرتی دشمنان را زیر سئوال برده است، افزود: در داخل باید توانمندی‌ها افزایش پیدا کند و با انسجام و دانش بنیان کردن امور و تقویت قدرت تفکر و تعقل، کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم.

وی افزود: رهبری هم به تحول در همه زمینه ها تاکید کردند و اگر ایران در د اخل قوی شود و اگر مدیران ما دست از کم کاری و بی توجهی بردارند که خوشبختانه همه در حال تلاش برای ایرانی بهتر و آینده ای قویتر هستند، شاهد اتفاقات خوبی در کشور خواهیم بود.

ناصری تاکید کرد: حال دینی و علمی ما باید در مسیر توجه به خدا و به سمت کمال باشد تا بتوانیم پرچم اسلام را محافظت کرده و به دست صاحب عصر و زمان برسانیم و در این مسیر از سستی و تنبلی و افراط و تفریط است دور باشیم و برای پایدار ماندن در همه زمینه ها تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام جمعه يزد نماز عيد فطر امام جمعه یزد خداوند متعال مردم فلسطین صهیونیست ها حقوق بشر همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها

بیش از هزار دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، توسط پلیس ایالات متحده دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که نیروهای پلیس آمریکا از هجدهم آوریل تا به امروز در 25 دانشگاه این کشور در 21 ایالت، 1000 دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه را بازداشت کرده‌اند.

همچنین بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، تظاهرات در محوطه دانشگاه کالیفرنیا درباره جنگ غزه، به درگیری بین معترضان حامی فلسطین و گروهی از طرافداران اسرائیل، تبدیل شد.

روزنامه این دانشگاه گزارش داد پس از آنکه طرفداران اسرائیل در تلاش برای پاره کردن و تخریب یکی از چادرهای معترضان حامی فلسطین بودند، درگیری بین دو گروه شکل گرفت و در نهایت پلیس مجبور به دخالت شد.

همچنین تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که افرادی با چوب یا تیرک به تخته های چوبی تعبیه شده به عنوان مانع موقتی برای حفاظت از معترضان حامی فلسطین حمله کردند.

اداره پلیس لس آنجلس نیز در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت: به دلیل اقدامات خشن متعدد در بین معترضان در محوطه دانشگاه، ماموران پلیس به درخواست مسئولان دانشگاه یو سی ال ای، پاسخ داده و وارد دانشگاه شدند تا نظم و امنیت عمومی را بار دیگر برقرار کنند.

در ساعات ابتدایی صبح امروز نیز صدها نیروی پلیس با هدف سرکوب دانشجویان تحصن‌کننده در دانشگاه کلمبیا و پایان‌دادن به تحصن وارد محوطه دانشگاه شدند.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

حمله پلیس به محوطه دانشگاه پس از آن است که مقامات دانشگاه کلمبیا روز گذشته اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ‌های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که آیوی لیگ که معروف‌ترین گروه دانشجویان خصوصی کشور آمریکاست، از بن‌بست در مذاکرات با معترضان برای پایان دادن به این تظاهرات خبر داد.

پلیس آمریکا همچنین برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اندیورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیادانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن دادواکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایتی دیگر از چهره جدید دانشگاه کلمبیا
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • اعتراض دانشجویان جهان به جنایات صهیونیست‌ها
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند